Säker pall?

Bekväm från Ikea är suverän. Ställer den i transporten när jag ska tävla. Hööks plastpall åkte jag rakt igenom första användningen....
Gjorde jag också på en vikbar plastpall jag köpte från Börjes. Hann sätta ena foten i stigbygeln innan den brakade ihop...
 
Vill så gärna ha tips på helgjuten pall! Min häst har sadeltvång så känner mig inte alls trygg med en öppen pall,OM han skulle börja bocka...
 
Vi har sådana här pallar (eller något liknande), stora, tunga, halkfria och känns säkra. Dock är de väl inte helgjutna, men materialet känns väldigt tåligt.

yellow-3-step-prem.jpg
 
Jag har ihopfällbara pallar i aluminium från Jula. Asbra! Stabila, lätta och tar liten plats.
 
IKEA jag tycker de är säker och bra i alla fall.=)
Billig dessutom=)

Annars kan an ju lätt bygga en trappa som väger apmkt och står stadigt i alla fall=)
 
har en i plast från jula. stabil och bra. finns ett litet fack i översta steget. brukar lägga borste och hovkrats där så jag alltid har med det när jag åker nånstans. tyvärr verkar dom ha utgått ur sortimentet :( hoppas den aldrig går sönder
 
I ridhuset har vi sockerbitar, på framsidan har vi en huggkubbe som är stabil nog att stå på, lätt nog att flytta på och säker ur hästarnas synpunkt. På tävling/träning så använder jag oftast hjulhusen på transporten... :-O
 

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 225
Senast: Rie
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Calizi på pallen i Ocala, Florida. I helgen väntar fler klasser och den andra omgången av den nya lagtävlingen...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter För mindre än en vecka sedan flög Henrik von Eckermann av sin häst efter att ha brakat in i ett hinder – på torsdagskvällen var svensken...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp