SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du ska inte få söka medborgarskap förrän du är myndig. Och har du strafförelägganden från 15 till 18 så får du inte medborgarskap eller förlängt uppehållstillstånd, om jag finge bestämma.
Å dom som gömmer sig här under jorden på ett olagligt sätt ska aldrig någonsin få svenskt medborgarskap.
 
2.9% ifrån att vara riksdagens andra största parti.

Länk:
http://bors.affarsvarlden.se/afvbor...rn:newsml:six.se:20150211:SIXN_bUAG4oywNo:1))

Hur ska de andra partierna göra nu?
Om stödet för SD växer borde en korrekt analys vara att kritiken emot DÖ växer den med.

Jobbig sits antar jag.

Även om man har byggt en tillfällig mur och allierat sig mot SD och stängt ute dom ifrån direkt inflytande var det nog inte det här resultatet man hade väntat sig.

Börjar situationen bli ohållbar?
Tänker att man kan inte förakta 19% av väljarna utan att det får negativa effekter på det egna partiet hur länge som helst.
Risken är att DÖ blir synnerligen kontraproduktiv!

Vi får avvakta kommande mätningar.
Fortsätter stödet för SD att öka trots alla försök att förhindra deras tillväxt måste dom till sist ändra strategi.

Frågan är bara till vad?
 
2.9% ifrån att vara riksdagens andra största parti.

Länk:
http://bors.affarsvarlden.se/afvbors.sv/site/news/news_article.page?magic=(cc (id urn:newsml:six.se:20150211:SIXN_bUAG4oywNo:1))

Hur ska de andra partierna göra nu?
Om stödet för SD växer borde en korrekt analys vara att kritiken emot DÖ växer den med.

Jobbig sits antar jag.

Även om man har byggt en tillfällig mur och allierat sig mot SD och stängt ute dom ifrån direkt inflytande var det nog inte det här resultatet man hade väntat sig.

Börjar situationen bli ohållbar?
Tänker att man kan inte förakta 19% av väljarna utan att det får negativa effekter på det egna partiet hur länge som helst.
Risken är att DÖ blir synnerligen kontraproduktiv!

Vi får avvakta kommande mätningar.
Fortsätter stödet för SD att öka trots alla försök att förhindra deras tillväxt måste dom till sist ändra strategi.

Frågan är bara till vad?
Bränn inte krutet nu utan vänta lite så vi får disikera ner allt i ett sammanhang i den nya SD:n bara Ullo vaknar upp nån gång :D. Nu finns det massor att plocka i :banana:
 
Nej, det största problemet när det gäller asylinvandring är krig, död, våldtäkter, granatattacker, svält, tortyr och förtryck.

Bostäder och framgång i skolan är viktiga, men inte på samma skala.

Jag förstår mig inte riktigt på dig och ditt sätt att tänka.
Inte att förväxla med att du tänker "fel", utan bara olikt mig.

Enligt mig tar du förvånandsvärt lättvindigt på en del muslimska kvinnors utsatthet och din reaktion på utanförskapet, utslagningen av unga -som borde äga en " erövra världen-känsla"- och den själsliga ohälsan i invandrartäta områden är så...sval.

Du svarar med att i jämförelse med krig är deras situation bättre.

En för mig nonchalant inställning som bara spär på den egna godhedsnormen, helt utan äkta medkänsla för dom som lever så.

Man KAN ta avstånd ifrån SD men ändå uttrycka en oro och utbrista i ett "detta är för jävligt"!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 358
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp