Bukefalos 28 år!

Secretariat...

Sv: Secretariat...

Aha ja då finns den snart att se på nätet..

Var det inte Secretariat som när dom obducerade visade sej har ett väldigt stort hjärta? Tror jag. Man trodde att det gav en del av kapaciteten och att det dessutom var ärftligt via nån gen att få detta mycket stora hjärta.

Tror jag.



Jag vet inte men visst var det Humorist som hade bara en lunga? kanske nästa film.
 
Senast ändrad:
Sv: Secretariat...

Rätt på bägge! Secretariats hjärta var jättestort. :D Humorist hade bara en lunga enligt litteraturen. Hur det nu kan ha gått till?:confused:
 
Sv: Secretariat...

Jag har sett den. Såg den på bio när vi var och kollade på ryttar VM i Kentucky. Jag tycker att den var jätte bra! Rolig,sorglig och allt däremellan :D
 
Sv: Secretariat...

Någon som sett filmen än eller vet mer om när den kommer till Sverige?? har inte sett något om att den ska gå på bio iaf...=(
 
Sv: Secretariat...

Svensk biopremiär i februari. Men den finns på nätet.Såg den häromdagen och den är helt klart sevärd. Bitvis ståpäls faktiskt :love:
 
Sv: Secretariat...

Den blev min nyårsfilm.

Jag tyckte den var bra
c014.gif
 
Sv: Secretariat...

Nu har även jag sett den! Vilken toppenfilm :) (fast jag tycker inte den slår seabiscuit i story, däremot väldigt fina effekter filmat)

Haha, man känner ju till historien och vet ju såklart hur det slutar men jag satt och var nervös inför sista rejset ändå :rofl:
 
Sv: Secretariat...

Den kommer att visas på "Camera" i ( på?) Täby centrum enl svensk galopp utskick !

Hej från Hambo
 
Sv: Secretariat...

Har precis storgrinat mig igenom hela filmen. Nu är jag nog lite extra blödig för tillfället, plus att jag är extra blödig överhuvudtaget (när det gäller såna här filmer), och extra blödig för fullblod och även blödig för "ge inte upp dina drömmar filmer" men en normal person tycker nog också att filmen är bra :angel:

Jag tyckte den var fantastisk!!! Och mycket vacker.

Ett extra plus att få se "Lafayette" från True Blood i roller som groom, och med den äran!!! :love::bow:

Nu ska jag se Seabiscuit :D
 
Sv: Secretariat...

Undrar om de kommer att anpassa den efter Täby tider då? Så att man kan slinka in efter dagens träningspass eller kvällsfodringen?:laugh:

Vill minnas att man visade någon George Formby film nära hela dygnet vid något annat annat etablissemang i England...

Jag tyckte Seabisquit var bra från tills jag såg att i de flesta ridscener red man mekaniska hästar. Tacka vet jag the Champions där man verkligen red äkta vara. Om än att John Hurt inte rider Aldaniti i alla scener. Tycker det är rätt intressant hur koncentrerad han är i scenerna precis innan startögonblicket. Tror inte att han har så mycket tanke på han blir filmad när hästen bredvid blir lite het. Och han har inte så långa läder heller. Skulle vara roligt att veta lite mer om hans ridbakgrund...
 
Sv: Secretariat...

*KL*
Alla pratar om massa kändisar från tv-serier osv, medans jag är GODSMACKED
över att hitta John Malkovic i filmen!! Min absoluta favo!!!

:rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
651
Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: Milene
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
650
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp