Bukefalos 28 år!

Så olyckligt kär!

hej111111

Trådstartare
Vet inte vad jag ska ta mig till. Är jättekär i en kollega som jag bara inte kan släppa. Han har flörtat jättemycket med mig och jag vet att han tycker om mig. När jag frågade på sms om han ville ses utanför jobbet en dag svarade han inte ens. Efter det tänkte jag att det var kört och släppte honom lite för ett tag. Sen fick han höra att jag skulle på dejt med en annan och efter det har han varit jätteflörtig igen. Håller om mig, kramar mig och säger att jag är fin osv. Jag tycker ju att han är helt underbar och faller ju dit direkt. Fattar verkligen inte. Han har även dejtat andra under tiden. Varför håller han på såhär?
 
Sv: Så olyckligt kär!

För att han inte är seriöst intresserad av dig. Tyvärr.
Släpp, gå vidare.

Hur kan du veta att han tycker om dig?
Hans icke-svar på ditt sms säger i mina ögon att han är respektlös, inget annat.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Släpp honom.
Antingen har han många krokar ute, för att se om någon nappar - eller så vill han bara ha uppmärksamhet och bekräftelse.
Dessutom är han ju oerhört respektlös mot dig.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Hmm jo, är väl så... Jag vet att han tycker om mig för att han har sagt det men det är ju skillnad på att tycka om och tycka om. Får väl försöka att släppa honom men svårt när han är så flörtig.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Skit i honom, typiskt en sån där kille som flörtar med många och vill ha alla tjejers uppmärksamhet. De finns överallt och vet precis hur de ska göra för att få en att falla dit, men det slutar alltid med samma sak..

Mvh Domino_s
 
Sv: Så olyckligt kär!

Hmm jo, är väl så... Jag vet att han tycker om mig för att han har sagt det men det är ju skillnad på att tycka om och tycka om. Får väl försöka att släppa honom men svårt när han är så flörtig.

Många människor kan säga många saker utan att mena det och det är ändå inte en sån människa man vill ha närmare med att göra.

Att släppa honom nu innan du hunnit befästa några djupare känslor för honom är ingen dum idé :)
 
Sv: Så olyckligt kär!

Den man älskar ska få en att må bättre, mår man sämre är det inte kärlek (iaf inte från båda hållen...).
 
Sv: Så olyckligt kär!

Varför håller han på såhär?
För att det är kul att flirta? För att han tycker att det är skönt att få lite bekräftelse? Det finns ju massor med svar på den frågan, men det är bara killen själv som kan svara på frågan på riktigt. Du får väl fråga honom.

Oavsett är det ju ingen idé att haka upp dig på honom. Börjar han flirta igen så snäsa av honom istället för att flirta tillbaka.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Varingsklockorna ringer högt! Riktigt dålig attityd.:eek: En sådan är eviga problem även om ni skulle hamna i ett förhållande, så - SPRING!
 
Sv: Så olyckligt kär!

Han flirtar för flirtandet skull. Han agerar ju inte som han vill gå vidare. Självklart gillar han dig till den grad att han kan tänka sig en liten flirt, men uppenbarligen inte tillräckligt för att gå vidare på något sätt (träffas etc).

Jag tycker inte det är någon svinaktig attityd, eller dålig stil. Det kan ju vara jättekul och upplivande att flirta, det värsta som händer är när något tror att det är något annat än just flirt.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Glöm honom, han är inte värd dig.
Han lekar ju bara, fy så dåligt att leka med andra så.

Det finns någon mkt bättre till vänta bara han har inte dykt upp än bara
 
Sv: Så olyckligt kär!

Vad vet vi om det? Bara för att man flörtar betyder ju inte det att man leker med någon. Jag tycker tvärtom att det är tråkigt att man inte kan ta saker för vad de är, allt är inte kärlek som räcker fram till altaret.

En flört är en fin komplimang, en energi-injektion och ett visande av uppskattning.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Absolut! :D

Bara det att TS inte verkar vara typen som kan förhålla sig till detta på ett lekfullt sätt och skapar "tunga" känslor relativt lätt. Så för ts egen skull så borde hon låta bli honom.

Men jag håller klart med i det du säger :)
 
Sv: Så olyckligt kär!

Det jag vänder mig mot är att många verkar skuldbelägga killen, att han skulle vara ett svin eller en player. Och det kan jag inte alls utläsa, inte ens av det TS skriver. Killen har flörtat. That's it.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Ni verkar enade och jag vet väl att det är så också. Ni har ju inte hört hela historien. Det är inte lite han flirtar. Det har varit mer än flirt också. Även folk i min omgivning säger att han gillar mig...Baserat på hans agerande. Jag skuldbelägger inte honom på något sätt. Klart det kan vara kul med en flirt men han vet att jag är intresserad av mer och varför fortsätta flirta då. Utvecklar tunga känslor som någon skrev gör jag inte heller så lätt. Väldigt få gånger jag känt såhär i mitt liv...
 
Sv: Så olyckligt kär!

Ni verkar enade och jag vet väl att det är så också. Ni har ju inte hört hela historien. Det är inte lite han flirtar. Det har varit mer än flirt också. Även folk i min omgivning säger att han gillar mig...Baserat på hans agerande. Jag skuldbelägger inte honom på något sätt. Klart det kan vara kul med en flirt men han vet att jag är intresserad av mer och varför fortsätta flirta då. Utvecklar tunga känslor som någon skrev gör jag inte heller så lätt. Väldigt få gånger jag känt såhär i mitt liv...

Han gör det för att det är roligt och han får ju uppenbarligen bekräftelse av dig, sen om du blir sårad eller ej bryr han sig inte så mkt om.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Vet inte vad jag ska ta mig till. Är jättekär i en kollega som jag bara inte kan släppa. Han har flörtat jättemycket med mig och jag vet att han tycker om mig. När jag frågade på sms om han ville ses utanför jobbet en dag svarade han inte ens. Efter det tänkte jag att det var kört och släppte honom lite för ett tag. Sen fick han höra att jag skulle på dejt med en annan och efter det har han varit jätteflörtig igen. Håller om mig, kramar mig och säger att jag är fin osv. Jag tycker ju att han är helt underbar och faller ju dit direkt. Fattar verkligen inte. Han har även dejtat andra under tiden. Varför håller han på såhär?

Tycker nog att de här två meningarna som jag markerat säger allt. Han vill för allt i världen inte ha ett förhållande, men så fort du verkar ha något annat på gång så är det "safe" att börja flirta igen

För honom är det hela en lek, jättekul för honom men bara hjärtekrossande för dig
 
Sv: Så olyckligt kär!

Men vad får dig att tro att det är mer än flirt? Alltså, vad säger och gör han? Hånglar upp dig? Viskar i ditt öra att han älskar dig?
 
Sv: Så olyckligt kär!

Vad vet vi om det? Bara för att man flörtar betyder ju inte det att man leker med någon. Jag tycker tvärtom att det är tråkigt att man inte kan ta saker för vad de är, allt är inte kärlek som räcker fram till altaret.

En flört är en fin komplimang, en energi-injektion och ett visande av uppskattning.

Jag håller med dig helt och hållet :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 587
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 403
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp