Saker på rätt sätt

Jag är allergisk mot gropar i smöret! Är uppvuxen med en pappa som alltid gjort gropar oavsett om vi haft smör i block eller bregott i ask. En av de bästa sakerna med att flytta hemifrån var att ha sitt eget smör.

Det enda som är ännu värre är gropar i smöret i kombination med att man bara drar av staniolen på bregotten till hälften. Tanken är alltså att man ska gräva på ena sidan och ha kladdigt papper på andra. Vid frukostmöte på jobbet i förra veckan hade någon gjort just så men jag kunde inte låta bli att ta bort pappret helt. Varför gör man så, det blir ju bara kladdigt och äckligt?

EXAKT!

(när en vän hade med sig sin sambo hem till mig och vi skulle fika var hon väldigt noga med att instruera honom om att "Du får absolut inte gräva i Frokennordbergs smör, då blir hon arg" :D)
 
En. Bygger. Inte. Varuberg.

Mvh Anna, som igår var kissnödig och dödstrött på Ica, sen kväll, och hamnade bakom en varubergsbyggare av grova mått och gjorde mitt missnöje tydligt med dängande av "nästa kund-pinne" i bandet och överdrivet tydligt uppradande av mina tre (3) varor :angel:
 
Detta är ju värsta skräck lösningen! Först Ost under skinkan och sen folk som lämnar kvar smörkniven i paketet :eek:.

Jag som tycker att pappa är hemsk som har sylten över osten på mackan :nailbiting:, ostens roll är ju att hålla sylten på plats och göra mackan lite mindre kletig!

Och min kusin är värre som har sylt på skinkmacka:yuck:
 
Alltså när jag läser den här tråden så blir jag så glad, dels av att läsa om folks (konstiga och mindre konstiga) vanor och dels över att jag själv lyckats göra mig av med så många "såhärmåstedetvaraannarsärdagenförstörd"-nojor :D

Jag har liksom @athena_arabians en tendens att snabbt skaffa mig tvångsgrejs, så försöker nuför tiden undvika sådant tänk.
(Toapappret undantaget :D)

Den tidigare nämnda sambon har med sin obryddhet* i vanor och hur saker ska vara lyckats "bota" mig från det, jag har ju liksom märkt att det fungerar ändå och att det tar mycket mindre tid att inte bry sig i saker som, faktiskt, inte har någon betydelse hur det är/görs.
Därmed inte sagt att jag inte gör vissa saker på ett visst sätt, men det beror då främst på vanor, eller att det fyller någon funktion (smakmässigt, praktiskt, estetiskt).

*helt ärligt, det är nästan skrämmande ibland hur lite tendenser han har för att lägga sig med vanor, de flesta har ju ofta något litet iaf, som t.ex. att man lägger ner nycklarna på samma ställe när man kommer in, men inte han inte, total beteendeanarki :D

Och bara så ni vet, osten läggs under, skinka ovanpå. Varma smörgåsar undantaget, där tvärtom. Så ska det var, om jag får bestämma ;)
 
@MCP: Jag ha slutat hänga handdukarna i färgordning på torkstället :D Det blev ju lättare att vika dem i rätt ordning då så de gick snabbare att lägga in i rätt ordning i linneskåpet... :o :rofl:

Särbons hus ser ut som ett bombat horhus, ordning är något som drabbar andra :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Kaffet är förstört om nån häller muggen eller koppen full. Den ska vara fylld till max tre fjärdedelar. Att hälla bort det som nån hällt för mycket hjälper bara lite. Men som tur är har jag ingen som helst antydan till tvång så jag dricker ändå. Om jag är tillräckligt sugen.

You and me both!

Det gäller inte bara kaffe utan allt drickbart.
Jag HATAR när folk ska vara snälla och fylla mitt vattenglas och de fyller ända upp - det går inte att dricka. Även om man druckit upp föresta fjärdelelen så är det ...inte okej sen heller. Det måste hällas ut.
 
En. Bygger. Inte. Varuberg.

Mvh Anna, som igår var kissnödig och dödstrött på Ica, sen kväll, och hamnade bakom en varubergsbyggare av grova mått och gjorde mitt missnöje tydligt med dängande av "nästa kund-pinne" i bandet och överdrivet tydligt uppradande av mina tre (3) varor :angel:

Men JA! Herregud, lägg varorna med streckkoden åt rätt håll och ha dina förbannade betalningsmedel redo när du kommer fram till kassan. HURSVÅRTSKADETVARA!? :rage:

Mvh / också en nästa-kund-pinne-dängare
 
Men JA! Herregud, lägg varorna med streckkoden åt rätt håll och ha dina förbannade betalningsmedel redo när du kommer fram till kassan. HURSVÅRTSKADETVARA!? :rage:

Mvh / också en nästa-kund-pinne-dängare

Ja framförallt börja inte leta efter plånbok och kort först när allt är inslaget och klart :banghead: Det kan väl knappast komma som en överraskning att kassörskan vill ha betalt :mad:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 744
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 207
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 760
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp