Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller inte med. Ibland måste strukturerna rivas för att kunna uppnå jämställdhet, då krävs positiv särbehandling för att klara av det. Ibland räcker hotet om att införa kvotering - så händer det saker illa kvickt som stått stilla i decennier....
Strukturer kan ändras, löner o förutsättningar utjämnas men diskriminering varken positiv eller negativ sådan strider mot mina principer. Ska en person anställas, en utbildningsplats fördelas så ska den person som är bäst lämpad ha den oberoende om det är en man eller en kvinna, oberoende om det är en Rom eller en "ursvensk.
 
Nej. En tredje pappamånad. Målet bör vara en helt individualiserad föräldraförsäkring och sedan får varje individ (eller i familj) bestämma hur man vill sköta sitt föräldraskap. Full frihet, helt enkelt, men en tydlig politisk signal för jämställdhet.
Då är det väl enkelt. Ge alla dagar till barnet, så att vårdnadshavar-en/na inom sig kan fördela dessa utan att storebror lägger sig i då?
 
SD är ett rasistiskt parti enligt min och många andras åsikt. Står i partiprogrammet och jag har mängder av analyser av partiprogrammet som stöd. Du får ha en annan åsikt, men det betyder inte att den är mer korrekt. Det är alltså ingen myt eller fördom.

SD är inte ett fascistiskt parti idag. Man saknar flera diagnoskriterier och jag har säkert tre gånger skrivit att jag förstår och accepterar det med den information som framkommit. Det är alltså inget jag hävdar.

Att asylhanteringen är en initial kostnad har jag hävdat sedan jag först ägnade frågan en tanke på 90-talet. Så något annat har jag aldrig hävdat eller något jag hävdar.

Vem är det som sprider desinformation nu då, herr lbb? Du verkar ju inte ha läst mina inlägg på flera år om du hävdar dessa felaktigheter.
Ja och det finns de som anser att kommunismen var en gåva till människan, en myt bland andra.

Att SD är BÅDE fascistiskt och rasistiskt har du hävdat så länge vi har diskuterat frågan.
Att ju mer människor som kommer, ju mer resurser kommer det var även det din ståndpunkt, tills jag frågade varför gamla öst Pakistan var så fattigt.
Du ansåg även att det var fel att räkna på kostnaderna (som nu plötsligt fanns)
Nu talar du om initialt.
OK hur länge är initialt? Är det tills kommunerna tar över ansvaret, eftersom en person med uppehållstillstånd i praktiken räknas som och försvinner i statistiken som en svensk medborgare.

För är det inte så att en individ behöver en 30, 40 år som skattebetalare innan samhället inte går back på den personen i det långa loppet?
Så hur många år betyder ordet initialt för dig?
 
Jag arbetar till exempel aktivt mot spridandet av rasistiska fördomar och myter. Skulle vi slippa dem, så skulle mycket vara vunnet för våra nyanlända medmänniskor. Sedan röstar jag för en politik som har ambitionerna att skapa en bättre integration. Sedan gör jag hundratals saker i min vardag som verkar i rätt riktning. Det är min insats.

Vad gör du förutom att just sprida rasistiska fördomar och myter? Jag har inte noterat något enda konstruktivt, men påminn mig gärna.
Du läser bara det du vill.
Den politiken har prövats i 8 år o misslyckats kapitalt o kommer att bli ännu sämre- om det nu kan bli det.

Många Privatpersoner ute i landet är de verkliga föredömena. Man kan inte ta åt sig äran för andras insatser.
Snack o förtal av oliktänkande realister fungerar bevisligen inte.
Lev som du lär!
 
Blajs. Hur var det med ankeverksamhet?
Man kan inte ta folk på allvar som hela tiden måste svara som en ouppfostrad unge med eliminationsuttryck.

Det rimmar med alla de bara svamliga "svaren". Politikersvammel.
Nåväl. Partiet verkar nu inse att ngt måste göras annorlunda. Häng med vetja.
 
Strukturer kan ändras, löner o förutsättningar utjämnas men diskriminering varken positiv eller negativ sådan strider mot mina principer. Ska en person anställas, en utbildningsplats fördelas så ska den person som är bäst lämpad ha den oberoende om det är en man eller en kvinna, oberoende om det är en Rom eller en "ursvensk.

Nu är det inte dina principer och patriarkatet som ska omhuldas och bevaras. Det är jämställdhet som ska uppnås.
 
Man kan inte ta folk på allvar som hela tiden måste svara som en ouppfostrad unge med eliminationsuttryck.

Det rimmar med alla de bara svamliga "svaren". Politikersvammel.
Nåväl. Partiet verkar nu inse att ngt måste göras annorlunda. Häng med vetja.

Nej. Partiet har exakt samma inställning som tidigare. Det som har insetts är att vi måste göra ännu mer om vi ska klara en väsentlig kapacitetshöjning.

Och det har jag ju hävdat hela tiden, det är därför jag har listor med massa konkreta förslag att presentera, när ni bara har ett enda ogenomförbart förslag och en massa fördomar att komma med.
 
Man kan inte ta folk på allvar som hela tiden måste svara som en ouppfostrad unge med eliminationsuttryck.

Det rimmar med alla de bara svamliga "svaren". Politikersvammel.
Nåväl. Partiet verkar nu inse att ngt måste göras annorlunda. Häng med vetja.

Man får ju aldrig riktigt veta om du står upp för din rasism eller inte, då upprepade frågor aldrig får svar. Kanske finns det ändå längst inne ett spår av att du är helt ute och cyklar i vissa inlägg, ett samvete som hindrar dig att stå upp för den rasism du framför.
 
Jaha...Splittring.
Björklund har iallafall insett att det inte fungerar.
DINA s.k förslag är de som varit ogenomtänkta o även ej genomförbara.
Man måste räkna med de verkliga kostnaderna avsett om det gäller privat ekonomi eller statlig/ kommunal.

Men är man Oaktsam eller snål med sin egen är det lätt att strunta i rikets finanser. Lyxfällan.

Du or rolig du... Du sdom aldrig ger ett konkret svar utan blaha blaha..
 
Jaha...Splittring.
Björklund har iallafall insett att det inte fungerar.
DINA s.k förslag är de som varit ogenomtänkta o även ej genomförbara.
Man måste räkna med de verkliga kostnaderna avsett om det gäller privat ekonomi eller statlig/ kommunal.

Men är man Oaktsam eller snål med sin egen är det lätt att strunta i rikets finanser. Lyxfällan.

Du or rolig du... Du sdom aldrig ger ett konkret svar utan blaha blaha..

Kan jag få ett enda konkret svar? Är det värre med en våldtäkt av en svensk kvinna än en våldtäkt av en afrikansk kvinna?
 
Har funderat på varför det är ok av media att skriva tex "det somaliska bandylandslaget" men när det kommer till brott gjort i sverige av somalier så är det tabu att skriva " åtta somalier våldtog" vad är skillnaden?
 
Har funderat på varför det är ok av media att skriva tex "det somaliska bandylandslaget" men när det kommer till brott gjort i sverige av somalier så är det tabu att skriva " åtta somalier våldtog" vad är skillnaden?

Det skulle vara svårt att referera landskamper om vi inte talade om vilka länder som spelar. Och landslag speglar nationalitet det är lite grundtanken med just landslag (bortsett från Qatar och handboll).
 
Det skulle vara svårt att referera landskamper om vi inte talade om vilka länder som spelar. Och landslag speglar nationalitet det är lite grundtanken med just landslag (bortsett från Qatar och handboll).


Media har inte alls svårt att skriva "svenska män våldtog" men att skriva " afrikanska män våldtog" verkar svårare. Nu syftar jag på gruppvåldtäkt en som hände på Amorella där nästan alla var afrikaner. Om det nu är så tabu att skriva var ifrån nån kommer, varför skrivs det då att det var svenska män?
 
Nu är det inte dina principer och patriarkatet som ska omhuldas och bevaras. Det är jämställdhet som ska uppnås.
Jag omhuldar inte patriarkatet, jag omhuldar det även FP (i alla fall tidigare omhuldat) det fria valet . Individers rätt att själva avgöra det man vill göra och hur man vill spendera sin tid.

Kan inte begripa hur man kan kasta frihetsprincipen i sjön bara för att stämma in i kören.
Att ge både man o kvinna valmöjligheter är väl jämställdhet?

Däremot finns betydligt effektivare sätt att på sikt få till lite rättvisa.
De pensionspoäng som ett par tillsammans arbetar ihop ska fördelas 50/50 vid pension eller skilsmässa.
Detta ska naturligtvis gälla privata pensioner o tjänstepensioner med.

Då kan kvinnan, som oftast har den lägre lönen själv avgöra om hon vill stanna eller inte och inte som nu tvingas till ekonomiska avväganden.
 
Kan jag få ett enda konkret svar? Är det värre med en våldtäkt av en svensk kvinna än en våldtäkt av en afrikansk kvinna?
Beror lite på...
På individuell basis är det naturligtvis ingen skillnad.
Jag tror knappast en svensk domstol utdömer lägre eller högre straff beroende på offrets etnicitet, gör du?
Men om du jämför ett samhälle där tvångsäktenskap o våldtäkter tillhör vardagen med Sverige så är det naturligtvis en "större sak" med en våldtäkt i Sverige än i det förra samhället.

I vissa agrara samhällen i tredje världen är det ju halvvägs accepterat att röva bort en flicka, hålla henne inlåst en vecka, våldta henne upprepade gånger och därefter gå till hennes familj och köpslå om en hemgift.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 973
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp