Säkerhetsväst eller inte?

Jag har i princip aldrig väst, kan inte hjälpa det men jag känner mig som en sköldpadda :angel: Ändå har jag en racesafe som ska vara bland dom smidigaste. Borde kanske använt den lite oftare då min kuse är en aning vild emellanåt.

Nu när jag tänker efter så har jag nog inte använt den sen 2008 (kanske någon enstaka gång). Det var det sista året jag tävlade ponny och det året kom regeln om att alla juniorer skulle ha väst. Tävlade lite fälttävlan med ponnyn med så jag tror det var det som gjorde att jag köpte den från början.
 
Aldrig väst. Hade det på ponny när jag tävlade fälttävlan men har aldrig känt mig bekväm i det. Och ja, jag har provat många olika modeller. Känner mig orörlig och mer stel i kroppen. Bidrar inte till någon skön ridupplevelse varesig för hästen eller mig. Också oerhört irriterande när den går i bakvalvet.
Tävlat upp till 140 och MSV dressyr.
 
Jag rider kanske hälften av passen med väst. På terrängträningar/tävlingar använder jag en racersafe som jag tycker är oskön.
Annars använder jag en väst som tyvärr inte är godkänd, men relativt skön!
 
Alltid väst. Har en ryggskada sen 1999. Hade inte suttit här utan väst.
Den skedde vid avskrittning på egen häst hemma på banan. Västen räddade mig från värre skador än de jag fick. De jag fick påminner mig fortfarande varenda dag om hur snabbt det kan gå och hur små marginalerna är.

Har en outlyne, man tänker inte på den vid ridning förutom att man blir varm. Red dock med väst även när de var obekväma.

Innan olyckan red jag med väst ibland.

Tycker man klassiska västar äe klumpiga finns ju nu de uppblåsbara.
 
Jag har en gammal väst, som jag dammade av när min förra unghäst fick vårkänslor (unghäst) Jag red sedan varje pass på honom med väst. Har några gånger på jobbet (turridning) tagit på mig väst när det varit barn med väst som ridit med mig ut, för att barnen ska se att även vuxna har väst ibland. Men på nuvarande häst har jag aldrig haft väst, vet nog inte ens var min väst är just nu. Ska dock eventuellt låna en annan häst efter sommaren och då åker nog västen på i början/ vid hoppning.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 126
Senast: JennyLz
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp