Så ledsen Om en vårdnadstvist....

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

uppgiven

Jag skriver under nytt nick för jag vill inte riskera att detta hamnar i orätta händer i rättssalen,men ni som känner mig vink vink.....

Jag befinner mig i en hopplös vårdnadstvist, sedan 4 år.Det går upp och ned men idag är det hejdlöst ner....Det går nästan inte att återge har 2 flyttlådor med papper...det har varit en cirkus kring oss.Vi har genomgått 7 rättegångar, tre soc utredning en vårdnads utredning vi har behandlats på BUP i två landsting,både sonen och jag har varit med om otaliga polisförhör,jag även som misstänkt för ca 20 brott...Vi har haft stödteam,gått på famrätten,you name it.

Det jobbigaste i detta är att hur jag än gör så gör jag fel.Får HELA tiden olika råd och direktiv.Eftersom jag träffar så många människor om detta så självklart är en och annan helknasig.Sen ser de olika saker och har helt olika perspektiv.Dessutom har jag varit så korkad så jag flyttat mitt i allt och fick byta socialtjänst.De gamla hade följt mig i 3 år.Träffat mig och sonen mycket och varit med om hela processen,haft handledning etc.....de här nya är av HELT motsatt åsikt.Till hur jag ska agera.Det är ett helvete när de först utreder om jag kan skydda barnet mot pappan och jag får fullkomligt klart för mig att om jag inte gör det omhändertas han.Jovisst det kunde jag ju.Får verktyg och råg i ryggen.Sen blir jag anklagad för att inte se sonens behov av sin pappa.Jag blir vidare anklagad för umgängessabotage.
Åklagaren säger iom besöksförbudet att "ta nu för faan inte kontakt med '^^ vad det än gäller" sen blir jag kritiserad när sonen skadar sig för jag inte gjort det av en annan för jag låtit bli.(men sett till att info kom via sjukhuset)
Så här har det varit hela tiden.Soc,BUP och rättsväsendet är oeniga i allt för hur jag ska vara.Sonen tror jag aldrig nån ens tänker på....
Sen ska man ju inte glömma att skolan har sitt att säga så det blev en konflikt mella soc och skolan om pappan skulle få vara där.De frågade mig!! Och bad mig lösa det!! Tack stadsjuristen det gjorde du bättre....
Nåväl idag då.....har fått så mycket skit hela sommaren av en socassistent för jag inte släpper in pappan bättre att jag inte kan glömma etc.Så jag har svarat på några neutrala mail.Mitt jävla pucko.Det var som en fälla,aset bifogat dem i sin överklagan som ett tecken på att vi kan samarbeta.Min advokat och förra stadens soc förvaltning( som håller med och motiverar kontaktpersonen) var inte så glada på mig idag,och ringt sambon :mad: och framfört det hela.Frågat varför jag gjort det när vi kommit överens om att ALL kontakt ska ske via advokat.Ja,varför gör man saker,för att man vill att det åtminstone ska gå att maila till någon man skaffat barn med.För att det bara handlade om klädstorlekar och utslag.
Denna socsekreterare har alltså tjatat hela sommaren om hur jag måste ändra mig.Och visst jag har tänkt att anmäla henne för hon ÄR ute och cyklar men velat vänta tills hon gjort sin utredning.Eftersom hon träffat sonen så mycket och jag vill skydda den kraken från fler kontakter
Jag känner mig så dålig och lurad och godtrogen och jag fattar inte hur jag kan ha sån otur....Känner idag för första gången att jag snart inte orkar med detta längre,det tar sån tid!! Och energi.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg,är bara så ledsen...
 
Sv: Så ledsen Om en vårdnadstvist....

Usch din stackare. Kan bara tänka mig hur du har det. har en god vän i samma sits, vet hur hopplöst det kan kännas.
Kan givetvis inte ge några konkreta råd men skickar MASSOR med styrke kramar.....
 
Sv: Så ledsen Om en vårdnadstvist....

Stackars dig! Vilken soppa du hamnat i!

Jobbar själv som familjerättssocionom och kan känna igen mig i scenariot du beskriver! Ytterst så är det domstolen som ska fatta beslut, men ibland saknar de så totalt kunskap om barns behov att man blir mörkrädd :crazy: Men systemet är sådant att det är domstolen som bestämmer i slutändan...

Sen så finns det olika avdelningar på soc som ska göra olika sorters utredningar. Barngrupper som ska se till barns skyddsbehov, och familjerätt som ska utreda ifall någon förälder är direkt olämplig som vårdnadshavare/boendeförälder/umgängesförälder. Ibland kan dessa som gör de olika typerna av utredning ha olika synsätt eller göra olika bedömningar.

Tala med socialsekreterarens chef om det bemötande du fått. Hjälper inte detta tala med chefen ovanför. Hjälper inte det så ta hjälp av din advokat och anmäl.

Om du vill fråga mig något får du gärna pm:a!
 
Sv: Så ledsen Om en vårdnadstvist....

Har inga råd men jag skickar en tröstkram. Även fast jag inte på långa vägar har liknande problem så har jag dock två barn med en knepig far (vi är skilda sedan snart 8 år tillbaka) och har fått en hel del konstiga svar och tyckanden från familjerätt m. fl.

Hoppas att du orkar se till ditt barns bästa och att du mitt upp i allt orkar känna att han faktiskt är det bästa som finns.
 
Sv: Så ledsen Om en vårdnadstvist....

Skicka den här länken till de nya och de gamla inblandade, inte kan det väl bli värre?

Du skriver att det är dags att någon ser sonens perspektiv, de måste se ditt också.

Eftersom pappan bevisligen är farlig är det ju ett måste för sonen att du orkar.

Då får de samordna sig bättre och stötta dig.

*kram*

Tim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker ni kring det? Framförallt krigsspel och liknande tänker jag då. Stora sonen tjatar om Fortnite, GTA och sådana spel hela...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 582
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Barn Här kommer hela historien. Jag och mitt ex, alltså mamman till barnet det hela handlar om, separerade i december när hon fortfarande...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
24 551
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp