Bukefalos 28 år!

Säg hej till Filur

Sv: Säg hej till Filur

Ja och han är så söt när han envisas med att klättra på buren för han når typ inte upp till gallret ändå så SKA han dit. Så får han tag i första gallerpinnen och viftar vilt med bakbenen för att försöka komma upp. :p
 
Sv: Säg hej till Filur

Ja givetvis är det bättre om det är på det hållet så att säga. Men när jag köpte henne så sa de med all säkerhet att hon var si och så gammal och absolut inte äldre, senare visade det sig att hon var det.
Jag menar inte att det är fel att köpa djur som är äldre, bara det att de ljög för mej då och jag ville bara berätta det, typ...
 
Sv: Säg hej till Filur

Ja, när jag läste mitt inlägg igen så såg jag att det lät dumt, men ja jag menade inte så. Dock tycker jag att de var väldigt oproffsigt av de att sälja ett så pass gammalt djur och låta kunden tro/försöka få kunden att tro att djuret är betydligt yngre än vad de egentligen var.
 
Sv: Säg hej till Filur

Igår kväll var Filur "Buke-råtta" med mig. ;)

Ursäkta dålig bild, kunde inte ta med blixt och mitt redigeringsprogram ville inte fungera idag.

16814949.jpg
 
Sv: Säg hej till Filur

Nej just poå bilden var han inte road. Var inte ett dugg roligt att matte höll fast honom han ville ju vara nere och springa på tangenbordet! :p
 
Sv: Säg hej till Filur

Okej... De hade nämligen en helt underbar råttjej som jag totally fell in love with på Tassar & Morrhår, så jag tänkte om det var henne din kompis köpte, men det var det alltså inte. :)
 
Sv: Säg hej till Filur

Okej... De hade nämligen en helt underbar råttjej som jag totally fell in love with på Tassar & Morrhår, så jag tänkte om det var henne din kompis köpte, men det var det alltså inte. :)

Om du inte visste det så är hon borta nu.... :( Jag grät nästan esn skvätt när jag efter att ha tvingat dit J insåg att hon var såld...
 
Sv: Säg hej till Filur

Jag upptäkte nu ikväll att Filur sover på rygg i sitt bo. :p SUPERsött! :love:
 
Sv: Säg hej till Filur

Ja han är söt. Men just nu är han inte på plus. ;) Han väckte mig vid halv sju i morse genom att envisas försöka springa i sitt hjul fast det är låst och det inte går. :eek:
 
Sv: Säg hej till Filur

Kom just ihåg varför jag inte ska skaffa mig en ny hamster! :angel: Det eviga springandet i hjulet och plockar man bort den under natten så gnager hamsterj*veln på gallret istället! ;)
 
Sv: Säg hej till Filur

Det brukar inte filur göra. :)
Han får ha kvar sitt hjul men jag brukar ha det låst (med en nyckelring i gallret) större delen av dagen och även natten så han är van. Det var bara nått tics han fick i morse. :p
 
Sv: Säg hej till Filur

Ja hans färg är verkligen mysig. :)
Förmiddagar och kvällar brukar han få vara ute med mig i soffan och vid datan så brukar han klättra runt på min tröja. :p
 
Sv: Säg hej till Filur

Kom just ihåg varför jag inte ska skaffa mig en ny hamster! :angel: Det eviga springandet i hjulet och plockar man bort den under natten så gnager hamsterj*veln på gallret istället! ;)
Då skaffar man större bur med mer aktivering så den har något att göra :angel:

Har 3 guldhamstrar här hemma, har inga hjul till de men ser man på - inget gnagande! ;)

Hayah: Gosh :love: Hade det inte varit för att dvärghamstrar är för små för min smak så hade jag stulit honom :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 613
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 379
Senast: Sol
·
Hemmet Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Men som Stockholmsbo och ensamstående med en medellön, har jag inte mycket pengar att spela med. Så...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 239
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp