Sadel hjälp, Sensation Ride

Sv: Sadel hjälp, Sensation Ride

Jag köpte nya ilägg till min haf-padd för ett tag sen (har en öppningsbar), och både de som säljer Sensation Ride sadlarna och de som är återförsäljare åt Barefoot (Stall Rustorp) har ilägg.
 
Sv: Sadel hjälp, Sensation Ride

Av sensation åf vill jag inte köpa något! Men rustorp har inte de några andra konstiga skum liknande ilagg jag vill ha samma skito ilägg tempur liknande.
 
Sv: Sadel hjälp, Sensation Ride

*kl*

Ja, var hittar man Skito-inlägg egentligen? Har en Sensation Hybrid med HAF-pad under men jag tycker att orginalinläggen känns lite tunna och mjuka.
 
Sv: Sadel hjälp, Sensation Ride

Lånar tråden istället för att skapa en ny. Har en fundering när det gäller G3 och G4 (ev. hybriden).

Jag har en G3 som jag köpte begagnad, har haft den ett tag och den ligger bra på hästen (islandshäst) och jag sitter bekvämt. Dock upplever jag att jag inte "tillåts" ha benen så pass långa och raka som jag egentligen skulle vilja. Tänker att det har att göra med att den mer är formad som en allroundsadel och inte en dressyrsadel. Benen hamnar i ett mer vinklat läge pga sadelns form.

Därför skulle jag nu vilja veta om G4´an skiljer mycket när det gäller benläge för ryttaren?

Skulle nämligen kunna tänka mig att behålla G3'an och sedan komplettera med en till sadel. Dock känns det som onödigt inköp om skillnaden mellan G3 och G4 inte är så stor!

Jag hobbyrider mest, dvs uteritter. Tänker dock börja en del med dressyrövningar, men på en grundläggande nivå.

Är det någon som har känt skillnaden när det gäller G3 och G4?
 
Sv: Sadel hjälp, Sensation Ride

*kl*

Ja, var hittar man Skito-inlägg egentligen? Har en Sensation Hybrid med HAF-pad under men jag tycker att orginalinläggen känns lite tunna och mjuka.

Mia distansritt säljer. Jag köpte 1" genom henne, jag vill gärna ha så tjocka.
// Linda
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
656
Senast: valy
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 410
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 519
Senast: Guldaskig
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp