Bukefalos 28 år!

Sätta igång ett avelssto igen

Yttik

Trådstartare
Moderator får gärna flytta detta men kändes som man hittar flest avelsstokunniga under avel ;)

Jag har ett sto som i år får sitt tredje föl. Hon har då fått ett föl 2010 samt ett förra året. Fullt frisk och friröntgad innan hon gick in i avel och ej skadad under avelsåren. Tanken är nu att hon får paus från aveln då man märker att hon vill arbeta och göra saker. Har någon här erfarenhet av igångsättning av ett avelssto? :) Hur gick ni tillväga?

Min tanke är att hon kommer gå sommarbete med fölet först och sen börja lugnt med longera och lite tömkörning för sakta bygga upp muskler mm. Så hon får tänka och jobba min lilla donna :)
 
Har precis samma fråga så väntar med spänning på den här gamla tråden

Med tanke på att Yttik har väntat i 3 år utan svar så kan du nog skippa spänningen :laugh::laugh:

Annars är det väl ingen större skillnad på att sätta igång ett avelssto som vilken annan häst som helst utan skador. O_o
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 574
Senast: Lisa2014
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 783
Senast: fridshem
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 406
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp