Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snack, snack o snack. Varför inte förhålla sig till fakta och diskutera utifrån det? Varför sprida en massa dynga?

Många andra tillför åsikter, information och vinklar. Du fortsätter att aldrig stå för ett skit.

Tack ni som skickat PM, som stöd för min ambition att hålla debatten ovanför sandlådan och bemöta rasismens fula tryne när den visar sig.
Problemet du har är väl att majoriteten av dem som verkligen vill belysa dessa frågor varken är rasister eller grisar.
För min del har jag ställt ett antal, tydligen ganska obekväma frågor. Är jag rasistiskt? o visst jag skulle ju ha ställt frågan så här, är jag rasist enligt din definition av rasism?
 
Problemet du har är väl att majoriteten av dem som verkligen vill belysa dessa frågor varken är rasister eller grisar.
För min del har jag ställt ett antal, tydligen ganska obekväma frågor. Är jag rasistiskt? o visst jag skulle ju ha ställt frågan så här, är jag rasist enligt din definition av rasism?

Nej, jag minns inte att du uttryckt dig rasistiskt i denna tråd.

Frågorna har du fått svar på så där är det nog snarare svaren som för dig är obekväma. Och det må de vara, deras existens beror inte på din åsikt om dem.

@axel och @Oldie har utmärkt sig flera gånger genom en illa dold rasism, med spridande av vansinniga fördomar.

Det jag har mest emot dig, lbb, i denna debatt, är att du har lite svårt att läsa andras inlägg, kommer ofta med halmdockor och tror ofta att dina åsikter är objektiva sanningar.

Visst är inte alla rasister, i detta forum verkar det dock vara en signifikant andel, som uttrycker sig rasistiskt. Om det grundar sig i olycksfall i arbetet, en kass förmåga att uttrycka sig, dålig bildning eller en mer grundmurad rasism - kan inte jag veta. Bara ana, när det upprepas regelbundet.
 
Sorry Golit du får vara mer exakt än så, utvisning sker bara med tre villkor uppfyllda.
1 Brott över ett visst straffvärde
2 mottagarlandet accepterar mottagandet
3 utvisning kan ske utan att personens liv riskeras.

Ja punkt ett kan ju diskuteras. Det är inte självklart vilket straffvärde som skall gälla men någonstans måste ju gränsen dras. För att utvisa folk efter tex snatteri en enda gång är ju inte rimligt. Var tycker du gränsen skall dras?

Nummer två är ju självklar. Hur skulle det gå till att utvisa folk till länder som inte tar emot dem?

Nummer tre känns också självklar. Tycker inte du det?
 
Ja punkt ett kan ju diskuteras. Det är inte självklart vilket straffvärde som skall gälla men någonstans måste ju gränsen dras. För att utvisa folk efter tex snatteri en enda gång är ju inte rimligt. Var tycker du gränsen skall dras?

Nummer två är ju självklar. Hur skulle det gå till att utvisa folk till länder som inte tar emot dem?

Nummer tre känns också självklar. Tycker inte du det?
Var straffgränsen ska dras.
Omedelbar utvisning efter det man avtjänat 1 års fängelse.
Ingen förnyelse av uppehållstillståndet (ettåriga tillstånd ska vi naturligtvis införa) om man ofta dyker upp i brottsregistret.

Utvisning till länder där den utvisade riskerar liv o lem? tja, kör jag som en stolle när det är halt och dansar av vägen och gör mig illa, är det vägen eller naturens eller mitt fel?
Kan jag inte hålla fingrarna i styr trots att jag blivit informerad om reglerna är det väl knappast Sveriges ansvar, vi måste väl respektera den enskilde individen, att han eller hon väljer och tar ansvar för sina val.
Så jag har inga problem med att utvisa en grov brottsling till ett hemland där han/hon riskerar ytterligare påföljder.

två = ett problem, det sitter ju idag folk på i praktiken livstid eftersom de inte kan utvisas och sitter därför i fängslat förvar till man kan utvisa dem...
 
Nej, jag minns inte att du uttryckt dig rasistiskt i denna tråd.

Frågorna har du fått svar på så där är det nog snarare svaren som för dig är obekväma. Och det må de vara, deras existens beror inte på din åsikt om dem.

@axel och @Oldie har utmärkt sig flera gånger genom en illa dold rasism, med spridande av vansinniga fördomar.

Det jag har mest emot dig, lbb, i denna debatt, är att du har lite svårt att läsa andras inlägg, kommer ofta med halmdockor och tror ofta att dina åsikter är objektiva sanningar.

Visst är inte alla rasister, i detta forum verkar det dock vara en signifikant andel, som uttrycker sig rasistiskt. Om det grundar sig i olycksfall i arbetet, en kass förmåga att uttrycka sig, dålig bildning eller en mer grundmurad rasism - kan inte jag veta. Bara ana, när det upprepas regelbundet.

Mina sanningar är naturligtvis mina sanningar, men när jag exempelvis frågar dig var SD som parti utrycker sig rasistiskt så svarar du ju med dina sanningar, som om de skulle vara objektiva sanningar.

Jag vet att jag är" a pain in the ass " för många, framförallt för dem som inte har på fötterna när man framför vissa åsikter.
Du verkar inte vara ett undantag.

Politik är att stöta varandras åsikter mot varandra, att hela tiden finna fakta som stöder ens egna åsikter och detroniserar den andres.
Och det värsta man kan råka ut för är ju när ngn drar ner brallorna på en och avslöjar ens egna fakta som felaktiga.

Så därför kvarstår ju mina frågor till dig.
1 Hur ska vi praktiskt o ekonomiskt lösa den kommande och nuvarande bostadsbristen
2 Hur ska vi praktiskt o ekonomiskt lösa den kommande och nuvarande arbetslösheten
3 Hur anser du att kostnaderna för asylhanteringen ska beräknas o redovisas (både migrationsverkets o kommunernas)

1 jag anser att vi inte klarar av att lösa den
2 jag anser att vi inte klarar av att lösa den
3 Jag anser därför att migrationsverket ska stå för alla kostnaderna tills individen ifråga har eget arbete o bostad. Då är det lätt att dels hålla koll på kostnaderna och dels enkelt att redovisa från en källa.
 
Senast ändrad:
Mina sanningar är naturligtvis mina sanningar, men när jag exempelvis frågar dig var SD som parti utrycker sig rasistiskt så svarar du ju med dina sanningar, som om de skulle vara objektiva sanningar.

Jag vet att jag är" a pain in the ass " för många, framförallt för dem som inte har på fötterna när man framför vissa åsikter.
Du verkar inte vara ett undantag.

Politik är att stöta varandras åsikter mot varandra, att hela tiden finna fakta som stöder ens egna åsikter och detroniserar den andres.
Och det värsta man kan råka ut för är ju när ngn drar ner brallorna på en och avslöjar ens egna fakta som felaktiga.

Så därför kvarstår ju mina frågor till dig.
1 Hur ska vi praktiskt o ekonomiskt lösa den kommande och nuvarande bostadsbristen
2 Hur ska vi praktiskt o ekonomiskt lösa den kommande och nuvarande arbetslösheten
3 Hur anser du att kostnaderna för asylhanteringen ska beräknas o redovisas (både migrationsverkets o kommunernas)
1 genom att bygga bostäder enligt prognos och jacka upp den med ett antal bostäder genom ytterligare satsningar, enligt förslag jag redovisat.

2 sänk trösklarna. Förbättra integrationen enligt min 20lista. Ta vara på idéer och innovationer.

3 redovisas av Migrationsverket. Ser ingen vits med att satsa pengar på att ändra det, de pengarna kommer till bättre nytta annorstädes.

Du har fått svaren ett tiotal gånger tidigare.
 
1 det räcker inte , vi har ju en hög bostadsbrist i de regioner där det finns jobb redan idag, de byggnationer som planeras täcker ju inte ens befintlig brist
2 det räcker heller inte. Som du torde känna till har vi den högsta arbetslösheten sedan flera årtionden, till det ska ytterligare hundratusentals arbetssökande komma de närmaste 5 åren. Och detta i en långvarig lågkonjunktur. Säkert att du inte stöder KD, de har ju i alla fall bönen att ta till ;)
3Bra det ska alltså redovisas av migrationsverket. Du anser bara tills de fått uppehållstillstånd, sedan kostar det tydligen ingenting.
Jag anser till skillnad från dig att de kostar tills de har eget arbete, och att migrationsverket ska ta sitt ansvar fram till den punkten.
 
1 det räcker inte , vi har ju en hög bostadsbrist i de regioner där det finns jobb redan idag, de byggnationer som planeras täcker ju inte ens befintlig brist
2 det räcker heller inte. Som du torde känna till har vi den högsta arbetslösheten sedan flera årtionden, till det ska ytterligare hundratusentals arbetssökande komma de närmaste 5 åren. Och detta i en långvarig lågkonjunktur. Säkert att du inte stöder KD, de har ju i alla fall bönen att ta till ;)
3Bra det ska alltså redovisas av migrationsverket. Du anser bara tills de fått uppehållstillstånd, sedan kostar det tydligen ingenting.
Jag anser till skillnad från dig att de kostar tills de har eget arbete, och att migrationsverket ska ta sitt ansvar fram till den punkten.

Jag håller inte med. 42500 bostäder i år uppjackat med 10000 till, har potential att sopa bostadsbristen ren på ett par år.

När det gäller 3 är jag pragmatiker. Varför spendera pengar på att jaga information som oavsett vad den bli, inte påverkar beslutet? Bara waste.
 
Titta, Gammeln. Det här röstade jag på.

"
Folkpartiet vill:

  • Inte att barn ska befrias från undervisning av religiösa skäl.
Folkpartiet är för mångfald och att föräldrar och elever ska kunna välja en skola som de tror på. Men tyvärr visar erfarenheter från enstaka konfessionella skolor att vi behöver ett starkare skydd mot extremism. Det behövs en bättre kontroll innan en skola får tillstånd att starta, så att friskolor inte drivs eller finansieras av organisationer som inte står för de värderingar som läroplanen anger.

Vi slog i regeringsställning fast att den konfessionella inriktningen vid en skola alltid ska vara förenlig med de grundläggande och demokratiska värderingar som utgör skolans värdegrund och ämnesundervisningen i skolan ska vara fri från konfessionella inslag.

Det här har vi gjort:

  • Att göra det möjligt att stänga skolor som bryter mot regelverket eller brister i kvalitet.
  • Att all undervisning i skolan ska vara fri från konfessionella inslag.
  • Skärpt kontrollerna i skolan, inte bara i friskolor.
"
Men varför tar du inte med Fp:s rasistiska förslag som gäller skolan
 
Men varför tar du inte med Fp:s rasistiska förslag som gäller skolan

Ej rasistiskt. Och som du kan läsa, fanns inget sådant förslag, om du menar konfessionella inslag i skolan, med i partiprogram eller material. Istället står det precis tvärtom. Och det röstade jag på.
 
  • "Det jag har mest emot dig, lbb, i denna debatt, är att du har lite svårt att läsa andras inlägg, kommer ofta med halmdockor och tror ofta att dina åsikter är objektiva sanningar." Eller hur!

Björn Asplind.
"De närmaste åren förväntas tillväxten i samhällsekonomin vara god"
Nej så blev det inte! 50% är flerfamiljhus o till det studentlägenheter= hur många lägenheter till uthyrning till ej arbetande? Kostnad för det?
"Bostadspriserna ökar snabbt
Efter några år med stagnation tog tillväxten i bostadspriser åter fart under 2013, samtidigt som konjunkturen stärkts och räntorna är mycket låga. Bostadsrätter har ökat betydligt mer än småhus de senaste fem åren, men även småhusen har ökat betydligt på senare tid. Utvecklingen är oroväckande. Samtidigt är det stora skillnader mellan upplåtelseformer och regioner. I Malmö är bostadspriserna inte högre än de var för fyra år sedan.
Befolkningen ökar snabbt
Befolkningen ökade med nära 50 000 personer under första halvåret. Det är 9000 fler än motsvarande period 2013. Flyktingströmmarna ökar. Migrationsverkets prognos är 80000 asylsökande 2014, 26 000 fler än 2013.
I Boverkets indikatorer hittar du vår bedömning i sin helhet. "

källahttp://www.fastighetochbostadsratt....3677-Bostadsbyggandet-fortsatter-att-oka.html
 
  • "Det jag har mest emot dig, lbb, i denna debatt, är att du har lite svårt att läsa andras inlägg, kommer ofta med halmdockor och tror ofta att dina åsikter är objektiva sanningar." Eller hur!
Björn Asplind.
"De närmaste åren förväntas tillväxten i samhällsekonomin vara god"
Nej så blev det inte! 50% är flerfamiljhus o till det studentlägenheter= hur många lägenheter till uthyrning till ej arbetande? Kostnad för det?
"Bostadspriserna ökar snabbt
Efter några år med stagnation tog tillväxten i bostadspriser åter fart under 2013, samtidigt som konjunkturen stärkts och räntorna är mycket låga. Bostadsrätter har ökat betydligt mer än småhus de senaste fem åren, men även småhusen har ökat betydligt på senare tid. Utvecklingen är oroväckande. Samtidigt är det stora skillnader mellan upplåtelseformer och regioner. I Malmö är bostadspriserna inte högre än de var för fyra år sedan.
Befolkningen ökar snabbt
Befolkningen ökade med nära 50 000 personer under första halvåret. Det är 9000 fler än motsvarande period 2013. Flyktingströmmarna ökar. Migrationsverkets prognos är 80000 asylsökande 2014, 26 000 fler än 2013.
I Boverkets indikatorer hittar du vår bedömning i sin helhet. "

källahttp://www.fastighetochbostadsratt.com/Bygg-&-Fastighet/53677-Bostadsbyggandet-fortsatter-att-oka.html

Fler bostäder ger fler bostäder. Enkel logik. Lägger man sedan till mitt förslag om enklare modulbostäder, så ser det ännu bättre ut. En utmaning, men inga omöjligheter. Förslagen finns för att slippa använda det som svepskäl för att ta emot färre.
 
Jag håller inte med. 42500 bostäder i år uppjackat med 10000 till, har potential att sopa bostadsbristen ren på ett par år.

När det gäller 3 är jag pragmatiker. Varför spendera pengar på att jaga information som oavsett vad den bli, inte påverkar beslutet? Bara waste.
;) då glömmer du (med vilja) de ca 200 000 som tillkommer på ett par år.

Vänta nu ett tag, varför skulle det kosta mer att migrationsverket bär hela kostnaden fram till dess att de (asylanterna) är självgående?
Pengarna är ju de samma.
Fördelarna är uppenbara
1 Personerna kan placeras var verket önskar att ha dem placerade oberoende kommunernas protester.
2 kommunerna belastas inte, kostnaderna hämtas från en kassa, migrationsverkets
3 i o m att det bara rör sig om en källa så kostar det inga större summor att hålla järnkoll på vad det hela verkligen kostar, och det är väl det du egentligen inte gillar ;)
 
Fler bostäder ger fler bostäder. Enkel logik. Lägger man sedan till mitt förslag om enklare modulbostäder, så ser det ännu bättre ut. En utmaning, men inga omöjligheter. Förslagen finns för att slippa använda det som svepskäl för att ta emot färre.
"Fler bostäder ger fler bostäder. Enkel logik"

Tja vad ska man säga, det går ju inta att neka till. Och snöar det ute så snöar det ute ;)

OK så du menar att vi ska förvara asylanterna i container bostäder dvs i iordningställda flyktingläger då?
Då kan vi per omgående beställa 50 000 inredda 40-fotscontainrs då? ;)
Så klarar vi 2014 i alla fall.
Vad kostar då en sådan?
200 000 kanske Så el o vatten anslutning 250 000 * 50 000 = 125 000 000 00 Kr?
Då vet vi i alla fall vad boendet skulle kosta det här året, för det här årets grupp, så kommer nästa år till, och nästa år ;)
 
Jag ser en ny Världsordning.
Nu har vi interna schismer i vart väst EU land.

Inbördes hat mellan landsmän. Har vi någonsin haft det sen WW2? Eller ens då?
´Vilken statsordning har de verkliga rasisterna som inte kan samsas med NÅGON annan religion, inriktningar inom den egna, demokratiska värderingar, jämnställdhet mellan könen? Sådant som vi hittills tagit för givet.

En SD ledare tagit sitt liv. Förföljelsen upprepar sig fast i en annan skepnad än den vi vet om historiskt. En ny fascism.
"Islamofober" är kristna som själva sett och upplevt terrorn. Fråga syrianerna som nu kommer !En hel del Moskeattentat har i själva verket berott på att man inte har ett adekvat brandsäkerhet eller undermåligt istallerad el. Vid kontroll saknade 70 % av ett antal moskéer brandskydd
Bränder i lägenheter har ofta berott på att man inte kan hantera en spis o sätter på ugnen för att få varmt i lägenheten. duschen på för att få fukt. som gör att den blir möglig o obeboelig. Kurser i spishantering/ brandskydd sker nu för nyanlända högutbildade. Man steker maten direkt på plattan eller har bottenrunda kärl o måste då ha plattorna på max. Ny spis efter 3 mån.

Jag har träffat på andra generationens invandrare som sagt- Vi ska ta över Sverige!
Ja det tror jag kan bli sant inom 50 år. Grattis till er som vill ta kriget som aldrig någonsin kommer att ta slut- hit.
Tredje Världskriget kommer inte att se ut som de 2 första.

Hoppas att jag har FEL.
 
Fler bostäder ger fler bostäder. Enkel logik. Lägger man sedan till mitt förslag om enklare modulbostäder, så ser det ännu bättre ut. En utmaning, men inga omöjligheter. Förslagen finns för att slippa använda det som svepskäl för att ta emot färre.

Jamen precis. Det är ju det lbb och jag förespråkat i tidigare inlägg.
Vi har i de få MOB förråden som finns kvar massor med 24-mannatält med kamin som skulle passa ypperligt som
modulbostäder tills dess att du lyckats bygga bostäderna för de 100.000 som kom förra året.
Det enda som behövs är mobila toaletter (går att hyra billigt på vintern) och vatten (tankbil funkar utmärkt), duger det
och har dugt åt oss Svenska soldater i 100-år+, så funkar det utmärkt för flyktingarna varav de flesta är män och van med umbäranden.
Men du har kanske inte gjort militärtjänstgöring?
 
@axel och @Oldie har utmärkt sig flera gånger genom en illa dold rasism, med spridande av vansinniga fördomar.

Det jag har mest emot dig, lbb, i denna debatt, är att du har lite svårt att läsa andras inlägg, kommer ofta med halmdockor och tror ofta att dina åsikter är objektiva sanningar.

1.Tillåt mig småle :).
2. Man ska inte kasta sten i glashus. Du har en stor svada men dock saknas de underbyggda fakta resonemangen helt. Dina inlägg tycks baseras på blind tro. Det kan ju vara väldigt bra ibland men de som inte delar din blinda tro, övertygas inte av (de förfärande få) fakta du inte presenterar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 644
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp