Så snabbt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag för första gången på länge känt att hjärnan varit ganska alert och funktionsduglig. Det var något av en hallelujaupplevelse. Är det så här det känns när hjärnan fungerar? Det var i alla fall en tydlig skillnad mot förut.

Hur uppstod den här förändringen? Jag vet inte. Vilat har jag förstås gjort och i morse gjorde jag yoga. Det har jag förvisso gjort andra mornar också, även om det ändå är rätt sällsynt förekommande då jag har svårt att komma till skott med det på morgonen. Igår började jag ta tillskott av omega 3. Att det skulle ha kunnat ge effekt så här snabbt är dock inget jag har räknat med. Kan det ge effekt så snabbt?

Hur som helst är jag glad att jag fått känna hur det känns att fungera en stund i alla fall. Jag hoppas få uppleva det oftare och längre stunder framöver.
 

Äter du inte mediciner sedan en tid tillbaka, eller minns jag fel? I så fall är det väl förmodligen de som börjar få god effekt. :) Omega 3? Nej. Härligt att du mår bättre!
 
Äter du inte mediciner sedan en tid tillbaka, eller minns jag fel? I så fall är det väl förmodligen de som börjar få god effekt. :) Omega 3? Nej. Härligt att du mår bättre!
Jag äter antidepressiv medicin. Det påverkar inte utmattningen. Omega 3 är antiinflammatoriskt och ett fett som hjärnan behöver.
 
Det är mer sannolikt att det är de antidepressiva som kickat in än att omega 3 ger effekt så snabbt. Vad det än är så håller jag tummarna för att det håller i sig!
Fast man blir ju inte "dum i huvudet" av en depression. Och det är just den biten jag upplevde släppte. Jag fick en skärpa och koncentrationsförmåga som jag inte haft sedan hedenhös tid, i stället för att jag hela tiden glömmer vad det är jag gör och ska göra medan jag växlar program på datorn. Just den biten hör ju till utmattningen och som jag sa så är antidepressiv medicin inte verksamt mot det. Det rekommenderas inte ens som behandling mot utmattning. Det vore som att rekommendera alvedon mot högt blodtryck.
 
Knappast omega3, det här kanske är tecken på att du håller på att bli bättre, att din hjärna håller på att återhämta sig! Bli inte besviken om du får ett bakslag, över tid kommer du nog att märka att du får fler och fler dagar med skärpa.
 
Knappast omega3, det här kanske är tecken på att du håller på att bli bättre, att din hjärna håller på att återhämta sig! Bli inte besviken om du får ett bakslag, över tid kommer du nog att märka att du får fler och fler dagar med skärpa.
Ja, oavsett orsak så var det en förbättring. Jag räknar inte med att vara skarp i skallen hela tiden. Till vardags märker jag inte så mycket om det fattas men på jobbet märks det definitivt eftersom jag måste prestera då. Då räcker det inte med att bara stirra på datorskärmen.
 
Fast man blir ju inte "dum i huvudet" av en depression. Och det är just den biten jag upplevde släppte. Jag fick en skärpa och koncentrationsförmåga som jag inte haft sedan hedenhös tid, i stället för att jag hela tiden glömmer vad det är jag gör och ska göra medan jag växlar program på datorn. Just den biten hör ju till utmattningen och som jag sa så är antidepressiv medicin inte verksamt mot det. Det rekommenderas inte ens som behandling mot utmattning. Det vore som att rekommendera alvedon mot högt blodtryck.

Alltså, om man googlar koncentrationssvårigheter och depression får man upp sida efter sida som listar koncentrationssvårigheter som ett symtom på depression.

Hur som helst, jag tänker absolut inte tjafsa om det, utan vill hellre glädjas med dig åt den där glimten av skärpa. Och så hoppas jag att omega 3 ger en extra boost så småningom!

Plus att nu börjar det äntligen vända, vintermörkret håller på och ger sig, jag hoppas att även det kommer att bidra till att ladda dina batterier så att du kan orka få glädje av din trädgård i sommar!
 
Hur kom du fram till det beslutet?
Alla vägar måste prövas. Jag mår skit, jag måste hitta ett sätt att hantera min oro för hur min sjukdom påverkar jobbet. Jobbet jävlas dessutom med mig. Så behöver hitta ett rum inom mig där jag är lugn.

Terapeutisk yoga heter kursen, den handlar om stresshantering. Instruktören säger sig bygga på hatha, eller vad det heter.
 
Alltså, om man googlar koncentrationssvårigheter och depression får man upp sida efter sida som listar koncentrationssvårigheter som ett symtom på depression.

Hur som helst, jag tänker absolut inte tjafsa om det, utan vill hellre glädjas med dig åt den där glimten av skärpa. Och så hoppas jag att omega 3 ger en extra boost så småningom!

Plus att nu börjar det äntligen vända, vintermörkret håller på och ger sig, jag hoppas att även det kommer att bidra till att ladda dina batterier så att du kan orka få glädje av din trädgård i sommar!
Jag vet att koncentrationssvårigheter kan vara ett depressionssymptom men jag tror ändå att det i det läget går att skärpa till sig om man måste. (Observera "tror", jag vet inte.) Jag har inte lyckats med att skärpa till mig och igår morse var humöret nere i skoskaften som vanligt. Men trots lågt humör kunde jag fungera på jobbet.

Alla vägar måste prövas. Jag mår skit, jag måste hitta ett sätt att hantera min oro för hur min sjukdom påverkar jobbet. Jobbet jävlas dessutom med mig. Så behöver hitta ett rum inom mig där jag är lugn.

Terapeutisk yoga heter kursen, den handlar om stresshantering. Instruktören säger sig bygga på hatha, eller vad det heter.
Ok. Jag har bara testat hathayoga så jag har inte direkt koll på det. Hoppas att det funkar för dig.
 
Förresten Magiana, passen är 1,5 tim. Är det vanligt att de är så långa?
Hathayoga har jag som sagt inte så bra koll på, men ett MediYogapass brukar vara en timme (inklusive meditation). Det är det vanliga, men jag har gått även på längre yogapass vid vissa tillfällen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 206
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 720
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 277
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var till psykologen idag igen. Ofta känns det inte alls bra när jag åker därifrån. Idag kände jag mig frustrerad och irriterad. Det...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 176
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp