Saker på rätt sätt

Jag vet att jag har vänt rullar rätt åt båda hållen i olika hållare (ja jag brukar vända på rullarna på diverse toaletter som jag besöker :D) Hittar jag nån så lägger jag in en bild här :up:

AHA! Så det är du som vänder på rullen här hemma :mad:
Jag och maken sätter åt rätt håll men någon bor i huset och ändrar den åt fel håll hela tiden :devil:
Någon av barnen kan väl inte vara så ondsinnade :arghh: :cautious:
 
Man brer sin macka på den SLÄTASTE sidan. Dvs RÄTT sida som varit mot plåten under gräddning. Inte den sidan med massa bubblor, gropar och frön/gryn.
Ni som brer på fel sida, brer ni även på ovansidor av delade frallor etc? Va, va, va?!!!!:rage:
Men på den buckliga sidan får man mer smör på :o

#Alltidbuckel!
 
För mig när jag gör en ost- och skinksmörgås så lägger jag på osten först och skinkan ovanpå. Men så var det ett frukostmöte på jobbet och där gjorde någon tvärtom och jag blev nästan chockad för jag hade inte ens funderat på att man kunde göra något så knasigt. :)

Precis så gör man INTE med en skink- och ostmacka. Osten ska vara överst, annars blir fingrarna kladdiga av skinkan som ofta är lite blöt. :D

Och man SKA äta jordgubbssylt till köttbullar och mos. Och *definitivt* brunsås till. Det går INTE att äta köttbullar utan sås! Och jag pratar inte om en liten såsklick, utan det ska FLYTA sås på tallriken.

Till makaronilåda SKA man äta jordgubbssylt, INTE ketchup! Det vet ju alla!!

:D:rofl:
 
Toarulle med "flärpen" vänd inåt. Det stör jag mig på så svårt att jag rättar till toarullen om jag upptäcker det hos någon annan.

Jag vänder också felvända rullar hos andra!

Jag lägger också besticken i ordning i besticklådan i diskmaskinen (har en sådan med en egen "korg" överst där de läggs en och en). Förutom att stora gafflar ligger med stora gafflar (såklart!!) så har de också fasta platser. Knivar till höger, gafflar till vänster och skedar i mitten av båda raderna. Om någon klant varit där och lagt fel måste jag ordna om trots att det då tar längre tid än att låta dem ligga fel.

Vinsten i att de ligger så är supersnabb urplockning där man tar gafflar i vänster hand och knivar i höger och vips ner i besticklådan där såklart också gafflar ligger till vänster och knivar till höger.

Som tur är delar både jag och mannen denna princip, så det är inte han som är klanten :D )
 
Precis så gör man INTE med en skink- och ostmacka. Osten ska vara överst, annars blir fingrarna kladdiga av skinkan som ofta är lite blöt. :D

Och man SKA äta jordgubbssylt till köttbullar och mos. Och *definitivt* brunsås till. Det går INTE att äta köttbullar utan sås! Och jag pratar inte om en liten såsklick, utan det ska FLYTA sås på tallriken.

Till makaronilåda SKA man äta jordgubbssylt, INTE ketchup! Det vet ju alla!!

:D:rofl:

Lingonsylt äts till mat. All annan sylt äts till desserter eller typ gröt.
Min sambo tog lingon på gröten och kallade det "samma sak". då dog jag nästan.
 
Lingonsylt äts till mat. All annan sylt äts till desserter eller typ gröt.
Min sambo tog lingon på gröten och kallade det "samma sak". då dog jag nästan.
Fast på majsgrynsgröt måste det vara lingonsylt. Och så ska gröten hinna bli sådär lite seg i kanterna, så smakar lingonsylten som bäst.

På annan gröt går det ej att äta lingonsylt.
 
Jag skulle få psykbryt om någon vände min toarullen i mitt hem. Nu föredrar jag samma som ni flesta andra, men tänk om någon skulle vända den åt sitt rätt och mitt fel, i MITT hus.
Nä, man går inte runt och byter hur saker och ting är i andras hus.
Fy vad oförskämt :down:
 
@TygerTyger det låter som en bra strategi för en äggmacka.
@Lupino äta gris?:cautious:
Så här gör man en kopp te: först tepåsen i koppen (rätt sorts mugg, rätt sorts te), sen kokande vatten på. Inte som min mamma gör, mikrar en mugg vatten:wtf:
"Vanligt te" (rätt sort alltså) är Yellow Label, det är INTE Earl Grey.

Nej, nej. FÖRST i med vattnet SEDAN i med tepåsen. Då sjunker tepåsen till botten där den ska vara. Häller man vattnet på tepåsen flyter den upp till ytan. :)
 
Nej, nej. FÖRST i med vattnet SEDAN i med tepåsen. Då sjunker tepåsen till botten där den ska vara. Häller man vattnet på tepåsen flyter den upp till ytan. :)
Det beror på hälltekniken, men jag föredrar löste i tesil - så slipper man problemet med flytande påsar helt.
 
Minst sagt. Därför det också är jätteskönt att bo ensam. Kände hur det kröp i hela kroppen när min dejt slängde en blöt handduk på golvet medans han klädde på sig. Visserligen hängde han upp den direkt när han fått på sig kläderna men.. EN BLÖT HANDDUK PÅ GOLVET? :nailbiting:
Ja fy! Den får man lägga på sängen!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 732
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 205
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 709
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp