Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

Retzina

Trådstartare
Jag har en Prestige Top Dressage som passar mitt sto med mycket manke kanonbra. Själv är jag inte lika nöjd även om sadeln är mjuk och skön och ger bra stöd för skänkeln. Mina korta ben kräver helt enkelt en smalare midja. Nu undrar jag vilka märken som är kompatibla med Prestige i passform och bom för jag funderar på att sälja och köpa en sadel som passar mig bättre. Hästen ifråga har HÖG manke och något svängd rygg. Tacksam för svar :bow:!
 
Sv: Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

Jag tycker Hipposen känns smalare än top dressage (har också korta ben)
 
Sv: Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

Tack för alla svar :bow:!

Centaur och feel: Problemet är att de ligger i en lite väl hög prisklass för mig. Skall se om jag kan få tag på en begagnad men stort tack för förslaget :bow:.

Diabolic: Supertack :bow:! Det finns inget billigare märke som kan tänkas passa? Dominusen är ju iof inte så dyr. Är det ändringsbar bom på dem. Hon har 33" på denna och den börjar bli i smalaste laget. Hur är deras bomvidder?

fjordtokan: Tack men jag provred en hippos innan jag köpte den här. Tycker inte att det är någon skillnad på bredden i sitsen däremot ger Top Dressagen automatiskt en bättre sits (mer stöd) och är skönare (min åsikt);).
 
Sv: Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

finns några leonardo till salu runt 15.000 har jag sett. :) en äldre jaguar kan du få från ca 12.000
 
Sv: Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

Dominus kan man inte ändra.
Jag känner en tjej som har en 17" 34 bom Leonardo till salu om du är intreesserad...
 
Sv: Sadel som påminner om Prestige Top Dressage

Vill du ha smal midja ska du absolut inte ha en Dominus... Jag tycker att midjan på den är hiskeligt bred. Sålde min och köpte en Prestig Venus. Den har kanske smalare midja än Top Dressagen? Är i alla fall betydligt smalare än Dominusen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Sebastian
·
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: caballus
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 701
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har just nu en prestige golden star som passar hästen helt ok, utprovad av sadel magasinet som tyckte att den låg bra trots att den...
Svar
5
· Visningar
2 302
Senast: finaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp