Saker på rätt sätt

Glasspinnar med lager av choklad äts genom att gnaga bort ytterlagret först. Man biter inte rakt av. Att äta isglass genom att ta tuggor är ju nästan galet t.o.m.
Bullar äts genom att rulla upp dom.

När man äter strips lägger man ketchup i ett hörn och doppar stripsen, man ringlar inte ketchupen över stripsen.

Äter jag sallad så äter jag det minst goda först och sparar räkorna till slutet.

Jag har många fasta vanor kring ätande :o
 
När man gör hamburgare så måste salladen och dressingen vara under köttet/halloumin. Ketchup och ev ost kan vara ovanpå.

Man äter inte senap, punkt!

Kryddorna står förstås i bokstavsordning så att dom går fort att hitta.

Man lämnar inte odiskad disk på diskbänken utan den ska ner i maskinen omedelbums!

Min sambo har av någon underlig anledning ingen som helst förståelse för de tre sista punkterna :confused::meh:
 
1. Majsjuice.
Man. Gör. Inte. Juice. På. Majs. Det spelar ingen roll om hela den här världsdelen gör det, majs är liksom inte med på min lista över saker man kan pressa juice ur. Punkt.

2. Borsta tänderna med varmt vatten. Usch. Nej. Varför??

3. Äta ris och pasta. Tillsammans. Blandat.

4. Kyckling med pasta. Jag vet att det är normalt men det händer liksom inte. Kyckling i tomatsås också. Nix.
 
Man brer sin macka på den SLÄTASTE sidan. Dvs RÄTT sida som varit mot plåten under gräddning. Inte den sidan med massa bubblor, gropar och frön/gryn.
Ni som brer på fel sida, brer ni även på ovansidor av delade frallor etc? Va, va, va?!!!!:rage:

Går liksom inte jämföra med delade frallor. Jag delar inte knäcket på mitten? :laugh:
Självklart (:sneaky:) brer man på den bubbliga sidan annars brer man ju på undersidan. Och extra mycket smör :d
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 205
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 709
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp