Bukefalos 28 år!

Ser min hund spöken?

P

Purple

Jag har en Golden retriever hane på 7 månader.

Det började för ett par månader sen då han kunde morra mot en vägg i vårat vardagsrum, kanske varannan var tredje kväll i ett par veckor, samma vägg varje gång, ett djupt mörkt hotfullt morr. Sen så slutade det.

Sen så var det en kväll vi gått och lagt oss, ganska sent kl 23-24. Vi somnar och rätt som det är så flyger han upp i våran säng och skäller helt hysteriskt, inget morr utan bara skall. Sen så hände inte detta igen.

Nu har det hänt en väldigt skum sak 4 nätter i rad.
Han börjar morra jätte mörkt och hotfullt varje natt vid klockan 3-4 och skäller ibland, säger då ifrån att han inte får skälla och då morrar han helt hysteriskt ut emot hallen/vardagsrummet.
Han morrar, kryper närmare upp hos oss, sedan morrar han igen. Vi släcker och lägger oss igen, går några sekunder och han fortsätter morra.
Jag har inte blivit rädd en enda natt, förens idag, då kändes det som om det var någon i rummet, jag vågade inte gå upp och tända, vilket jag alltid gör annars. Skulle gå och hämta hans ben i vardagsrummet, men det kändes verkligen som om någon stog där..

Jag tycker det är så otrevligt att det är just vid den tiden varje natt, jag googlade lite och hittade att vid klockan 3 på natten börjar onda andarna komma fram..

Vi bor nu i lägenhet och ska flytta till hus om ett par veckor.
Kan tillägga att vi har bott i lägenheten i 3 år och jag har alltid tyckt att vardagsrummet har kännts otrevligt om jag är ensam hemma.

Vad tror ni? Kan min hund se spöken?
 
Sv: Ser min hund spöken?

Bör kanske börja med att jag inte tror på spöken då jag aldrig upplevt någonting som skulle kunna stå i grund till detta, så mitt svar speglar sig säkert på det :)

Däremot är det inte helt ovanligt med djur i väggarna, även i lägenheter. Det var min första tanke iallafall, men är inte så insatt i det tyvärr. Hoppas ni får ordning på det :D
 
Sv: Ser min hund spöken?

Ni kanske har möss i väggen. Såhär på hösten när det börjar bli kallt kryper de gärna in i husväggar, de kommer in i väldigt smala utrymmen och kan klättra i princip lodrätt. Tänk vad mysigt för en musfamilj att bo i väggisoleringen! Inte lika mysigt för er dock...
 
Sv: Ser min hund spöken?

Jag tror på spöken! Om de är goda kan man ju alltid försöka med att be dem gå. Nu är jag katolik och vi har som tradition ( även muslimer ) att välsigna huset en gång per år med vigvatten. En lägenhet vi hade kändes väldigt olustig tills prästen hade varit där. INbillning kanske men så var det. I en villa vi flyttade in i när jag var 11 såg jag skuggan av en svart katt. Inte hotfullt men jag viftade bort det som inbillning i ögonvrån. Försvann efter första välsignelsen några mån efter inflytt. Sedan får jag reda på av syskonen de sett samma sak och detta berättade vi för varandra först nu 19 år efter!
 
Sv: Ser min hund spöken?

Självklart kan det vara "andar"....en kompis till mig hade en katt som också satt som din men denna stirrade på en kökslåda o morrade...hon bodde i en flygel till en herrgård på en bruksort..det var nåt i den lägenheten som var väldigt skumt, det kom också konstiga saker fram när man framkallade kort man tagit i lägenheten ( på den tiden man inte hade digitalkameror)
 
Sv: Ser min hund spöken?

Jag tror att det kan vara spöken. Speciellt eftersom du också känner obehag i lägenheten. Hundar och djur är, har jag för mig, mer öppna för andlig aktivitet än vi människor, så om det är något i er lägenhet är det inget konstigt att hunden reagerar på det.

Om jag var du skulle jag artigt säga till anden att lämna er i fred. Annars så får ni stå ut tills ni flyttar till huset.
 
Sv: Ser min hund spöken?

Nej, men din hund är i "spökålder". Inget övernaturligt men fullständigt naturligt. De flesta unghundar är lite skvättiga i perioder.
 
Sv: Ser min hund spöken?

Nej, men din hund är i "spökålder". Inget övernaturligt men fullständigt naturligt. De flesta unghundar är lite skvättiga i perioder.

:bow::bow:
Kan oxå vara mot skuggor o rasslande grena/påsar whatever, eller möss i väggarna.
Det heter ju just spökåldern o är väldigt vanligt bland våra hundar.
 
Sv: Ser min hund spöken?

Jag tror inte heller det är spöken utan snarare som de andra sa: saker ute som inte ni hör eller möss.
Kom att tänka på att tidningsbudet många gånger kommer vid 3-4 tiden på morgonen då de ska ha delat ut alla tidningar kl 6 när folk vaknar.. Nån i huset måste väl ha tidning?
Ni kanske inte hör porten slå igen (speciellt om ni sover) men hunden kan ju börja skälla av den anledning..
Kan också vara folk som jobbar natt och går det hållet utanför er eller nån bil..?
Annars får ni väl höra med äldre grannar om nån har dött i er lägenhet..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 312
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 232
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp