Sällskap Sämsholm

Sh_Arabians

Trådstartare
Jag ska rida min första 8milare på Sämsholmsritten i April och undrar om det är någon mer som vill ha sällskap runt. Vi kommer rida i lugnt tempo runt, mestadels trav för att bli godkända helt enkelt. Min häst behöver lite "draghjälp" ut på de nya slingorna oftast då hon tycker de är väldigt mysigt i vetrinärgrind så om någon känner för att rida för godkänd ritt och inte "tävlingsritt" hojta till!

Ni som ridit där innan. Hur ser banan ut? Några speciella svårigheter? Vatten, broar, stenigt, mkt klättring osv.
 
Sv: Sällskap Sämsholm

Hej!

Jag ska också rida långsamt och satsar bara på att bli godkänd i mål. Min häst gillar dock inte alltid andra hästar och han kan vara rätt stökig, speciellt vid starten, men om han är på sitt milda humör den dagen så kan vi säkert rida ihop :-)

Hälsn. Lena (rider Thallrick)
 
Sv: Sällskap Sämsholm

så spännande, nu har kartan kommit, sitter här och tänker på hur det kommer att se ut, min Zorina har mest bekymmer med om man rider genom gårdar med mycket konstiga saker eller bilar som kommer snabbt då vi blev påkörda en gång här hemma på grusvägen, så det sitter i för både henne och mig, men det är en utmaning varje gång som skall övervinnas
 
Sv: Sällskap Sämsholm

Då min Häst inte var helt 100 så blev det ingen 8milare för mig utan de får bli nykomlingen jag åker med istället som ska gå Cr40km. Eftersom de är hennes förtas så planerar vi att rida runt i trav för att bli godkända och förhoppningsvis njuta av en härlig dag tillsammans =)
 

Liknande trådar

T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 895
Senast: Lavinia
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: Macken22
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 686
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp