Bukefalos 28 år!

Sent slaget hö

Druvan

Trådstartare
Hur förändras värdena på ett hö som är sent slaget? Många grova strån och lite gulaktigt (inte som halm dock). Nyfiken vad ni tror :)
 
Proteinvärdet sjunker snabbt, energivärdet sjunker pga smältbarheter sjunker men inte alls lika mycket som proteinet.
PL
 
Mitt hö som ex: Sent skördat fjolårs-hö, mkt grovt.
Mj: 7.2 SmbRp:35
Mina hästar får tillskott av vitaminer eftersom de försvinner vid så lång lagring.
I övrigt är jag mycket nöjd med detta hö som hästarna har fri tillgång av, dom är runda o blanka.
De får förståss kraftfoder oxå!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 751
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 562
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp