Bukefalos 28 år!

SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det beöver dom inte alls. Deras arbetslöshet är 10%. Så dom har gott om folk att sätta in när ekonomin blir bättre i världen
Men det här ser ju ut att skapa problem i framtiden
joulukuu_sv_001.jpg
 
Uppenbarligen finns ju de resurserna eftersom de andra eleverna klarar sig lika bra som innan
.
140748_1.jpg
Sambanden mellan betyg och födelseland
Meritvärdet är summan av de 16 bästa betygen, G=10 poäng, VG=15 poäng och MVG=20 poäng. Max är alltså 320 poäng.
Kommentar? ;) För målet måste ju vara att lyfta de svaga till minst medelnivå. varifrån ska dessa resurser tas? för de nuvarande har ju resulterat i vad vi ser på bilden....

Lite aktuellare
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/skolsituationen-akut-i-kommunerna
 
.
140748_1.jpg
Sambanden mellan betyg och födelseland
Meritvärdet är summan av de 16 bästa betygen, G=10 poäng, VG=15 poäng och MVG=20 poäng. Max är alltså 320 poäng.
Kommentar? ;) För målet måste ju vara att lyfta de svaga till minst medelnivå. varifrån ska dessa resurser tas? för de nuvarande har ju resulterat i vad vi ser på bilden....

Lite aktuellare
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/skolsituationen-akut-i-kommunerna

Du är inte statistiker va?

När du har lyckats lyfta de allra svagaste till medelnivå så ska jag gå om min universitetsutbildning.
 
Uppenbarligen finns ju de resurserna eftersom de andra eleverna klarar sig lika bra som innan
.
140748_1.jpg
Sambanden mellan betyg och födelseland
Meritvärdet är summan av de 16 bästa betygen, G=10 poäng, VG=15 poäng och MVG=20 poäng. Max är alltså 320 poäng.
Kommentar? ;) För målet måste ju vara att lyfta de svaga till minst medelnivå. varifrån ska dessa resurser tas? för de nuvarande har ju resulterat i vad vi ser på bilden....

Lite aktuellare
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/skolsituationen-akut-i-kommunerna
Men det är bra att fler o fler svenskar vägrar att finna sig i att deras barn ska gå i en skola som sinkar deras möjliheter att få bra betyg. Då flyttar man sina barn o då visar det sig att i vissa skolor blir det bara kvar barn med utlänsk härkomst
 
Du är inte statistiker va?

När du har lyckats lyfta de allra svagaste till medelnivå så ska jag gå om min universitetsutbildning.
1 Jag ber om ursäkt för att jag antar att antalet individer med läshuvud bland exempelvis de afrikanska eleverna är lika stort som i den "svenska gruppen. Det är klart att om man antar att afrikanerna är dummare än den "svenska" gruppen så vore det ju en omöjlighet.

Statistik är ju en sak, men sedan måste man ju känna till den bakomliggande orsaken.
Jag hävdar att det inte är omöjligt just för att jag anser att intelligensnivån hos afrikaner är likvärdig den hos svenskar.
Jag trodde du ansåg detsamma?

Alltså skulle det inte vara omöjligt, med rätt resurser att lyfta upp exempelvis afrikanernas resultat till en genomsnittsnivå som är likvärdig alla skolelever.

Men vad jag ifrågasätter är om det finns resurser och om, varifrån ska dessa tas.
 
1 Jag ber om ursäkt för att jag antar att antalet individer med läshuvud bland exempelvis de afrikanska eleverna är lika stort som i den "svenska gruppen. Det är klart att om man antar att afrikanerna är dummare än den "svenska" gruppen så vore det ju en omöjlighet.

Statistik är ju en sak, men sedan måste man ju känna till den bakomliggande orsaken.
Jag hävdar att det inte är omöjligt just för att jag anser att intelligensnivån hos afrikaner är likvärdig den hos svenskar.
Jag trodde du ansåg detsamma?

Alltså skulle det inte vara omöjligt, med rätt resurser att lyfta upp exempelvis afrikanernas resultat till en genomsnittsnivå som är likvärdig alla skolelever.

Men vad jag ifrågasätter är om det finns resurser och om, varifrån ska dessa tas.
Tja tex kan man ju omfördela resurser ifrån funktionhindrade till dessa du beskriver
 
Men det är bra att fler o fler svenskar vägrar att finna sig i att deras barn ska gå i en skola som sinkar deras möjliheter att få bra betyg. Då flyttar man sina barn o då visar det sig att i vissa skolor blir det bara kvar barn med utlänsk härkomst
Valmöjligheten är bra för individen vars föräldrar har både insikt om utbildningens värde och de ekonomiska resurserna att backa sina val. Problemet är att på sikt kommer de svagare bli ännu svagare och marginaliseras ännu mer.

Och detta gäller inte enbart invandrarbarn utan det gäller de flesta barn som inte har föräldrar som är intresserade av sina barns utbildning.
 
Valmöjligheten är bra för individen vars föräldrar har både insikt om utbildningens värde och de ekonomiska resurserna att backa sina val. Problemet är att på sikt kommer de svagare bli ännu svagare och marginaliseras ännu mer.

.
Då blir ju det ett bevis på att dom aldrig ha behövts
 
1 Jag ber om ursäkt för att jag antar att antalet individer med läshuvud bland exempelvis de afrikanska eleverna är lika stort som i den "svenska gruppen. Det är klart att om man antar att afrikanerna är dummare än den "svenska" gruppen så vore det ju en omöjlighet.

Statistik är ju en sak, men sedan måste man ju känna till den bakomliggande orsaken.
Jag hävdar att det inte är omöjligt just för att jag anser att intelligensnivån hos afrikaner är likvärdig den hos svenskar.
Jag trodde du ansåg detsamma?

Alltså skulle det inte vara omöjligt, med rätt resurser att lyfta upp exempelvis afrikanernas resultat till en genomsnittsnivå som är likvärdig alla skolelever.

Men vad jag ifrågasätter är om det finns resurser och om, varifrån ska dessa tas.

Nu tror jag att du missförstod Sjöberga riktigt ordentligt faktiskt.
 
eller så rättar en mun etter massäcken;)
Men nu är ju detta på väg att lösa sig självt till viss del då Migrationsverket konstaterar att minskningen på asyler beror på den försämrade bilden av Sverige som mottagarland. Så det är bara att fortsätta i det spåret ;)
 
Så du menar att jag har rätt när jag antar att inteligensen hos afrikaner är likvärdig den hos svenskar?
Så bra då ;)
Varför kan du inte bara köpa att du missförstod vad @sjoberga menade istället för att börja tramsa?
Det du skrev ovan är så självklart att jag inte ens tänker kommentera det, & skojigt var det inte heller.
 
Absolut. Eller så stöttar man sina egna medborgare fullt ut i första hand o det gäller även funktionshindrade
Är ett lands egna medborgare mer värda än andra? Det svenska skolsystemet är extremt dåligt rustat för att ta hand om överbegåvade barn, oavsett var deras föräldrar är födda.
 
Är ett lands egna medborgare mer värda än andra? Det svenska skolsystemet är extremt dåligt rustat för att ta hand om överbegåvade barn, oavsett var deras föräldrar är födda.
Jag anser att ett land är skyldigt att ta hand om sina egna medborgare i första hand fullt ut. När det är gjort och om det finns något över då anser jag att man kan ställa upp för andra.
 
Varför kan du inte bara köpa att du missförstod vad @sjoberga menade istället för att börja tramsa?
Det du skrev ovan är så självklart att jag inte ens tänker kommentera det, & skojigt var det inte heller.
Varför kan du inte bara köpa att du missförstod vad @sjoberga menade istället för att börja tramsa?
Det du skrev ovan är så självklart att jag inte ens tänker kommentera det, & skojigt var det inte heller.
Han skrev "Du är inte statistiker va?

När du har lyckats lyfta de allra svagaste till medelnivå så ska jag gå om min universitetsutbildning."

Och de allra svagaste är i det här fallet afrikanerna.
Och eftersom han raljerar över att det i praktiken är omöjligt att lyfta den gruppens resultat till alla gruppers medelnivå så anser han tydligen att de är "dummare" än andra.

Eller hur tyder du det hela?

1 Jag är inte statistiker
2 Jag tror inte att han verkligen menar att han ska gå om sin universitetsutbildning.
 
Jag anser att ett land är skyldigt att ta hand om sina egna medborgare i första hand fullt ut. När det är gjort och om det finns något över då anser jag att man kan ställa upp för andra.
När en individ erhållit permanent uppehållstillstånd är vi/Sverige skyldiga att vid behov, ta hand om honom. Och så ska det vara.
Problemet är väl att det permanenta uppehållstillståndet delas ut alltför lättvindigt.
 
Han skrev "Du är inte statistiker va?

När du har lyckats lyfta de allra svagaste till medelnivå så ska jag gå om min universitetsutbildning."

Och de allra svagaste är i det här fallet afrikanerna.
Och eftersom han raljerar över att det i praktiken är omöjligt att lyfta den gruppens resultat till alla gruppers medelnivå så anser han tydligen att de är "dummare" än andra.

Eller hur tyder du det hela?

1 Jag är inte statistiker
2 Jag tror inte att han verkligen menar att han ska gå om sin universitetsutbildning.
Varför skulle han gå om den. Verkar ju oerhört korkat isf :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 323
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 641
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp