golit bemöter Björn Söders homofobi här. Och nu försöker du blanda bort korten igen. Frågan är hur bemöter DU Björn Söders homofobi?
Som man gör i alla forum, deklarerar om man stöder eller inte.
I inlägg 45 står klart och tydligt var jag står.

Jag har inte träffat söder, har inte diskuterat med honom så ett direkt bemötande har jag inte kunnat göra.
 
Jag har inte träffat söder, har inte diskuterat med honom så ett direkt bemötande har jag inte kunnat göra.

Det är SD-s nästa rettättlinje, först att det får stå för honom, sen att jag vet inte vad han har sagt.

Känns det bra att bemöta Björn Söders homofobi på samma sätt som som SD?

Kan du bemöta Björn Söders homofbi, här?
 
Jag börjar luta åt att Jimmie och hans vapendragare gjorde ett allvarligt misstag när de bestämde sig för att ta över Sd. Ett Sd som på den tiden var mer nazistiskt än idag.

Det skulle nog varit smartare att starta ett helt nytt parti. Ett svenskt Framstegsparti tex. Då kunde de varit kritiska till invandring utan att ha nassebakgrunden som drar ner. De skulle sluppit en hel del gamla nassar i partiet dessutom.

Jag undrar om Jimmie tänkt så? Eller kanske håller han innerst inne med de gamla sd-värderingarna?
Jag har funderat i samma banor. Varför valde de att putsa upp ett nazistparti? Fast det går tyvärr rätt bra hittills...
 
Det är SD-s nästa rettättlinje, först att det får stå för honom, sen att jag vet inte vad han har sagt.

Känns det bra att bemöta Björn Söders homofobi på samma sätt som som SD?

Kan du bemöta Björn Söders homofbi, här?
Vad vill du läsa mer än :
Det jag skriver i inlägg 47?
Att bemöta Söder här går ju knappast, så vitt jag vet så skriver han inte här, så hur bemöter du honom?
Att hålla monologer är knappast att bemöta.
Kan du förklara?

Och jag kan ärligt säga att jag inte känner till allt han skrivit eller sagt.
Inte heller allt som skrivits i inte rasist...
 
SD försvarslinje 1: det får stå för honom. 2: jag vet inte vad han sagt.

Du har nu använt två livlinor (flera gånger) Vill du ringa en kompis?
1. Naturligtvis är han och ingen annan ansvarig för vad han har sagt, allt annat är ju komplett vansinne!
2. Jag tror ingen, inte ens du vet och håller reda på allt vad en individ har sagt så...
 
aj då nu trampade du i SD-s spår igen... Så här om du nu vill övertyga buke att du inte är SD, använd inte deras retorik, håll dig till saken.
Om man diskuterar varför SD;s nuvarande ledning valde att stöpa om ett befintligt parti med unket förflutet(via ett namnbyte) istället för att grunda ett nytt, så är det i allra högsta grad relevant att titta på det andra partiet i riksdagen som gjort samma val. Det är ju inte otänkbart att det gav Åkesson o co den inspiration man behövde.
 
Det går bara delvis bra för SD. Visst får de många röster men de saknar ju makt och inflytande.
Vänta ett tag nu, M har betydligt fler mandat än SD och de lär heller inte få vara med att påverka regeringens beslut.
Alltså sakna makt som du säger.
Däremot så har vi den starkaste riksdagen på länge och därför den svagaste regeringen. Vilket i sin tur innebär att de enskilda mandaten väger tyngre än på länge eller hur?
 
golit, du har ställt samma fråga i ett otal varianter nu. Jag har svarat i bla inlägg 40.
Jag har även deklarerat att jag liksom alla andra människor inklusive Söder inte vet vad Söder sagt genom tiderna.
Och att ingen annan än just Söder är ansvarig för sina handlingar och vad han sagt.
Du har anklagande frågat vad jag gör här i forumet för att motverka homofobi, tja läs inlägg nr 40 så får du svar.
Jag har frågat vad du gör.
Du säger att du "golit bemöter Björn Söders homofobi här"
När jag förvånades över att Söder var aktiv i forumet, för det krävs för ett bemötande, så har du inget svar.

Har det ngt samband med att du talar om dig själv i tredje person, att en av de andra inte vet vad den förste säger o skriver ;)
 
Det hade inte spelat någon roll. Tjatet om partiets rötter och historia är svepskäl. Den stora aversionen ligger i den dagsfärska migrationskritiska politiken men det kommer ge sig. Så länge det inte blir en radikal förändring av migrationspolitiken kommer SD växa.
Till syvende och sist är jag rätt säker på att SD indirekt eller direkt kommer påverka att snaran runt intaget dras åt rätt rejält.

Jag tror det kan vara tvärtom, faktiskt, att SD lett till en polarisering av rösterna och politiken, så att deras intåg gjort de andra partierna och väljarna mer invandringsvänliga. Tvärtom mot när miljöpartiet kom in.
 
Jag har funderat i samma banor. Varför valde de att putsa upp ett nazistparti? Fast det går tyvärr rätt bra hittills...
Det var nog ett ganska taktiskt drag. Inofficiellt vet alla vad som gäller, innerst inne har alla SDare lite rasistiska idéer. Alla vet var de står, det enda de behöver gör för att vara rumsrena är att säga lite pk saker. Men eftersom de har gamla partister kvar och det gamla partiet så vet alla att det är det gamla partiet i grund och botten.
Lite som när barn tvingas säga förlåt. De gnisslar tänder och säger förlåt fast man ser att de inte menar det utan blev tvingade.
 
Jag tror det kan vara tvärtom, faktiskt, att SD lett till en polarisering av rösterna och politiken, så att deras intåg gjort de andra partierna och väljarna mer invandringsvänliga. Tvärtom mot när miljöpartiet kom in.
Att det hittills lett till att de andra partierna (med ngr få grod-liknande undantag) deklarerat sig stödja dagens invandrarpolitik stämmer nog.
Men samtidigt pekar nog mycket på att aversionen ute bland folk har ökat mot invandringspolitiken och dess följder.
http://fof.se/tidning/2013/8/artikel/fler-svenskar-vill-se-minskad-invandring

Detta kan på sikt ge SD den påverkan på invandringspolitiken de eftersträvar utan att ha ngt formellt inflytande i regeringsarbetet.
 
Det var nog ett ganska taktiskt drag. Inofficiellt vet alla vad som gäller, innerst inne har alla SDare lite rasistiska idéer. Alla vet var de står, det enda de behöver gör för att vara rumsrena är att säga lite pk saker. Men eftersom de har gamla partister kvar och det gamla partiet så vet alla att det är det gamla partiet i grund och botten.
Lite som när barn tvingas säga förlåt. De gnisslar tänder och säger förlåt fast man ser att de inte menar det utan blev tvingade.
Att den vägen kan vara framgångsrik visar väl den här artikeln
http://www.dn.se/nyheter/varlden/vanstern-kan-fa-regeringschef-i-tyskland/
Där kommunisterna nått framgångar under det nya namnet Die Linken.... ;)
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Sleepy
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 195
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp