Bukefalos 28 år!

sexobjekt eller flickvän?

En tjej här skrev nåt liknande för ett tag sedan. Hon berömde en man som brutit i ett läge då alla inte hade kunnat bryta. Jag förstår inte varför vissa män och vissa kvinnor på det viset kläcker ur sig saker som bygger på att män är djur.
Det där tycker jag är väldigt vanligt och vart med om det själv ett antal gånger, och även tråkigt nog bland mina vänners män som självklart ju kan avbryta men inte är på bra humör och surar länge pga av det, hela kväll och nätterna är förstörda för dom om dom inte får sexa klart. Det gör att en del av dom fortsätter trots att dom egentligen inte vill för stämningens skull, för att dom inte orkar med surandet om dom inte får komma.

Det går tyvärr en röd tråd igenom alla mina vänners förhållanden som trots allt har män som är väldigt olika varandra annars till vardags men den biten är dom otäckt lika på. Det gör att jag är väldigt nöjd nu utan förhållande för jag orkar inte med pressen att någon måste få ha sitt sex för att stämningen ska vara bra.

Till och med stött på dom som påstår att män måste fullfölja, att det är skadligt för dom att inte få komma, näe jag har inga jättehöga tankar om män på det sättet. Självklart är inte alla sådana men jag har knappt hört talas om någon som inte är sådan.
 
Med tanke på hur många män som underhåller den bilden så kan jag leva med om den är kränkande, faktiskt.

Jag gillar det inte. Sen finns det ju andra saker i den här diskussionen som är betydligt mer väsentligt att prata om, än mäns kränkthet i frågan. Men det betyder ändå inte att jag tycker att det är schysst att prata om män på det sättet.
 
@Grazing Jag känner jättemycket igen mig i det du skriver, i både egna erfarenheter och vad jag hört från vänner.

Det är väldigt sorgligt.
 
Det där tycker jag är väldigt vanligt och vart med om det själv ett antal gånger, och även tråkigt nog bland mina vänners män som självklart ju kan avbryta men inte är på bra humör och surar länge pga av det, hela kväll och nätterna är förstörda för dom om dom inte får sexa klart. Det gör att en del av dom fortsätter trots att dom egentligen inte vill för stämningens skull, för att dom inte orkar med surandet om dom inte får komma.

Det går tyvärr en röd tråd igenom alla mina vänners förhållanden som trots allt har män som är väldigt olika varandra annars till vardags men den biten är dom otäckt lika på. Det gör att jag är väldigt nöjd nu utan förhållande för jag orkar inte med pressen att någon måste få ha sitt sex för att stämningen ska vara bra.

Till och med stött på dom som påstår att män måste fullfölja, att det är skadligt för dom att inte få komma, näe jag har inga jättehöga tankar om män på det sättet. Självklart är inte alla sådana men jag har knappt hört talas om någon som inte är sådan.
Fy så gräsligt. Och det är en sån himla ensidig syn på sex. Sex som något den ene parten måste få, medan den andra ska ge.
 
Jag gillar det inte. Sen finns det ju andra saker i den här diskussionen som är betydligt mer väsentligt att prata om, än mäns kränkthet i frågan. Men det betyder ändå inte att jag tycker att det är schysst att prata om män på det sättet.
Det jag reagerar på är att du känner dig manad att påpeka det. Liksom att du skriver "Till @Pegasus63 försvar" osv. Det känns som att du gör dig till en liten stödtrupp för män, vilket de inte verkar behöva i den här frågan. Problemet med ojämställt sex är knappast hur män skildras eller hur @Pegasus63 tolkas.
 
En tjej här skrev nåt liknande för ett tag sedan. Hon berömde en man som brutit i ett läge då alla inte hade kunnat bryta. Jag förstår inte varför vissa män och vissa kvinnor på det viset kläcker ur sig saker som bygger på att män är djur.
Erfarenheter. Som när man säger nej till en kille på en dejtingsida och blir förvånad när han är trevlig tillbaka. Det ska vara normen, men när den inte varit det tror jag det ibland kan vara svårt att tänka att detta är inget särskilt, det är bara normalt (fast en borde det).
 
Till och med stött på dom som påstår att män måste fullfölja, att det är skadligt för dom att inte få komma, näe jag har inga jättehöga tankar om män på det sättet. Självklart är inte alla sådana men jag har knappt hört talas om någon som inte är sådan.

Alltså, om de nu tror det, vad är det som hindrar dem att utöva det livsuppehållande och hälsofrämjande (?) sexet på egen hand? Vem hindrar dem att komma?

Att det är vanligt dessutom; mycket, mycket sorgligt.
 
Det jag reagerar på är att du känner dig manad att påpeka det. Liksom att du skriver "Till @Pegasus63 försvar" osv. Det känns som att du gör dig till en liten stödtrupp för män, vilket de inte verkar behöva i den här frågan. Problemet med ojämställt sex är knappast hur män skildras eller hur @Pegasus63 tolkas.

Jag fattar vad du menar och nej, män behöver ingen stödgrupp i den här diskussionen. Jag tyckte dock att @Pegasus63 (som individ, inte man) fick en orättvis reaktion på sitt inlägg. Att blanda ihop hans inlägg med andra män som anser att det är duktiga som inte våldtar tyckte jag helt enkelt inte var rättvist.

Jag vill, likväl som du, undvika att prata om de stackars männen i den här frågan. Men det innebär inte att jag kommer att tycka att vilka generaliseringar som helst får gå förbi obemärkta.
 
Fattar inte heller. Det är, utöver väldigt farligt att bygga upp bilden av att män inte kan kontrollera sin sexualitet, dessutom även väldigt kränkande mot män.
Det kan vara farligt att utgå från att män kan kontrollera sin sexualitet också.

Jag tror också att det är vanligare att män reagerar negativt på avvisanden än kvinnor, oavsett hur sexlusten ser ut hos respektive part. Könsstereotyper och sånt liksom.
Jag tror det också. Men eftersom "män alltid vill ha sex" och "kvinnor har lägre sexlust" borde väl egentligen kvinnor ta ett avvisande mycket hårdare, om vi utgår från könsstereotyperna.

Så jag tänker mig att då kanske man kan prata om det och förklara att närheten inte måste leda till sex.
Och framförallt visa det.
 
Jag fattar vad du menar och nej, män behöver ingen stödgrupp i den här diskussionen. Jag tyckte dock att @Pegasus63 (som individ, inte man) fick en orättvis reaktion på sitt inlägg. Att blanda ihop hans inlägg med andra män som anser att det är duktiga som inte våldtar tyckte jag helt enkelt inte var rättvist.

Jag vill, likväl som du, undvika att prata om de stackars männen i den här frågan. Men det innebär inte att jag kommer att tycka att vilka generaliseringar som helst får gå förbi obemärkta.
Reaktionerna på den användarens inlägg var säkert färgade av hans tidiga inlägg i denna tråd. Tror mkt av dem är bortrensade så då kanske det ser konstigt ut i tråden.
 
Reaktionerna på den användarens inlägg var säkert färgade av hans tidiga inlägg i denna tråd. Tror mkt av dem är bortrensade så då kanske det ser konstigt ut i tråden.

Då fattar jag! :) Trodde att det var en reaktion enbart på det inlägget och tänkte att "Herregud vad det drar iväg här..". Då förstår jag också att mitt inlägg kunde anses märkligt.
 
Erfarenheter. Som när man säger nej till en kille på en dejtingsida och blir förvånad när han är trevlig tillbaka. Det ska vara normen, men när den inte varit det tror jag det ibland kan vara svårt att tänka att detta är inget särskilt, det är bara normalt (fast en borde det).
Lustigt, egentligen borde man ju testa även de man är intresserad av genom att säga nej först och se om man får ett otrevligt tillmäle tillbaka, då var han ju ändå inget att ha. Samtidigt verkar man väl ganska knäpp om man regelbundet ångrar sig vid trevlig respons på nej.
 
Ja, fast nu pratade jag ju inte om ett sådant möte, utan svarade på kommentaren om både tjejer och killar som kläcker ur sig saker som tyder på att män är djur.
Fast jag tycker nog att mansrollen skapar djur som kallar sig för män, tyvärr. Jag har jobbat mycket på ideell basis på kvinnojour och visst har min mansbild blivit ännu mer negativ efter åren där. Män bara våldtar barn och kvinnor löpande band liksom och mördar dem sen, typ. Nu när jag är äldre och klokare kan jag inse att den bilden är ensidig.
Det jag tycker är allra värst är nog den vanliga romantiska litteraturen som jag nu tvingas sätta i mig pga en operation och medföljande sjukskrivning och där kvinnorna har gått i berättelserna till att ha egna jobb i alla fall ( jippie! ) men när det gäller romantiken ska de fortfarande vänta på den uppvaktande mannen och när de ska ligga med varandras beskrivs mannen som att han inte kan hejda sig för hon är så vacker. Kräkmedel de luxe naturligtvis men ändå, den här typen läser väldigt många däribland jag till min egen förskräckelse och vilka normer den förmedlar! Ungefär samma som de männen som jag hörde talas om på jouren fast i en mildare variant.
 
Det är skitenkelt, jag lovar.

Dessutom blir jag inte kränkt av dem som observerar och diskuterar hur jävla illa det är ställt med många mäns inställning till sexualitet och kvinnor. Jag blir kränkt av de män som beter sig på det här sättet mot mina medmänniskor, och skapar grunden till observationerna och normen av rövhatteri. Även om det även i den delen, är så att just min kränkthet knappast bör sättas högt på någon agenda. Jag känner mig mer kränkt, om jag som medmänniska med hyfsat normalt beteende mot mina medmänniskor inklusive kvinnor, används som alibi för att inte diskutera de normer och den stora mängd män som skadar vårt samhälle, upprätthåller dessa skitnormer och ser till att patriarkatet varje dag skapar onödiga offer bland kvinnor. Vilket ofta händer med utsagor som "Alla män våldtar inte" osv.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 754
Senast: Whoever
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 860
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 208
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 937
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp