Bukefalos 28 år!

Sa nej till boendestöd

Det ordinarie boendestödet på tisdagar är långtidssjuk. Så jag har haft en vikarie i flera veckor. Tyvärr fungerar han inte alls som boendestöd. Jag får tänka åt honom och vara hans ögon. Hela tiden. Jag förväntas dessutom vara hans arbetsledare. Det blir en belastning för mig som jag inte orkar med. Tyvärr finns det ingen annan som kan komma. Så det blir inget boendestöd på tisdagar. Jävla skit liksom.

Och så har läkaren på sjukhuset där jag låg inlagd skrivit ut melatonin. Jag fattar inte varför. Jag vaknar förvisso ofta på nätterna men tycker inte det är ett jätteproblem. Melatonin har däremot hög risk för att ge kognitiva problem och dagtrötthet. Och trötthet på dagen står jag inte ut med. Det förstör mitt liv.

Sen har läkaren även skrivit ut alimemazin droppar. Utan att ens diskutera saken med mig. Jag vill INTE ha droppar. De smakar så fruktansvärt illa och smaken sitter i väldigt länge. Det är dessutom svårt att dosera droppar. Jag fattar inte alls varför han skrev ut droppar och inte kapslar.

Och så är det planerat att provtagning ska ske på onsdag, om det bara löser sig med boendestödet den dagen.
 

Hur funkar en sån där app? Måste man köpa till utrustning som man sätter på kroppen för att den ska mäta? Min telefon ligger ju på en stol bredvid sängen på natten så jag förstår inte hur den kan mäta.
Du har en fitbit-klocka på dig. Min är en Fitbit Inspire HR som jag har haft i 3 år nu. Liten och smidig och funkar fint med appen i telefonen. Kostade ca 900 kr när jag köpte den.
 
Hur funkar en sån där app? Måste man köpa till utrustning som man sätter på kroppen för att den ska mäta? Min telefon ligger ju på en stol bredvid sängen på natten så jag förstår inte hur den kan mäta.
Det är en klocka som sitter på armen (en Fitbit) och den mäter en massa olika saker. Så tyvärr måste man köpa en sån klocka/mätare.

Men det ska finnas sov appar som man ska ha liggandes nära så ska det kunna mäta vissa saker. Vet att jag haft en sån tidigare
 
Det är en klocka som sitter på armen (en Fitbit) och den mäter en massa olika saker. Så tyvärr måste man köpa en sån klocka/mätare.

Men det ska finnas sov appar som man ska ha liggandes nära så ska det kunna mäta vissa saker. Vet att jag haft en sån tidigare
Dom är ju ofta inte så korrekta dock, min brukade säga att jag sov om jag kollade på film.
 
Dom är ju ofta inte så korrekta dock, min brukade säga att jag sov om jag kollade på film.
Ja det kan bli så om man ligger väldigt stilla och ”beter” sig om om att man sover. Det är ju en apparat som har vissa mätvärden att gå efter och om man då matchar dom så blir det såklart fel men det är ju då man kan gå in och korrigera mätningen
 
Jag hade det problemet med någon av mina första Fitbit charge men kan inte minnas att varken 5an eller 6an har mätt fel så tekniken utvecklas också hela tiden. Jag har haft Fitbit sen 2015 och aldrig haft större problem men detta hör inte hemma i denna tråden :)
 
Ja det kan bli så om man ligger väldigt stilla och ”beter” sig om om att man sover. Det är ju en apparat som har vissa mätvärden att gå efter och om man då matchar dom så blir det såklart fel men det är ju då man kan gå in och korrigera mätningen
Men det blir ju flera gånger per dag som jag behövde gå in och ändra, om jag kollade på film, eller sitter vid datorn och lyssnar på föreläsning etc. 😄 Har haft samma problem med båda mina fitbit och även med sambons när jag provade den.
 
Men det blir ju flera gånger per dag som jag behövde gå in och ändra, om jag kollade på film, eller sitter vid datorn och lyssnar på föreläsning etc. 😄 Har haft samma problem med båda mina fitbit och även med sambons när jag provade den.
Så konstigt. Men du kanske är ovanligt avslappnad :) ? Jag sitter/ligger väl aldrig så stilla kanske (förutom när jag sover) 🤪?!
 
Men det blir ju flera gånger per dag som jag behövde gå in och ändra, om jag kollade på film, eller sitter vid datorn och lyssnar på föreläsning etc. 😄 Har haft samma problem med båda mina fitbit och även med sambons när jag provade den.
Då kanske inte just Fitbit passar dig. Eller så är det en äldre modell du provat och inte den senaste eller fel typ av modell. Dom har ju ett gäng olika
 
Det är en klocka som sitter på armen (en Fitbit) och den mäter en massa olika saker. Så tyvärr måste man köpa en sån klocka/mätare.

Men det ska finnas sov appar som man ska ha liggandes nära så ska det kunna mäta vissa saker. Vet att jag haft en sån tidigare
@Wille
Det finns en app som heter sleep cycle - sleep tracker men jag är osäker på om den fungerar till din mobil ( jag har iPhone) men det är den jag provat tidigare. Man har 7 dagar gratis att prova så kan vara värt att kolla om den funkar. Folk verkar vara väldigt nöjda med den
 
Du har Sleep as Android (unlock) också som ska mäta med mobilen men då måste telefonen ligga i sängen. Har själv aldrig riktigt fått det att funka dock. Men är ju gratis att testa.
 
@Wille
Det finns en app som heter sleep cycle - sleep tracker men jag är osäker på om den fungerar till din mobil ( jag har iPhone) men det är den jag provat tidigare. Man har 7 dagar gratis att prova så kan vara värt att kolla om den funkar. Folk verkar vara väldigt nöjda med den
Jag laddade hem appen och provade den idag. Jag gillar att den väcker när man ska sova som lättast så man vaknar på ett bra sätt. Jag hade inställt 4:30 - 5:00 och den väckte mig 4:44.
Den spelar in ljud också och jag var förkyld för 2 veckor sen men har lite hosta kvar och jag hostar mer än vad jag trodde på natten.
Och jämför jag appen med fitbiten så är det ganska likt så då funkar appen fast den ligger bredvid
 
Jag skulle verkligen behöva boendestöd även på tisdagar. Känner mig så jävla apatisk och orkar inte ta tag i något ö.h.t.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 961
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp