Bukefalos 28 år!

T

Tomaten

Ska köra min lilla travar kille i kväll och har lånat alla prylar jag behöver, trots att ajg kört förut har jag fått hjärnslaäpp :o :o, hur f*n "lindar" man fast skaklarna?
en liten sak till också, ahr aldrig ställt in en svanskappa, hur skall den sitta?
Hoppas på svar, fort! :D
 
Linda fast skaklarna kommer inte jag heller ihåg hur man gör, det var länge sedan jag körde travisar. Men svanskappan spänner jag så att jag kan sätta en tvärhand under den över länden, och lyfter jag lite på handen vill jag ha lite motstånd men ändå "svikt"... (Kommer inte på ordet...) Den ska inte vara så spänd att däckeln åker bakåt när hästen rör sig och inte så slak att den ligger och vilar på hästens rygg/följer hästens konturer över ryggen/baken.

Hoppas du förstår, jag är lite luddig i pallet just nu... För mycket cocosbollar...
:banana:
 
Ok, tack så jätte mycket, har fått red apå att det är en annan sorts sele så det e lugnt med den biten. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 859
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 740
Senast: jemeni
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 571
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 706
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp