Bukefalos 28 år!

Semester för arbetslösa?

Bedrövligt...
Känns det OK att gång på gång trycka ner @ainasoja o förklara för hen att hens jobb kan vemsomhelst utföra? Får hen inte vara stolt över sitt arbete o sitt kunnande?
Om fler städbolag, entreprenörer samt de som har städare i egen regi brydde sig om miljömål o kvalitet (utbildning) skulle nog många miljöer vara betydligt trevligare att vistas i.

Hissar i tunnelbanan, någon?
Var går du helst på toa, Åkersberga Centrum eller Coop i Arninge?
 
Det är svårare att hitta en BRA städare än en bra advokat. Det är en sann kunskap att städa bra. Men för att få ett STÄDJOBB behövs det inte mer än till specialställen en längre utbildning.

Att jobba med försäljning är inte samma sak som att vara bra på försäljning...
 
Kan vi inte dra den här diskussionen liiiiite längre.

Skrattretande att vissa verkar tro att det krävs 4år högskola för låt oss kalla det "normal städning.
Klart man ska vara stolt över sitt jobb och att man har ett jobb, men kom igen, man behöver inte överdriva, det är inte hjärnkirurgi....
 
Bedrövligt...
Känns det OK att gång på gång trycka ner @ainasoja o förklara för hen att hens jobb kan vemsomhelst utföra? Får hen inte vara stolt över sitt arbete o sitt kunnande?

Självklart får ainasoja vara stolt över sitt jobb och sitt kunnande.
Problemet blir väl att de flesta inte ser all lokalvård som så avancerat som den lokalvård hon är aktiv inom.
Och när bilderna inte stämmer överens - tja.

Och igen: lokalvård var ett exempel, fler fanns redan från början. @Lovisaleonora har uttryckt sig väl, tycker jag.
 
Kan vi inte dra den här diskussionen liiiiite längre.

Skrattretande att vissa verkar tro att det krävs 4år högskola för låt oss kalla det "normal städning.
Klart man ska vara stolt över sitt jobb och att man har ett jobb, men kom igen, man behöver inte överdriva, det är inte hjärnkirurgi....
Ja det är skrattretande att du överdriver som du gör.
 
Kan vi inte dra den här diskussionen liiiiite längre.

Skrattretande att vissa verkar tro att det krävs 4år högskola för låt oss kalla det "normal städning.
Klart man ska vara stolt över sitt jobb och att man har ett jobb, men kom igen, man behöver inte överdriva, det är inte hjärnkirurgi....

Jag har aldrig påstått att det behövs någon högskoleutbildning utan endast utbildning.

Jag håller inte på med avancerad städning men dom flesta städföretag idag är certifierade och det kräver att personalen är utbildad.

Även toalettstädning och städ av kök kräver utbildning i hygenteknik.

Ingen har påstått att det krävs högskoleutbildning för att arbeta som lokalvårdare.
 
Självklart får ainasoja vara stolt över sitt jobb och sitt kunnande.
Problemet blir väl att de flesta inte ser all lokalvård som så avancerat som den lokalvård hon är aktiv inom.
Och när bilderna inte stämmer överens - tja.

Och igen: lokalvård var ett exempel, fler fanns redan från början. @Lovisaleonora har uttryckt sig väl, tycker jag.

Avancerad städning är det inte.

Jag flyttstädar och städar skolor samt kontor.
 
Jag har aldrig påstått att det behövs någon högskoleutbildning utan endast utbildning.

Jag håller inte på med avancerad städning men dom flesta städföretag idag är certifierade och det kräver att personalen är utbildad.

Även toalettstädning och städ av kök kräver utbildning i hygenteknik.

Ingen har påstått att det krävs högskoleutbildning för att arbeta som lokalvårdare.

Vad för sorts utbildning är det? Vilka håller i det osv?
 
@vallhund och @Lovisaleonora

Detta brukar vara innehållet i en utbildning till lokalvådare:

Arbetsteknik, metodik
Arbetsplanering
Städredskap, manuella och maskiner
Städmetoder dagliga (fönsterputs ingår)
Ergonomi
Kemisk-tekniska produkter
Materialkännedom; golv- och inredningsmaterial
Arbetsmiljö
Service/kvalitet/kundbemötande
Organisation och ekonomi
Företagsförlagd utbildning, gärna förlagd på företag med rekryteringsbehov.
Övningsskrivning inför prov för yrkeskompetensbevis/ certifikat.
 
@vallhund och @Lovisaleonora

Detta brukar vara innehållet i en utbildning till lokalvådare:

Arbetsteknik, metodik
Arbetsplanering
Städredskap, manuella och maskiner
Städmetoder dagliga (fönsterputs ingår)
Ergonomi
Kemisk-tekniska produkter
Materialkännedom; golv- och inredningsmaterial
Arbetsmiljö
Service/kvalitet/kundbemötande
Organisation och ekonomi
Företagsförlagd utbildning, gärna förlagd på företag med rekryteringsbehov.
Övningsskrivning inför prov för yrkeskompetensbevis/ certifikat.
Jag tänkte mer på utbildningslängd...
 
Jag drar slutsatsen av att "vem som helst" alltså kan få denna utbildning rel. lätt och därmed skulle kunna få den typen av jobb rel. snabbt...
 
Ja det är skrattretande att du överdriver som du gör.

Jasså det tycker du? Var överdriver jag?
Kan bara säga att JAG fick jobbet lätt och JAG var typ 16 (1-2 gymnasiet). När jag var 18 fick jag jobb på bion direkt (till å med 17, fick vänta någon månad tills jag fick jobba i kassan)... Även där kan man avancera vidare om man visar framfötterna...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
992
Juridik & Ekonomi Om jag har semester sparad kan företaget dra dagarna för de är för gamla utan att man får ut det i pengar?
2 3
Svar
58
· Visningar
3 359
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 286
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp