Bukefalos 28 år!

Såld sadel

Sv: Såld sadel

*kl*

Jag har köpt en hel massa sadlar på "annons" dom senaste 10 åren.... säker minst ett 20tal...
Vissa har passat, och då har jag behållt dom så länge dom passat, andra har inte passat hästarna och då har jag sålt dom vidare...

Det enda jag har blivit lurad på är ett Stubbenträns vi vann på Tradera, där det visade sej att säljaren inte alls ägde tränset utan bara sålde ett 20tal olika grejor som han inte hade utan bara hade tagit bilder och info från andra ställen på nätet. Tradera kunde bara stänga av användaren och vi kunde bara polisanmäla... DET däremot kändes riktigt suuucket....
Håller just nu tummarna att jag inte blir lurad på det engelska Stübbentränset från ebay jag köpt... men nu är det betalat genom PayPal så det borde vara säkrare....

Åter till tråden:

Varför finns det folk som tror att dom kan få billiga, eller lagom dyra, grejor som är i nyskick ? ? ?
 
Sv: Såld sadel

Såg annonsen nu och det står ju "bytes gärna mot samma modell fast vidare".
Ganska uppenbart att den var för smal för hästen...dåligt av henne
 
Sv: Såld sadel

Ja o dessutom är bilden på sadeln tagen på motsatt sida som TS visade upp....inte seriöst anser jag.
 
Sv: Såld sadel

Såg annonsen nu och det står ju "bytes gärna mot samma modell fast vidare".
Ganska uppenbart att den var för smal för hästen...dåligt av henne

Men suck... folk alltså!

Själv blev jag sur idag då jag KÖPT en sadel av en privatperson. I annonsen begärde hon X kronor plus frakt och jag bjöd X kronor INKL frakt i gengäld mot snabb affär, betalning samma dag som hon maila kontonumret till mig - vilket hon gick med på och vilket jag gjorde (betalde alltså samma dag som hon gav mig kontonr). Allt frid o fröjd (bortsett från att hon segade lite med att skicka iväg sadeln) tills idag då hon smsar att nu är sadeln skickad och att hon skulle uppskatta om jag betalde in fraktkostnaden. :confused:

Jag smsar tillbaka att "Men jag la ju bud x kr inkl frakt i gengäld mot snabb betalning, vilket du godtog? x kr plus frakt var ju det du begärde - då hade jag ju ej lagt det som bud?"

Varpå hon svarar: "Jag uppfattade det som att du bjöd x kr + frakt. Vi kan lösa det ikväll, jag har kvar ditt mail".

Då skriver jag "OK. Trist att du missuppfattade, men inkl betyder MED frakt. Varför skulle jag lägga bud i gengäld mot snabb affär om jag ändå bjöd samma som du begärde? Hihi :D" (Detta var alltså lite skämtsamt menat, därav att jag lade till Hihi och smileyn så att hon skulle förstå att jag inte var sur eller så...)

Då blir hon tydligen sur och skriver tillbaka "Jag återkommer ikväll. Har inte tid att tjafsa om det här nu. Är på jobbet".

Tjafsa? Inte mitt fel att hon missuppfattade mig och vägrar inse att det är hon som gjort fel, inte jag? :confused: Jag blir så less, jag har inte gjort något fel och ändå får den här människan det att framstå som att det är JAG som gjort fel och att det är JAG som tjafsar... :(

Hur kan man missuppfatta en sån sak egentligen? Varför skulle jag bjuda samma som hon redan begär? :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 325
Senast: Lixiigirl
·
Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 301
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
1 922
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp