Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trångsyntheten i tråden slår nya rekord. Massor av byråkratiska svepskäl istället för konstruktiva lösningar. Allt för att inte behöva ta ansvar för en medmänniska på flykt.

Tur att ni är förhållandevis få, för man skäms över att ett så utvecklat samhälle som Sverige, fostrat dessa egoister och verklighetsfrånvända medborgare.
 
Man kan inte anpassa sig till rasism och främlingsfientlighet och finnas kvar. Då kan man lika gärna ansluta sig till den Svenska Dimman.
Du liksom vi andra får anpassa oss till verkligheten.
Det finns inget rasistiskt parti i riksdagen idag och jag räknar inte SP som ett av de starkaste ytterlighetspartierna.
Att objektivt studera de ekonomiska realiteterna och agera därefter är inte rasism, du själv gör det ju, du är ju öppen för att placera 10 flyktingar i en liten lägenhet , alltså är du medveten om de ekonomiska realiteterna. Ser du då dig själv som främlingsfientlig och rasist?
 
Trångsyntheten i tråden slår nya rekord. Massor av byråkratiska svepskäl istället för konstruktiva lösningar. Allt för att inte behöva ta ansvar för en medmänniska på flykt.

Tur att ni är förhållandevis få, för man skäms över att ett så utvecklat samhälle som Sverige, fostrat dessa egoister och verklighetsfrånvända medborgare.
Jag vet ngt som är betydligt färre! Dina sk konstruktiva lösningar. De har ju hittills lyst med sin frånvaro! ;)
 
Jag känner mig djupt uppgiven kring dessa diskussioner. Jag har förstått att det inte går att komma överens angående rasistfrågan, men hur är det egentligen med SDs medmänsklighet?
 
Du liksom vi andra får anpassa oss till verkligheten.
Det finns inget rasistiskt parti i riksdagen idag och jag räknar inte SP som ett av de starkaste ytterlighetspartierna.
Att objektivt studera de ekonomiska realiteterna och agera därefter är inte rasism, du själv gör det ju, du är ju öppen för att placera 10 flyktingar i en liten lägenhet , alltså är du medveten om de ekonomiska realiteterna. Ser du då dig själv som främlingsfientlig och rasist?

Att bara se kostnaden för invandring och inte ta hänsyn till det positiva med den är knappast att bedriva en verklighetsförankrad politik. Att dessutom räkna med att alla övriga problem i det här landet ska gå att fixa med de pengar som blir över när invandringen skurits ner känns ännu mer verklighetsfrånvänt.
 
Medmänsklighet eller humanism o empati finns nog. Sverige är ett av de mest generösa länderna i världen om man ser till både internationellt o nationellt stöd till behövande.

Alla partier prioriterar vilka grupper man vill värna om, man skulle väl, om man är elak, säga att partierna prioritera grupper som de ser som presumtiva väljare.
SD ser nog Svenska pensionärer och delar av den svenska landsbygden + de lägre utbildade svenskarna som sin valgrupp. Alltså föreslår man sådant som gynnar dessa grupper eller förespeglar att förslagen gynnar dessa grupper.

Man tar poäng på andra svaga gruppers bekostnad genom att ställa dem mot varandra.

Ett beteende man har gemensamt med de andra partierna.

Arbetare mot småföretagare, landsbygdsbor mot stadsbor, konfliktmöjligheterna är många.

Fram tills för några år sedan lönade det sig politiskt att vara generös i flyktingfrågan. Detta har nu börjat vända och partierna anpassar sig. Det har inte mycket med humanism att göra, snarare realpolitik.
 
Att bara se kostnaden för invandring och inte ta hänsyn till det positiva med den är knappast att bedriva en verklighetsförankrad politik. Att dessutom räkna med att alla övriga problem i det här landet ska gå att fixa med de pengar som blir över när invandringen skurits ner känns ännu mer verklighetsfrånvänt.
Men vänta ett tag här nu, har jag påstått att vi ska frigöra pengar. Jag har ju i stället hela tiden talat om antingen prioriteringar eller skattehöjningar.

+ att jag hela tiden hävdat att invandringen är bra för Sverige (lätt att kolla)
Däremot har jag hela tiden hävdat att det är vi, genom våra valda representanter som ska avgöra hur mycket resurser vi ska avsätta för asyl o den medföljande anhöriginvandringen.

Vilket nu även de flesta riksdagspartierna börjat diskutera.
 
Men jag ska ge dig rätt. Jag hade aldrig trott att det skulle hända i det partiet. Eftersom det är helt på tvärs mot grundtankarna i partiet.
Men det är ju det vi säger, du tror du är insatt men det är du inte och inte vill du se hur det ser ut i verkligheten heller. Nu har man ändrar sig och NÅGON måste ju börja och nu börjar man.
 
Trångsyntheten i tråden slår nya rekord. Massor av byråkratiska svepskäl istället för konstruktiva lösningar. Allt för att inte behöva ta ansvar för en medmänniska på flykt.

Tur att ni är förhållandevis få, för man skäms över att ett så utvecklat samhälle som Sverige, fostrat dessa egoister och verklighetsfrånvända medborgare.
Men det är ju det som nu håller på. Man vill ta fram konstruktiva lösningar för hur vi ska minska invandringen. För nu ansluter det sig fler partier till SD kraven så även på kommunal nivå där man kräver ett tak. Å det här kommer ju att sprida sig såklart när felr o fler vågar prata om problemet
 
Men det är ju det som nu håller på. Man vill ta fram konstruktiva lösningar för hur vi ska minska invandringen. För nu ansluter det sig fler partier till SD kraven så även på kommunal nivå där man kräver ett tak. Å det här kommer ju att sprida sig såklart när felr o fler vågar prata om problemet
Vi ska inte minska invandringen, den tillför Sverige viktiga resurser. Den är även inte behäftad med de logistiska och ekonomiska problem vi här har diskuterat.

Däremot så ska vi försöka få ner antalet människor som söker asyl i Sverige och antalet anhöriginvandrare som följer den gruppen.

Vi varken kan eller får ändra lagstiftningen vad det gäller själva tillståndsverksamheten, den regleras av internationella avtal.

Vad vi kan göra är att dels skippa de permanenta direkttillstånden, dels försvåra att erhålla permanent tillstånd och sedan även försvåra medborgarskap.
1 Tillfälliga tillstånd så länge asylorsaken kvarstår i hemlandet
Sedan, om personen skött sig och har arbete o bostad ordnad
2 permanent tillstånd, vilket ska kunna återkallas om personen hemfaller åt kriminalitet.
Efter en tid om totalt 7, 8 år och med bostad o arbete så ska man kunna söka medborgarskap vilket då ger samma rättigheter o skyldigheter som för oss andra.

Anhöriga, så som make/maka o barn ska naturligtvis få komma under förutsättning att mottagaren har både egen bostad och egna möjligheter att försörja familjen.

Stöd o subventioner under tiden fram till permanent uppehållstillstånd ska anpassas till EU genomsnitt.

På så vis följer vi ingångna internationella avtal samtidigt som "smakligheten" för Sverige minskar vilket förhoppningsvis på sikt ska ge färre asylsökande.
 
Ehh? Förklara för mig vad det ligger för strategisk makt i det när Ryssland har sin egen olja Iran har sin o.s.v. Europa ligger inte i USAs säng gällande oljan vi ligger i Rysslands. Det var nog sant 1945 men världen har ändrat sig sedan dess.

USA importerade betydligt mer olja än vad de själva producerade under hela 00-talet. Men även idag så tar ju oljan i Mellanöstern vägen någonstans. Att kontrollera stora resurser ger makt på världsmarknaden oavsett om t.ex Ryssland inte är i behov av att importera olja från av USA.
 
Men vänta ett tag här nu, har jag påstått att vi ska frigöra pengar. Jag har ju i stället hela tiden talat om antingen prioriteringar eller skattehöjningar.

+ att jag hela tiden hävdat att invandringen är bra för Sverige (lätt att kolla)
Däremot har jag hela tiden hävdat att det är vi, genom våra valda representanter som ska avgöra hur mycket resurser vi ska avsätta för asyl o den medföljande anhöriginvandringen.

Vilket nu även de flesta riksdagspartierna börjat diskutera.

Nej, nu missförstod du mig, jag pratar inte om vad du har sagt, utan kring SDs politik.
 
Nej, nu missförstod du mig, jag pratar inte om vad du har sagt, utan kring SDs politik.
De gör sina prioriteringar, de tror att om man kan friställa miljarder från migrationsverket så kan man exempelvis, istället för skattesänkning spendera dessa pengar till vår, omsorg eller högre pensioner. Problemet är att jag inte tror att man på så kort sikt kan friställa dessa miljarder. Den här skutan tar nog mer än 5 år att ändra kurs på.
Vi kommer att ha dessa höga kostnader under lång tid. det är därför det är så viktigt att verkligen inse vad och hur mycket det kostar så att vi kan göra de val vi behöver göra.
 
Trångsyntheten i tråden slår nya rekord. Massor av byråkratiska svepskäl istället för konstruktiva lösningar. Allt för att inte behöva ta ansvar för en medmänniska på flykt.

Tur att ni är förhållandevis få, för man skäms över att ett så utvecklat samhälle som Sverige, fostrat dessa egoister och verklighetsfrånvända medborgare.
Nu satte M och Batra ned foten i kvällens Rapport där hon sa att det ska vara ännu mer skärpta krav på anhöriginvandring. Dom där undantagen ska nu täppas till så att dom inte ska kunna slingra sig igenom vårat regelverk. Då blir det ointressant att komma hit
 
Ja vi hade ju en bestämmelse att man skulle ha bostad och inkomst om man skulle plocka hit familjen, men undantagen är så många att endast 1% har uppfyllt kraven utan undantag.
 
Vi ska inte minska invandringen, den tillför Sverige viktiga resurser. Den är även inte behäftad med de logistiska och ekonomiska problem vi här har diskuterat.

Däremot så ska vi försöka få ner antalet människor som söker asyl i Sverige och antalet anhöriginvandrare som följer den gruppen.

Vi varken kan eller får ändra lagstiftningen vad det gäller själva tillståndsverksamheten, den regleras av internationella avtal.
Ja för mig får dom göra vad dom vill bara det minskar så vi får ordning här i landet på välfärden. Vi har ju inte ens råd med några satsningar på oss själva enligt Finansministern
Vad vi kan göra är att dels skippa de permanenta direkttillstånden, dels försvåra att erhålla permanent tillstånd och sedan även försvåra medborgarskap.
1 Tillfälliga tillstånd så länge asylorsaken kvarstår i hemlandet
Sedan, om personen skött sig och har arbete o bostad ordnad
2 permanent tillstånd, vilket ska kunna återkallas om personen hemfaller åt kriminalitet.
Efter en tid om totalt 7, 8 år och med bostad o arbete så ska man kunna söka medborgarskap vilket då ger samma rättigheter o skyldigheter som för oss andra.

Anhöriga, så som make/maka o barn ska naturligtvis få komma under förutsättning att mottagaren har både egen bostad och egna möjligheter att försörja familjen.

Stöd o subventioner under tiden fram till permanent uppehållstillstånd ska anpassas till EU genomsnitt.

På så vis följer vi ingångna internationella avtal samtidigt som "smakligheten" för Sverige minskar vilket förhoppningsvis på sikt ska ge färre asylsökande.
För mig får dom göra vad dom vill bara det minskar
 
Trångsyntheten i tråden slår nya rekord. Massor av byråkratiska svepskäl istället för konstruktiva lösningar. Allt för att inte behöva ta ansvar för en medmänniska på flykt.

Tur att ni är förhållandevis få, för man skäms över att ett så utvecklat samhälle som Sverige, fostrat dessa egoister och verklighetsfrånvända medborgare.
Nu sade ju självaste migrationsministern i dagens Eko att Dublinförordningen inte fungerar längre. Det ä'r vilda västern nu säger han och så kan vi inte ha det. Han öppnar nu upp för förändringar och kan tänka sig ett kvotsystem. Dessutom har han fått löfte från Italien att dom ska bättra sig o registrera asylsökande där och då ska dom intekunna ta sig hit och då kommer det att minska av sig självt
 
Jag har varit i kontakt med partiets ledning som svurit sig fria från de senaste idiotierna. Intern konflikt pågår. Men de som tagit sig in i den Svenska Dimman får nog byta parti framöver eller göra avbön.
Nu kan du kontakta partiledningen o säga att Rapport har ringt runt till partients alla länsförbund och 20 av 23 länsförbund har stort förtroende för Björklund. Så han sitter säkert och det finns heller ingen som törs utmana Björklund heller, enligt Knutsson. Så Alliansen börjar närma sig SD nu. Annie står väl snart ensam om hon snart inte ansluter sig eller är det Annie som ska hoopa av Alliansen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 645
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp