Bukefalos 28 år!

Sår på nosen (kanin)

M

maalin_

Min utekanin har haft två små sårskorpor på nosen i ganska många dagar nu. Ibland är det jättelite blod där också... Ser nästan lite ut som eksem.

Jag skulle tro att han har fått myggbett där och kliat sig för det är ju så vidrigt mycket mygg nu! Och så har jag sett att myggor sätter sig precis där i såret och suger blod! Han verkar inte direkt lida av såren för i övrigt är han som vanligt och när jag har klappat honom över nosen så har det inte verkat göra ont... Men jag blir ändå lite orolig när det aldrig ger sig...

Någon som har varit med om liknande?
 
Sv: Sår på nosen (kanin)

Ja, kaniner får lätt småsår på nos och öron just för att de kliar sönder myggbett.

Håll lite koll, men om kaninen verkar frisk i övrigt så är det nog ingen fara.
 
Sv: Sår på nosen (kanin)

Att dessa satans mygg ska förstöra så mycket!!! Tycker så synd om min lilla älskling när det sitter en äckelmygg preciiis i såret och bara fylls med blod! Då blir jag arg :devil:

Får hoppas att det ger med sig snart..! Myggen borde ju dö nu när det blir lite kallare...
 
Sv: Sår på nosen (kanin)

Såret verkar inte försvinna..! Det är som en evig sårskorpa där på nosen... Kan tänka mig att han kliar en massa också när jag inte ser heller. Men nu är det ju inte så mycket mygg iallafall. Men förutom såret så är han helt som vanligt :) Jag kanske borde ringa veterinären iallafall efter helgen...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Kilauea
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 995
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 481
Senast: attheedge
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 642
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp