Bukefalos 28 år!

Serienummer Passier

Wembley

Trådstartare
Har lånat hem en Passier Optimum för prov och ev senare köp. Hästaffären hade ingen egentlig koll på ålder och storlek. De säger att Passiersadlar är omärkta, men bör vara en vid 17 tummare. När jag kommit hem med sadeln hittar jag naturligtvis ett serienummer på insidan av kåpan (sidan som ligger mot hästens sida). Nu undrar jag hur jag kan läsa ut storlek, ålder o s v från Passiers serienummer. Någon som vet?
 
Har lånat hem en Passier Optimum för prov och ev senare köp. Hästaffären hade ingen egentlig koll på ålder och storlek. De säger att Passiersadlar är omärkta, men bör vara en vid 17 tummare. När jag kommit hem med sadeln hittar jag naturligtvis ett serienummer på insidan av kåpan (sidan som ligger mot hästens sida). Nu undrar jag hur jag kan läsa ut storlek, ålder o s v från Passiers serienummer. Någon som vet?

Maila in serienumret till Passier i Frankrike brukar ta upp till en vecka innan man får svar men då får du alla uppgifter.
Jag har tom mailat in serienunmer på sadlar gjorda 1969 :D
Så det är nog bäst att göra :up:
 
Maila in serienumret till Passier i Frankrike brukar ta upp till en vecka innan man får svar men då får du alla uppgifter.
Jag har tom mailat in serienunmer på sadlar gjorda 1969 :D
Så det är nog bäst att göra :up:

Tyskland menar du kanske? :)

I övrigt håller jag med, har också fått svar på sadlar från 60-talet när jag mejlat sadelnummer. De har otrolig koll!
 
Tack, jag mailade serienumret och fick snabbt svar. Sadeln var från 2005 och vid. Dock var den för vid när vi provade den (släppte helt i sidorna) så den åker tillbaka idag igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Aleel
·
Utrustning Har ett bekymmer som jag inte vet huruvida det är ett stort problem eller ej. Köpte en ny häst. Fullblod 8år. Gick med SMAL passier...
Svar
12
· Visningar
2 206
Senast: MonteRose
·
Utrustning Som ni ser av rubriken så undrar jag alltså om det är någon här som skickat sin sadel till fabriken för att få bommen vidgad. Eller...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp