Bukefalos 28 år!

Sätta igen brodd-hålen. Gammla snösulor?

Fibusen

Trådstartare
Hästen ska skos nu här i dagarna,bara jag köpt skor,alltså kommer hon kunna ha dessa skor fram tills i början av december,så skor med broddhål är då ett måste,men jag vill absolut inte sätta i brodden än,med tanke på att det är 12 plus ute så kommer nog inte snön komma än på ett tag..

Frågan är vad som är hållbart?? Bommull funkar inte så himla bra..Öronproppar,sånna där gula,är dom bra?

Som sagt så kommer nog inte snön än på ett tag,så hålen kommer nog bli rätt så slitna iallafall,tur det finns gängare,men det är ju inte så himla lätt att få ur all lera och småsten..:crazy:


Lika så undrar jag om snösulorna, (ska inte på den här skoningen,blir nästa) mina är från förr förra året,endast använda en gång/skoning,legat svalt och mörkt,är inte torra alls,dom borde ju kunna gå att använda igen? Eller? Är sånna där genomskilniga med plastkanal...
 
Sv: Sätta igen brodd-hålen. Gammla snösulor?

Det brukar finnas blindbrodd att skruva i hålen, vet dock inte om det är bra!
 
Sv: Sätta igen brodd-hålen. Gammla snösulor?

Blindbrodd funkar och sulorna går att återanvända i evigheters evigheter.....nästan iaf
 
Sv: Sätta igen brodd-hålen. Gammla snösulor?

Blindbrodd eller gula öronproppar (doppade i hovtjära el dylikt för att bättre stå emot att bli uppfrätta av hästgödsel) brukar jag använda.

Jag har använt mina snösulor i 3 år, varje skoning från november-april. NU börjar de bli lite slitna..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 550
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Skåning som numera bor i Danmark och har aldrig någonsin skruvat i/ut broddar… :o Men, förra året fick hästen nya skor på (utan...
2
Svar
34
· Visningar
4 664
Senast: Buck
·
Hästvård Vart bor ni och när brukar ni senast vilja sätta på snösulor eller snowgrips? Broddar ni när det börjar frysa på under nätterna men det...
2
Svar
20
· Visningar
6 254
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 356
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp