Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
ddmfko.jpg


Hoppas det här med bildlänkningen fungerade nu, är relativt ny på det här med inlägg på Buke, men jag ville bara dela med mig utav denna vackra bild :heart (inte alls partisk, nej.)

Wow vad fin! Är den ung eller urfälld? Så fint med normal mängd päls!
 
Är sent ute. Detta var för exakt en vecka sedan när Göteborg fick 30 cm på en natt. Idag har det smält i exakt 2 dagar och det är inte mycket kvar. Den här mängden lär vi inte få mer i år. Men vad vi har njutit av det vackra!









Och Melvins frisyr börjar bli seriöst snygg i princip bara mer päls på bakhasorna kvar. I sept var han snaggad till 1,5 mm.



 
Tack TheaH! Jag har ju övat ( självlärd ) i 7 år nu på honom. I början var han inte ens särskilt samarbetsvillig så vi klippte superkort jämt för att slippa borsta framben. Sedan köpte jag en slangfön och då var längre frisyrer lätt få snyggt och så har jag börjat få en förkärlek till mjuk och gosig päls och pälsvård....men gillar inte när han ser ovårdad ut så får bada typ varannan vecka. Han är inte riktigt renrasig ( pappan är cockerpoo )vilket gör att han är mindre och grövre än en liten storpudel så man måste klippa så man får den form man vill ha så han ser slankare ut. Men å andra sidan har han istället en väldigt lättskött päls som en pudelvalp. Men det är kul öva för en dag ska vi ha en dvärg eller mellan. Mörkt röd står på önskelistan.
 
Tack TheaH! Jag har ju övat ( självlärd ) i 7 år nu på honom. I början var han inte ens särskilt samarbetsvillig så vi klippte superkort jämt för att slippa borsta framben. Sedan köpte jag en slangfön och då var längre frisyrer lätt få snyggt och så har jag börjat få en förkärlek till mjuk och gosig päls och pälsvård....men gillar inte när han ser ovårdad ut så får bada typ varannan vecka. Han är inte riktigt renrasig ( pappan är cockerpoo )vilket gör att han är mindre och grövre än en liten storpudel så man måste klippa så man får den form man vill ha så han ser slankare ut. Men å andra sidan har han istället en väldigt lättskött päls som en pudelvalp. Men det är kul öva för en dag ska vi ha en dvärg eller mellan. Mörkt röd står på önskelistan.
Han är helt bedåårande! :love: Tycker du har lyckats bra att få honom lite slankare och "pudelformad", men om man tittar noga ser man att han inte är lika stram som en "riktig" om du förstår vad jag menar :p Gillar verkligen att du rakar, vissa är för fega att gå helt T-60 :D Älskar verkligen rakad T-60, speciellt på riktigt vältypade mörkröda storpudeltikar :love:
 
Han är helt bedåårande! :love: Tycker du har lyckats bra att få honom lite slankare och "pudelformad", men om man tittar noga ser man att han inte är lika stram som en "riktig" om du förstår vad jag menar :p Gillar verkligen att du rakar, vissa är för fega att gå helt T-60 :D Älskar verkligen rakad T-60, speciellt på riktigt vältypade mörkröda storpudeltikar :love:

Han blir mer maskulin då vilket jag föredrar sedan behöver hans öron luft så då blir det så här.

Bildbombar lite...













Och så lille Bolly Bichon Frise som vi passade över jul o nyår. En hund som jag alltid klipper i sportfrisyr.

 
Du förstår väl att öronen är rasens största problem!!! Inte mentaliteten eller hälsan, det är öronen som måste arbetas med! :cautious:

Frågar du vissa uppfödare är det ju fy och skam om man tillåter upp/lätta öron... Är glad för min uppfödare som mest tryckte på det ifall man ville få hunden korad.

Men nä, jag tycker det är oerhört missvisande med alla dessa "fixade" öron, bättre då att tillåta båda typer när det ändå finns så många collies med lätta öron!
 
Han är helt bedårande @fejt :love: Fler bilder på honom uppskattas mycket! ;)

Jag behövde verkligen bli påmind om det, tack:) Han är även bedårande olydlig just nu. Precis könsmogen inklusive allt. Men det är något fruktansvärt rart med allt snurr i skallen på honom. Det syns hur roligt och på samma gång förvirrande livet är. :love:
 
Say Cheese! Snacka om att jag skratta så jag fick tårar när jag tog den här bilden! :laugh: Evi har länge kunnat konsten att ha något gott på nosen utan att äta upp det. Den här gången tappade hon visserligen öronen på kuppen. :p Grim får jag nog glömma om att lära honom det, för då går han hellre iväg och blir utan gottis. Lägga på tassarna är han helt OK med, men på nosen drar han gränsen. ;)

2016-01-25%2013.01.36_zpsdvj1b3x5.jpg
 
Idefix som liten 3 månaders plutt då han ägdes av min kompis men klipptes av mig. Här hade vi bara klippt huvudet och han hade fortfarande hängöron:





Nu snaggade jag honom igen. Maken till tät och svårklippt päls har då aldrig jag klippt i innan iallafall. Inte konstigt han inte fryser. 9 mm lämnade jag. Plötsligt blev han lite mer långbent!



 
Say Cheese! Snacka om att jag skratta så jag fick tårar när jag tog den här bilden! :laugh: Evi har länge kunnat konsten att ha något gott på nosen utan att äta upp det. Den här gången tappade hon visserligen öronen på kuppen. :p Grim får jag nog glömma om att lära honom det, för då går han hellre iväg och blir utan gottis. Lägga på tassarna är han helt OK med, men på nosen drar han gränsen. ;)

2016-01-25%2013.01.36_zpsdvj1b3x5.jpg
:love: @isafore Staffar är underbara ;)
 
Jag har eventuellt lite - kanske rentav... ganska - tråkigt, så jag tar och slänger in ett par halvtaskiga (= en enormt dålig och en inte fullt lika illa ;)) instagrambilder här bara för att jag tycker Lille Fnatt är ungefär det roligaste som finns på denna jord:

12547311_156068138102838_780231019_n.jpg


Fick Fitpaws i postlådan idag och håvade fram ett par direkt. Tog ca 20 sek med klickern (och torra små kattmatsbitar :p) att få upp en tass på vardera. Men så:

12568847_999367893463898_891867773_n.jpg


"Vaddå? Jag har en tass på vardera? :angel:" direkt därefter! :laugh:
Jag skrattade så jag knappt fick luft, han scootade baklänges med dem tills han kom till madrassen och la sig ner med framtassarna på bollarna, som att det var sååååååå jobbigt att stå på dem! :rofl::rofl::rofl:

Mattes älskling! :love:
 
Say Cheese! Snacka om att jag skratta så jag fick tårar när jag tog den här bilden! :laugh: Evi har länge kunnat konsten att ha något gott på nosen utan att äta upp det. Den här gången tappade hon visserligen öronen på kuppen. :p Grim får jag nog glömma om att lära honom det, för då går han hellre iväg och blir utan gottis. Lägga på tassarna är han helt OK med, men på nosen drar han gränsen. ;)

2016-01-25%2013.01.36_zpsdvj1b3x5.jpg
:rofl::rofl: Vilken underbar bild!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
74 927
Senast: Barret
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 028
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 853
Senast: Therese1988
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 420
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp