Sälja häst utan att berätta om gamla skador?

Sv: Sälja häst utan att berätta om gamla skador?

knapplån.

Tack alla som svarat.

Jag håller med dig som skrev att jag varit naiv. Jag har ju antagligen varit det.

Precis som Sammet skriver:

Aldrig mer igen.

Jag kommer aldrig mer sälja en häst.

Nu fick jag precis reda på att ägare c hävt köpet och hästen har återgått till ägare b. Efterosm de sålde henne för att de inte hade tid med henne, så lär hon snarast bli till salu igen.

Jag hoppas att jag nu har en möjlighet att köpa tillbaka henne, men vi får se.

Annars hoppas jag verkligen att de nya ( framtida) köparna gör en ordentlig veterinär besiktning av henne, så hennes skada kommer fram.
 
Sv: Sälja häst utan att berätta om gamla skador?

knapplån.

Tack alla som svarat.

Jag håller med dig som skrev att jag varit naiv. Jag har ju antagligen varit det.

Ja alltså det är nog de flesta när man säljer en häst, jag har råkat ut för liknande. Å kan bara säga att så "naiv" kommer jag aldrig mer igen att vara. Man kan inte ens lita på de som säger sig vara ens vänner ibland, men man vill ju så gärna.

Hoppas att din gamla dam dock har det bra där hon är nu, så att även du kan få komma till ro.:smirk:

PS. Hoppas att du inte tog illa vid dig?
 
Sv: Sälja häst utan att berätta om gamla skador?

hej kära "Maria S "

Jag har nu skrivit ett pm till dig som jag hoppas att du läser. Tycker faktiskt att det är lite roligt att du har två inlägg på detta forum, ett av dessa är i denna tråd, det andra en fråga över något jag skrev för nästan 1 år sedan som du har rotat fram och undrar över.

Jag rentav undrar om du kanske inte är någon jag känner? :confused:


Om du undrar över något så kontakta mig gärna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 787
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 223
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 286
Senast: WBanna
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 321
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp