Bukefalos 28 år!

Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Ha ha du MÅSTE läsa den från början annars får du inte leka i min sandlåda...:devil:

Men en kortis är att jag startade denna tråden för 3 år sen när jag skulle rida Breeders med Grå...det året flyttades Breeders fram o tillbaka mellan olika tävlingsplatser o sen helt plötsligt skulle det ställas in! Men innan dess hade vi "psykningskrig" i Sandlådan mellan mig, Bettibets, FT-Nisse o diverse annat löst folk som skulle rida Breeders eller höll på den ena eller den andra....mycket skoj hade vi iaf så jag tycker nog du ska läsa början på tråden iaf.:D
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Ha ha du MÅSTE läsa den från början annars får du inte leka i min sandlåda...:devil:

Men en kortis är att jag startade denna tråden för 3 år sen när jag skulle rida Breeders med Grå...det året flyttades Breeders fram o tillbaka mellan olika tävlingsplatser o sen helt plötsligt skulle det ställas in! Men innan dess hade vi "psykningskrig" i Sandlådan mellan mig, Bettibets, FT-Nisse o diverse annat löst folk som skulle rida Breeders eller höll på den ena eller den andra....mycket skoj hade vi iaf så jag tycker nog du ska läsa början på tråden iaf.:D

Ja och idag 3 år senare så ser det intressant ut ur den synvinkeln.

Den då bästa av dom 3 skall bli dressyrhäst på heltid och den lilla bruna räkan som kastade av sin ryttare och tvärvände på banan har blivit stor dam och tävlat både unghästVM och vunnit YRSM och hoppas på en plats på YREM och Grå tja vad skall vi säga om honom... han har blivit nästan vit :p
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Ja och idag 3 år senare så ser det intressant ut ur den synvinkeln.

Den då bästa av dom 3 skall bli dressyrhäst på heltid och den lilla bruna räkan som kastade av sin ryttare och tvärvände på banan har blivit stor dam och tävlat både unghästVM och vunnit YRSM och hoppas på en plats på YREM och Grå tja vad skall vi säga om honom... han har blivit nästan vit :p

Dagens asgarv :rofl:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Ha ha du MÅSTE läsa den från början annars får du inte leka i min sandlåda...:devil:

Men en kortis är att jag startade denna tråden för 3 år sen när jag skulle rida Breeders med Grå...det året flyttades Breeders fram o tillbaka mellan olika tävlingsplatser o sen helt plötsligt skulle det ställas in! Men innan dess hade vi "psykningskrig" i Sandlådan mellan mig, Bettibets, FT-Nisse o diverse annat löst folk som skulle rida Breeders eller höll på den ena eller den andra....mycket skoj hade vi iaf så jag tycker nog du ska läsa början på tråden iaf.:D

Tack för sammanfattningen! Låter oneckligen som att man faktiskt borde göra det en trist dag :D
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Även om Sandlådetråden skulle göra en trist dag betydligt roligare så kommer den förgylla en redan bra dag.
Så varför vänta???? :confused:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Ja och idag 3 år senare så ser det intressant ut ur den synvinkeln.

och Grå tja vad skall vi säga om honom... han har blivit nästan vit :p

Vi ska säga att han skyndar långsamt men är snart ikapp!:banana::bump::banana: Det lustiga i storyn är att om ngn sagt att Brun Ryttarinna skulle sitta på honom 3 år senare hade både Betti o jag slagit ifrån oss med näbbar o klor....:D
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Novali! Jag har inte skrivit något här på evigheter men Sandlådan är ju på väg att dö ut så jag slänger ut liten update från mig :p
Nu är det visserligen bara en av hästarna som är "bäbis"...

Räpan i Trossnäs, dressyr, 2:a gången med dressyrsadel 2010

Räpan i Trossnäs, hoppning, felfri på värsta sunk-underlaget
Ingen film från terrängen som var felfri, bra jobbat av den lilla hästen, Trossnäs banor är inte de lättaste!

Eveleine i Trossnäs, hoppning och nu var underlaget KATASTROF! :eek: i terrängen är underlaget som vanligt bra :D jag ville ha ett stort flott uthopp i vattnet så jag kunde få en fin bild men vad gör hästen jo, kanar ner på magen :devil:

Räpan, Dagstorp, liten terrängsnutt

Eveleine, Dagstorp dressyr, som vanligt ingen kioskvältare men hon är hyggligt lydig

Eveleine, Dagstorp hoppning, speakerkommentar "Hannah styrde runt Eveleine felfritt" syns det så tydligt att jag åker häst :o

Eveleine, Dagstorp terräng, hemsk, hästen drog så in i :devil: och jag hade så mkt mjölksyra i armarna när jag kom till vattnet att jag orkade inte riktigt hålla ihop det - dåligt språng här

Räpan, Kinda dressyr, 4:e gången med dressyrsadel 2010 :D

Eveleine, Kinda dressyr, underlaget var dåligt (massa vatten) tyckte häst och då går man och struttar och går inte fram hur hårt jag än trycker in sporrarna

Eveleine, Kinda terräng, riktigt bra känsla, kunde åka häst hela vägen och slapp slita och dra

Trossnäs nästa!
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

MEN vad fin lilla Räpan har blivit!!! Fast jag ville ju se nån banhoppning....;):D
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Var det inte banhoppning på en av länkarna? Med Räpan alltså?
Hon har skärpt upp sig rejält sen förra året, synd bara att det inte kom ett år tidigare för det hade varit roligt att rida 5-års champ.
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Jo givetvis fanns det en hoppning o shit pommes frites vilken skillnad!:banana:

Ja det förstår jag att du hade velat men du får nöja dig med att skörda rosetter i debutant i år istället!:love:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Tack jag tror att hon har mognat mentalt, hon var nog inte "klar" i skallen förra året. Hon är ju trots allt en galopphäst som gått på banan och dom har väl inte riktigt samma förutsättningar som en "riktig" ridhäst antar jag?
Men nu har hon hoppat jättebra :bump: Hon rev ett i Plönninge men då stod hon stilla och hoppa, sen var hon felfri i Trossnäs och felfri i Kinda. Var lite nervös för hoppningen i Trossnäs det var en MUR med som skulle hoppas TVÅ gånger! Och Räpan hade aldrig hoppat mur innan :o Men det gick ju fint :D

trns-15_maj_089-Kopia.jpg


xctrossnasxx.jpg
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Jisses Hunter, hon ser ju hur fin ut som helst nu :love: Hon har ju gått från räpa till HÄST nu ju ;)
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Nää hon är alltid Räpa :D
Men lite mer ordning har det blivit på henne men det är en bit kvar till jag kan åka runt på henne så som jag åker runt på Eveleine :angel:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Vi hoppa ju i Dagstorp med, liten film här
Jag red som en kratta blev lite störd av den minst sagt annorlunda framhoppningen.
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Men lite mer ordning har det blivit på henne men det är en bit kvar till jag kan åka runt på henne så som jag åker runt på Eveleine :angel:


Nänänä, åka häst gör man i karusellen på tivoli. I lilla landet fälttävlan rider vi våra hästar ordentligt :devil:










Eller vi gör så gott vi kan i alla fall :angel:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Då är det bäst jag håller mig till hästarna i karusellerna :p
För ju mer jag rider desto sämre blir det :angel:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Sandlådan är utdöende :cry:

Till nästa år hoppas jag på "bäbis"

lottared2.jpg


+



vdl_radisson_Nov08.jpg


:love:
 
Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Jag vill berätta (som aldrig varit i denna tråd) att den blivande OSguldhästen har fötts för 3 månader sedan. Så jag ber er att bereda väg för henne, vörda henne och tillbe henne som den gudinna hon är :D

31374937.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp