Säga upp sig utan nytt jobb

Men man kan vänta så länge alltså? Nu tror jag ändå inte att det blir aktuellt eftersom det (väl?) är första dagen som gäller för A-kassan, men det var oväntat lång frist för SGI.

Ja det stämmer för att karenstiden på a-kassan ska börja räknas så måste man vara anmäld på arbetsförmedlingen och inskriven som aktivt jobbsökande. Sen ska man ju också tänka på att a-kassan beräknas på den genomsnittliga inkomsten sen en viss tid tillbaka (kommer inte ihåg exakt hur det räknas) och den kan säkert riskera att sjunka om man väntar upp till tre månader.
 
Utlagd semester som hamnar efter uppsägningstidens slut dras tillbaka och betalas ut i pengar på de arbeten jag haft.

Intjänad semester som inte är utlagd betalas ut på slutlön. Intjänad komp betalas ut på slutlön eller tas ut under uppsägningstid om arbetsgivaren godkänner det. Semester utlagd under uppsägningstid brukar ligga kvar, dvs man går på semester som tänkt. Ej utlagd semester kan läggas under uppsägningstid om arbetsgivaren godkänner det.
Ja det stämmer för att karenstiden på a-kassan ska börja räknas så måste man vara anmäld på arbetsförmedlingen och inskriven som aktivt jobbsökande. Sen ska man ju också tänka på att a-kassan beräknas på den genomsnittliga inkomsten sen en viss tid tillbaka (kommer inte ihåg exakt hur det räknas) och den kan säkert riskera att sjunka om man väntar upp till tre månader.
Tack så mycket! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
823
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 202
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Sitter och sover + torrfoder
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp