Saker på rätt sätt

En. Bygger. Inte. Varuberg.

Mvh Anna, som igår var kissnödig och dödstrött på Ica, sen kväll, och hamnade bakom en varubergsbyggare av grova mått och gjorde mitt missnöje tydligt med dängande av "nästa kund-pinne" i bandet och överdrivet tydligt uppradande av mina tre (3) varor :angel:
Exet hade för vana att glatt sjunga nu ska vi bygga varuberg vid kassan. Dvs om vi storhandlade.

Inte sällan slutade det med fnissig kassapersonal som kappades med honom om att hinna undan. Och nej, det var inga stora varuberg. Han bara retades. :D

Men inte alla är lika glada. En bekant som satt i kassan frågade en kund som köpte frimärken om hon ville ha en kasse. Hon fräste -tack jag har :rofl:
 
Chipspåsarna måste öppnas från rätt ände (här i UK får folk för sig att man måste slita upp hela långsidan på påsen om man ska dela? Vad i hela firden?!)
Då kan man ju vara flera personer som äter av samma påse utan att ha 5 händer i den lilla äckliga öppningen:down:
Öppnar alltid mina så även om det bara är jag som äter, så mycket fräschare:D
(men sveriges påsar går det ju inte att göra så med:arghh:)
 
@MCP: Jag ha slutat hänga handdukarna i färgordning på torkstället :D Det blev ju lättare att vika dem i rätt ordning då så de gick snabbare att lägga in i rätt ordning i linneskåpet... :o :rofl:

Särbons hus ser ut som ett bombat horhus, ordning är något som drabbar andra :laugh:
Vänta nu,du hängde upp tvätten i färgordning?:eek:
Då är min ocd lindrig ,här färgordnas dom först i skåpet. :D
 
Alltså det där med varuberg på kassabandet, det är lite intressant från en finländares synvinkel.
Här finns det inte direkt någon sådan kutym att man radar upp varorna på rad med sträckkoden åt rätt håll. Det är många gånger så att det känns som att ju mindre plats på bandet man tar, desto bättre, vilket ju leder till varuberg i vissa fall.
Jag tror ju nog definitivt att kassörskorna här också skulle uppskatta om man lade saker på rad istället.
När man ser någon här som gör det, och dessutom vänder koden åt rätt håll så tänker man "aha, en svensk" :D
 
Ballerina och Singoalla äter man genom att dela på dem, äta smeten, lägga ihop halvorna igen och äta dem tillsammans en tugga i taget
 
Den gemensamma fredagsfrukosten på jobbet kändes extra jobbig av att behöva analysera kollegornas smörbeteende OCH ballerinaätande mer nogsamt än vanligt.

Jag hade kunnat leva med att smörpaketet var gropigt, värre var att första tuggan (som togs av mig) avslöjade tydligt att bästföredatum var med råge passerat. Sedan 26 april, när det undersöktes närmare. :yuck:

Så kan det gå när någon gjort ondskefulla stora smörgropar och sedan bara pytsat in paketet i kylen.
 
Pop-Art-OCD.jpg
 
En grej jag kan störa mig på är när folk bara tar av sig skorna i hallen utan att ställa dem lite mer åt sidan. Tillslut är det labyrintbana och att öppna och stänga dörrar blir att skyffla runt med skorna. Detta TROTS att det finns plats att ställa skorna lite mer vid nått hörn i hallen. varför ställa dem mitt på gångvägen varför :arghh::crazy:
 
Haha,

Haha, vad kul att så många känner igen sig i mina konstigheter :D Äter du alltså inte heller i Tv pauser? Trodde jag var den enda som inte klarade att äta då :laugh:
Klart man inte äter i reklamen! Vad är det för monster som gör så? :eek:

kl
Smörknivar ska förövrig endast få tillverkas i TRÄ, metall och plast går inte! Jag slänger ut dom!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 696
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 182
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 627
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp