Senast tagna bilden IX

Kolla vad jag fick gosa med idag. :love:

KvESyVr.jpg
 
Vi hade en underbar långpromenad idag :D 1 1/2 timme i strålande sol. På några ängar fick Ebrah rusa av sig först, därefter Aysu. Ebrah fick sedan gå i flexikoppel resten av promenaden och Aysu kunde fortsätta vara lös tills vi kom till lite mer välanvända vägar. Hur skönt som helst! Och jäklar vad bra inkallning jag får med torkad vom som godis... Nog för att de kommer även annars, men när Aysu vid ett tillfälle sprang några steg mot något (oklart vad, kanske fågel?) så tvärvände hon och sprang i full fart mot mig när jag ropade. I vanliga fall behövs stoppkommando om vilt dyker upp och så går jag fram och hämtar henne, men nu hann jag knappt öppna munnen innan hon kom till mig :D

22886117_937983753016672_5922936967980868179_n.jpg

23032704_937983856349995_8325809001425998976_n.jpg

22852908_937984056349975_5135081611273175835_n.jpg
 
Oj! Här ligger det sedan en dryg vecka ett par centimeter snö på taken! Och alla trädgrenar är kala och vita av snö och frost. :eek:
Fyyy! Jag är så glad att jag inte (längre) bor långt norrut :p Bor du i höjd med Umeå eller så? En vän som gör det har också snö sedan typ en vecka tillbaka.
 
Fyyy! Jag är så glad att jag inte (längre) bor långt norrut :p Bor du i höjd med Umeå eller så? En vän som gör det har också snö sedan typ en vecka tillbaka.
13 mil längre norrut så ja det räknas väl till "i höjd med Umeå eller så" :D
Jag älskar ju mörkret här uppe och snön vi brukar ha i december/januari/februari. Saknar inte Sthlm och Östergötland. :D
Men såhär års är det ju antingen mest läskigt halt eller slask tyvärr.

Och för att relatera det lite till tråden så saknas det bilder härifrån av just den anledningen. Trist väder och mörker ger inga bra bilder. Sherlock ligger mest under ett täcke och fnyser åt oss. :p
 
13 mil längre norrut så ja det räknas väl till "i höjd med Umeå eller så" :D
Jag älskar ju mörkret här uppe och snön vi brukar ha i december/januari/februari. Saknar inte Sthlm och Östergötland. :D
Men såhär års är det ju antingen mest läskigt halt eller slask tyvärr.

Och för att relatera det lite till tråden så saknas det bilder härifrån av just den anledningen. Trist väder och mörker ger inga bra bilder. Sherlock ligger mest under ett täcke och fnyser åt oss. :p
Med ett bra objektiv på så borde det ju kunna gå att fota när det är som ljusast/minst mörkt? Kanske fota i svartvitt så att man inte riktigt tänker på hur trist det egentligen är ute? :)
 
Med ett bra objektiv på så borde det ju kunna gå att fota när det är som ljusast/minst mörkt? Kanske fota i svartvitt så att man inte riktigt tänker på hur trist det egentligen är ute? :)
Ja så fort jag orkar ska vi åka till nån ljusare plats (typ älven :love:) och fota lite hoppas jag! Har dock dragit på mig något som verkar vara en lunginflammation :cautious:. Sherlock hade dessutom en lite väl intim dejt med klippmaskinen nyss så... han är väl inte det vackraste motivet just nu... :o
 
Ja så fort jag orkar ska vi åka till nån ljusare plats (typ älven :love:) och fota lite hoppas jag! Har dock dragit på mig något som verkar vara en lunginflammation :cautious:. Sherlock hade dessutom en lite väl intim dejt med klippmaskinen nyss så... han är väl inte det vackraste motivet just nu... :o
Haha! låter helt klart som att ni har all anledning i världen att bädda ner er i en soffa med massor av filtar och vila tills det blir roligare ute :p
 
Ursäkta dubbelpost men husse kom hem och då gick det att få lite bättre bilder. Så bra de nu kan bli med det här motivet :p

Såhär ser bedlisar alltså ut under all päls :nailbiting:
5ZLzU6g.jpg


Som typ vilken vovve som helst alltså!

htRrQ87.jpg


Ursäka dåliga bilder. Med min mobilkamera får man vara glad om man får nåt bättre än detta... :rofl:

9ETWyPa.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 033
· Visningar
68 441
Senast: mysboll
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Tajger
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp