Se könet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

När kan man göra det?
Vet att det står på ul-papprena till v.18 att de inte gör könsbestämning, men jag läste någonstans att de kan se det, men säger inget om man inte frågar och då får de inte neka om de ser eller nått sådant.
Vi skulle vilja veta könet den här gången, bara för att det är kul, men kan man få reda på det vid ul:et, vi får ju bara ett så det är ju bara då vi har chansen om inget är fel mot slutet då, vilket vi ju hoppas att det inte är!

Ni som fått reda på könet, när har ni fått det och hur?

Det spelar egentligen absolut ingen roll vad vi får, bara barnet är friskt vilket man ju givetvis hoppas på, men det vore bara roligt att veta :D !
 
Sv: Se könet?

Dom brukar kunna se med mer säkerhet från vecka 24 tror jag, om man frågar på de som gör speciella könsUL. Vi kunde inte se könet igår även om vi ville för lill*en ålade omkring och var inte still en sekund. Och jag var för faschinerad för att lägga nån vikt vid det. Hehe, det var ju första UL nånsin för mig :-P
 
Sv: Se könet?

Har också hört från v.24. Tyvärr får man ju oftast bara ett ultraljud, och då brukar det vara alldeles för tidigt för att se något.



/Jossan
 
Sv: Se könet?

Jossan skrev:
Har också hört från v.24. Tyvärr får man ju oftast bara ett ultraljud, och då brukar det vara alldeles för tidigt för att se något.



/Jossan

Vadå bara ett?? :confused: Här där jag bor gör vi två, ett i vecka 18 och ett i vecka 32 ungefär. Och det är helt normalt. Vi har sett det på det sena ultraljudet, men frågade redan i det första och då sa de att det KUNDE vara en pojke men att det var mycket osäkert än. Och ut kom ne pojke :D
 
Sv: Se könet?

Enya skrev:
Vadå bara ett?? :confused: Här där jag bor gör vi två, ett i vecka 18 och ett i vecka 32 ungefär. Och det är helt normalt. Vi har sett det på det sena ultraljudet, men frågade redan i det första och då sa de att det KUNDE vara en pojke men att det var mycket osäkert än. Och ut kom ne pojke :D
Det är olika från län till län hur man många UL som görs. I vårat landsting görs också bara ett UL.

Jag var på UL i V19 och det var för tidigt att se kön, hade gärna velat få veta, men det gör inget att det inte gick, huvudsaken är att bebis är friskt.
 
Sv: Se könet?

Vet att det skiljer mellan olika sjukhus. och mvc-mottagningar. På sjukhuset i gbg får man inte veta det, de har som policy att inte säga något då de har dåliga erfarenheter från det, info då jagt ville veta könet på vårt väntade barn.
Men jag tror också att det mest är förstagångsföräldrar som vill veta jättemycket. Så känner i alla fall jag. Jag ville verkligen veta könet och tjatade om det men nu känner jag att om jag blir gravid igen så bryr jag mig inte, nu är jag lugnare och behöver inte stirra upp mig på alla detaljer!
 
Sv: Se könet?

vi ska ha andra och första brydde vi oss heller inte alls, men nu känner vi att det vore kul att veta, det spelar ju som sagt ingen roll alls, men det vore kul!
 
Sv: Se könet?

Är du gravid? Det måste jag missat :) Ett stort grattis :banana:

Man kan vid gynnsamma vinklar se tidigt, jag såg själv snoppen på min förstfödda vid UL i v 18. Andra såg jag inte själv men sköterskan kunde inte knipa när jag frågade trots att det vid den tiden (5 år sedan) ff inte berättades vilken kön bebbe hade i Örebro läns landsting, om man nu lyckas se det..
 
Senast ändrad:
Sv: Se könet?

tack :bow:

Då ska jag baske mig fråga på ul:et :banana: , ser hon inte eller väldigt väldigt otydligt ja då får hon väl hålla tyst då men det finns ju ändå en chans att hon kan se :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 662
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 189
Senast: Destiny_D
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 390
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp