Nej, du drar upp dem. Vilket är SD-s favorit sätt att bemöta det.

Det vore rimligare att diskutera Björn Söders homofbi, när man pratar om Björn Söders homofbi. Inte Stalin.

Det vore klädsamt att diskutera SD-s rasism när man pratar om SD-s rasism. Inte Mao.

Men visst den dagen Björn Söder går i Pride och Jimme Aakesson inviger en moské, då ska golit tro att SD faktisk ändrat sig.

Golit, jag älskar dig!

(Jaja, jag kanske älskar @Elftor mer, men ändå!)
 
Nej, du drar upp dem. Vilket är SD-s favorit sätt att bemöta det.

Det vore rimligare att diskutera Björn Söders homofbi, när man pratar om Björn Söders homofbi. Inte Stalin.

Det vore klädsamt att diskutera SD-s rasism när man pratar om SD-s rasism. Inte Mao.

Men visst den dagen Björn Söder går i Pride och Jimme Aakesson inviger en moské, då ska golit tro att SD faktisk ändrat sig.
Ja jag drar upp dem efterkom jag ogillar både SD och V. Dels för deras historia och dels för deras politik.
Och som jag är objektiv blundar jag inte med ett öga utan betraktar båda partierna med samma avsky.

Att jag sedan har gått i svaromål när folk har hasplat ur sig rena felaktigheter är en principsak.
V har idag knappast något som stöder Stalinism, skulle någon påstå det skulle jag naturligtvis fråga efter citat med källangivelse på samma sätt som när det gäller SD ;)

Visst om någon tar upp Söderns personliga åsikter kan vi diskutera dem, men tar någon upp SD;s principprogram kan du knappast blanda in Söders egna funderingar.
Och sedan om du är ärlig så är ju knappast homofobiska inställningar unika.
Det är väl bara att snacka med aktiva inom homorörelsen så lär de ju kunna bekräfta medelsvenssons åsikter...
 
Nu kör vi!


Söder blir överkörd i NRK:
http://www.interasistmen.se/youtube...spartiet-och-hoyre-debatt-soder-blir-rasande/

Fremskrittspartiet går hårt på SD:s bruna bakgrund och gör klart att de inte vill förknippas med dem. Söder skyller på extremvänstern. :rofl:

Jag börjar luta åt att Jimmie och hans vapendragare gjorde ett allvarligt misstag när de bestämde sig för att ta över Sd. Ett Sd som på den tiden var mer nazistiskt än idag.

Det skulle nog varit smartare att starta ett helt nytt parti. Ett svenskt Framstegsparti tex. Då kunde de varit kritiska till invandring utan att ha nassebakgrunden som drar ner. De skulle sluppit en hel del gamla nassar i partiet dessutom.

Jag undrar om Jimmie tänkt så? Eller kanske håller han innerst inne med de gamla sd-värderingarna?
 
Du ska också få svar på din paradfråga:
Jag ställer mig frågan, ska vi i Sverige bära en större flyktingbörda än de övriga Europeiska staterna, och om vi ska det, på vilka grunder.

Kommer det då upp hållbara ekonomiska argument så köper jag naturligtvis dem.
Nej vi ska bära samma flyktingbörda som de övriga Europeiska staterna.
Men det är de som ska bättra sig. Inte vi som ska anpassa oss.

Att vår flyktingpolitik kostar för mycket pengar jämfört vad vi får ut är en sak. Men det beror inte på att det kommer för mycket flyktingar. Det beror på att vi är för usla på att ta hand om dem när de kommer. Det finns väldigt få flyktingar som kommer hit med ambitionen att suga ut den svenska staten. De kommer hit med en dröm om att göra sitt liv mycket bättre. Den drömmen är vi väldigt duktiga på att med administration och byråkrati ha ihjäl under en alldeles för lång tid.

Punkt.
 
Jag börjar luta åt att Jimmie och hans vapendragare gjorde ett allvarligt misstag när de bestämde sig för att ta över Sd. Ett Sd som på den tiden var mer nazistiskt än idag.

Det skulle nog varit smartare att starta ett helt nytt parti. Ett svenskt Framstegsparti tex. Då kunde de varit kritiska till invandring utan att ha nassebakgrunden som drar ner. De skulle sluppit en hel del gamla nassar i partiet dessutom.

Jag undrar om Jimmie tänkt så? Eller kanske håller han innerst inne med de gamla sd-värderingarna?


Det hade inte spelat någon roll. Tjatet om partiets rötter och historia är svepskäl. Den stora aversionen ligger i den dagsfärska migrationskritiska politiken men det kommer ge sig. Så länge det inte blir en radikal förändring av migrationspolitiken kommer SD växa.
Till syvende och sist är jag rätt säker på att SD indirekt eller direkt kommer påverka att snaran runt intaget dras åt rätt rejält.
 
Jag börjar luta åt att Jimmie och hans vapendragare gjorde ett allvarligt misstag när de bestämde sig för att ta över Sd. Ett Sd som på den tiden var mer nazistiskt än idag.

Det skulle nog varit smartare att starta ett helt nytt parti. Ett svenskt Framstegsparti tex. Då kunde de varit kritiska till invandring utan att ha nassebakgrunden som drar ner. De skulle sluppit en hel del gamla nassar i partiet dessutom.

Jag undrar om Jimmie tänkt så? Eller kanske håller han innerst inne med de gamla sd-värderingarna?
Oavsett vilket så måste man nog tyvärr konstatera att de lyckats ganska bra. De har gått från ett marginellt obskyrt parti för att efter en period i riksdagen nu landa som tredje största parti.
Man är inte ensamma om att reformera om en gammal unken ideologi.
Idag kan nog ingen i deras program finna rasläror likt de som BSS hade på sin tid.
Man har nått dithän att 13 % valt dem och ännu fler stöder deras hjärtefråga, en minskad invandring.
Så partiet har tyvärr potential at vinna fler röster i nästa val
 
Du ska också få svar på din paradfråga:

Nej vi ska bära samma flyktingbörda som de övriga Europeiska staterna.
Men det är de som ska bättra sig. Inte vi som ska anpassa oss.

Att vår flyktingpolitik kostar för mycket pengar jämfört vad vi får ut är en sak. Men det beror inte på att det kommer för mycket flyktingar. Det beror på att vi är för usla på att ta hand om dem när de kommer. Det finns väldigt få flyktingar som kommer hit med ambitionen att suga ut den svenska staten. De kommer hit med en dröm om att göra sitt liv mycket bättre. Den drömmen är vi väldigt duktiga på att med administration och byråkrati ha ihjäl under en alldeles för lång tid.

Punkt.
Så bra då återstår bara frågan hur den önskedrömmen ska slå in.

Har du några bra förslag, hur vi demokratiskt ska få igenom förslag som majoriteten av EU länderna inte stöder?
 
Så bra då återstår bara frågan hur den önskedrömmen ska slå in.

Har du några bra förslag, hur vi demokratiskt ska få igenom förslag som majoriteten av EU länderna inte stöder?
Du anstränger dig för att missuppfatta mig.
Jag har aldrig påstått att Sverige ska tvinga andra länder att göra som Sverige.

Däremot menar jag att som världen ser ut idag är det just nu relevant att vårt flyktinginflöde ser ut som det gör. Det är alltså inte fel på Sveriges intag, och alla andra ligger på rätt nivå (som du anser) - det är tvärt om.
 
Du anstränger dig för att missuppfatta mig.
Jag har aldrig påstått att Sverige ska tvinga andra länder att göra som Sverige.

Däremot menar jag att som världen ser ut idag är det just nu relevant att vårt flyktinginflöde ser ut som det gör. Det är alltså inte fel på Sveriges intag, och alla andra ligger på rätt nivå (som du anser) - det är tvärt om.
"

Men det är de som ska bättra sig. Inte vi som ska anpassa oss.
"
Får jag om frasera frågan då, På vilket vis vill du få de stater som har en internmajoritet som säger nej till att bättra sig, att bättra sig? ;)
Och märk väl, jag har inte tagit ställning i frågan, jag frågar bara efter en lösning.
 
Viket är SD-s normala sätt att bemöta berättigad kritik mot den rasism som finns i SD.

Det borde bekymra dig.

Det rör mig inte i ryggen.
Däremot så oroar det mig att det finns så många som blundar med vänster öga och har monokeln på höger höra.

Det omöjliggör ju den objektivitet som är förutsättningen för att se alla fakta klart.
 
"

Men det är de som ska bättra sig. Inte vi som ska anpassa oss.
"
Får jag om frasera frågan då, På vilket vis vill du få de stater som har en internmajoritet som säger nej till att bättra sig, att bättra sig? ;)
Och märk väl, jag har inte tagit ställning i frågan, jag frågar bara efter en lösning.
Du hoppar direkt på den del av mitt inlägg som INTE BEHÖVER en lösning i hur Sverige ska hantera sin flyktingpolitik.

Mitt inlägg har en tredje del också:
Det betyder att jag har diskuterat klart med dig, fram till det ögonblick att du har bestämt dig för att föra denna diskussion framåt, och inte sidledes.
 
Du hoppar direkt på den del av mitt inlägg som INTE BEHÖVER en lösning i hur Sverige ska hantera sin flyktingpolitik.

Mitt inlägg har en tredje del också:

Det betyder att jag har diskuterat klart med dig, fram till det ögonblick att du har bestämt dig för att föra denna diskussion framåt, och inte sidledes.

Alltså drar du samma slutsats som jag. Att det är tämligen utsiktslöst att söka påverka dessa stater idag.
 
Nej att du säger Stalin varje gång man sakligt och objektivt försöker diskutera den rasism som finns inom SD, att Björn Söder är homofob osv, gör att diskussionen inte är saklig.

Du vill att man inte ska diskutera SD och deras rasism, annars hade du rimligen gjort det.

Det borde bekymra dig
 
Nej att du säger Stalin varje gång man sakligt och objektivt försöker diskutera den rasism som finns inom SD, att Björn Söder är homofob osv, gör att diskussionen inte är saklig.

Du vill att man inte ska diskutera SD och deras rasism, annars hade du rimligen gjort det.

Det borde bekymra dig
1 att det finns många individer som har uppenbart rasistiska åsikter inom SD står utom tvivel.
2 Att SD som parti inte står för en rasistisk politik är lika klart eftersom vad partiet står i dessa frågor återfinns i deras principprogram, och där finner man inga rasistiska åsikter.
3 i stort sett varje gång vi diskuterat frågan så dras partiets historia upp istället för att peka på var man finner rasistiska uttalanden i partiprogrammet.

Alltså, klargör vad du vill diskutera. Vill du diskutera SD;s rasism, ja då har man ju bara de officiella partiprogrammet att gå på. Och går du in på den diskussionen utan att ta upp historiska spöken så gör jag det inte heller.
Du kan ju börja med de rasistiska uttalanden man gjort i deras senaste principprogram ;)
eller
Vill du diskutera enskilda medlemmars åsikter?
 
Smit inte nu har Björn Söder gjort homofoba uttalanden?

Är det som interasimen skriver sant?

Det borde besvära dig
 
Smit inte nu har Björn Söder gjort homofoba uttalanden?

Är det som inte rasimen skriver sant?

Det borde besvära dig
Jaha, då ska vi alltså diskutera enskilda medlemmar.
Ja Söder har gjort uttalanden som de flesta av oss klassar som homofoba.
Vad skriver inte rasism?
Så vitt jag vet har de skrivit i flera år nu, hundratals inlägg minst!
Så du får nog specificera.
 
Hans åsikter får stå för honom, jag stöder dem inte.

Tänka sig du svarar som Aakesson.... och för all del SD i allmänhet när någon företrädare överträder den så kallade nolltolleransen

....det får stå för honom.

Du stöder inte Björn Söders homofobi, hur motarbetare du den?
 
Tänka sig du svarar som Aakesson.... och för all del SD i allmänhet när någon företrädare överträder den så kallade nolltolleransen

....det får stå för honom.

Du stöder inte Björn Söders homofobi, hur motarbetare du den?
1. Jag röstar inte på SD.
2. Jag bemöter människor utifrån deras agerande gentemot mig, oberoende av sexuell läggning, härkomst eller inkomst
Hur gör du
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Sleepy
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 195
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp