Bukefalos 28 år!

sexobjekt eller flickvän?

Min man säger samma sak. Tyvärr har jag ofta problem med torra slemhinnor (det är så kul med mediciner med det som biverkning :meh:) och det är klart att han bryter om jag säger att det inte funkar längre. Något annat finns inte på världskartan.

Dessutom, är inte jag på g vill han inte ha sex med mig och vice versa.

Det ser jag som helt normalt och inget man ska ha beröm för!
(Inte för att du menar det heller)
 
Så jävla rubbat att kvinnor blir imponerade av en man som säger att han inte skulle våldta någon. Det borde vara en jävla självklarhet.
Ja. Absolut. Men ändå är det så för åtminstone vissa av oss. Jag ser mig själv som en ganska stark person just i dessa sammanhang. Jag har lärt mig av tidigare misstag att jag är viktigast för mig. 15 år och en pv som pep ynkligt, riktigt ynkligt alltså, om att han får blåpung för att jag kysste honom så han blev kåt bland annat. Jag gick motvilligt med på sex med ett småsurt "okejdå" för att den stackars lilla pojken på 18 år inte skulle få ont. Jag känner noll och ingen skyldighet att göra saker jag inte är sugen på längre. Verkligen nada. Maken frågar alltid väldigt försiktigt och bara en gång för han är så medveten om att jag blir tvärlack och vägrar allt av princip om jag känner mig pressad.

Trots det blir jag ändå lite "wow" av män som ser det som en självklarhet att bryta mitt i ligget om tjejen inte vill längre. Och det är så sjukt! Det är kanske ett tankesätt jag måste jobba med. Det är inte en sån sak man ska vara tacksam eller impad av.
 
Ja. Absolut. Men ändå är det så för åtminstone vissa av oss. Jag ser mig själv som en ganska stark person just i dessa sammanhang. Jag har lärt mig av tidigare misstag att jag är viktigast för mig. 15 år och en pv som pep ynkligt, riktigt ynkligt alltså, om att han får blåpung för att jag kysste honom så han blev kåt bland annat. Jag gick motvilligt med på sex med ett småsurt "okejdå" för att den stackars lilla pojken på 18 år inte skulle få ont. Jag känner noll och ingen skyldighet att göra saker jag inte är sugen på längre. Verkligen nada. Maken frågar alltid väldigt försiktigt och bara en gång för han är så medveten om att jag blir tvärlack och vägrar allt av princip om jag känner mig pressad.

Trots det blir jag ändå lite "wow" av män som ser det som en självklarhet att bryta mitt i ligget om tjejen inte vill längre. Och det är så sjukt! Det är kanske ett tankesätt jag måste jobba med. Det är inte en sån sak man ska vara tacksam eller impad av.

Det är ju så hemskt att man som kvinna/tjej "ska behöva" jobba med att tro på något som borde vara självklart. Det är helt förjävligt att det inte är självklart för alla.

Undrar om det borde pratas mer om? För att få upp ögonen på folk om att sån bullshit fortfarande förekommer. För det gör det ju än idag.
Och det är inte kvinnors fel att andra försöker köra över dem.
 
Det är ju så hemskt att man som kvinna/tjej "ska behöva" jobba med att tro på något som borde vara självklart. Det är helt förjävligt att det inte är självklart för alla.

Undrar om det borde pratas mer om? För att få upp ögonen på folk om att sån bullshit fortfarande förekommer. För det gör det ju än idag.
Och det är inte kvinnors fel att andra försöker köra över dem.
Jag tänkte på det när jag skrev. Jag hade ju gärna velat höra om det då det ju hände fler än en gång. Hade min partner kommit med något påstående som var i klass med detta hade jag ju googlat. Google var inte lika lättillgängligt då som det är nu när man har det i telefonen.

Jag och min mor pratade nästan inte alls om sex när jag var liten/ung. Pappa dog innan det var aktuellt. Det var de två vuxna som var aktuella i mitt liv vad gäller såna intima saker. Jag hoppas att jag och maken lyckas bygga en bättre relation som täcker in även detta med våra barn. Vi, speciellt jag, är ju mycket mer frispråkiga än mina föräldrar vilket kanske kan bidra. Jag är ju lite fostrad till att man inte pratar om sånt.
 
@Amha jag hakar på ditt spår lite och tänker så att jag, och i princip alla tjejer i min närhet har haft erfarenheter där killen/mannen inte avbrutit direkt eller inte kommit med skuldbeläggande bs efteråt. Det kan gälla killar/män som ynkar om 'men du gjorde mig ju så kåt när du X hur ska jag kunna Y nu?' eller killar/män som helt enkelt struntar i om tjejen/kvinnan får ont 'för jag är snart färdig' eller någon annan lika patetisk och rövhattig ursäkt. Därför blir män som så självklart uttrycker det enda vettiga hyllade hur sjukt det än må vara. För sjukt är det när en hyllar ett vettigt, sunt beteende.
 
@Amha jag hakar på ditt spår lite och tänker så att jag, och i princip alla tjejer i min närhet har haft erfarenheter där killen/mannen inte avbrutit direkt eller inte kommit med skuldbeläggande bs efteråt. Det kan gälla killar/män som ynkar om 'men du gjorde mig ju så kåt när du X hur ska jag kunna Y nu?' eller killar/män som helt enkelt struntar i om tjejen/kvinnan får ont 'för jag är snart färdig' eller någon annan lika patetisk och rövhattig ursäkt. Därför blir män som så självklart uttrycker det enda vettiga hyllade hur sjukt det än må vara. För sjukt är det när en hyllar ett vettigt, sunt beteende.
:eek:

Jag växte upp på det fria och glada 70-talet. Det var innan HIV och innan det varnades speciellt för veneriska sjukdomar. Det värsta man kunde tänka var väl i stil med flatlöss (fan vad de kliar....) och svamp.... Vi låg runt rätt friskt. Jag hade nog sex med de flesta av mina manliga kompisar då.

Jag känner inte igen något av detta tjat-sex eller manliga sexego-beteendena? Var jag blind och döv eller har något ändrats?

Jag blir så ARG när jag läser om det här. Som om sex vore något som män har med kvinnor. Inte något man gör tillsammans.
 
:eek:

Jag växte upp på det fria och glada 70-talet. Det var innan HIV och innan det varnades speciellt för veneriska sjukdomar. Det värsta man kunde tänka var väl i stil med flatlöss (fan vad de kliar....) och svamp.... Vi låg runt rätt friskt. Jag hade nog sex med de flesta av mina manliga kompisar då.

Jag känner inte igen något av detta tjat-sex eller manliga sexego-beteendena? Var jag blind och döv eller har något ändrats?

Jag blir så ARG när jag läser om det här. Som om sex vore något som män har med kvinnor. Inte något man gör tillsammans.
Jag tycker mig märka att tjat-sex är mer vanligt bland andra yngre killar men även män i min ålder (30-35 ish) pysslar med tjat-sex och det är så hemskt för helt plötsligt blir jag skuldbelagd för att jag haft en tuff dag t ex. Eller är hormonell. Eller bara okåt. Det är så mycket svårare att förhålla mig till och reagera på tjat-sex än de som inte avbryter, där funkar liksom att knuffa väck oftast.

Men vad gäller om det ökat eller inte? Vi har ju sett en backlash i kvinnans frigörelse, den sexuella frigörelsen och i form av ökade konservativa värderingar. Jag tror att allt det ihop gör att bilden av kvinnans sexualitet som något som är till för männen har kunnat få fäste igen. Ja, det är förjävligt att någon blir skammad för ens behov av sex och lust till sex.
 
:eek:

Jag växte upp på det fria och glada 70-talet. Det var innan HIV och innan det varnades speciellt för veneriska sjukdomar. Det värsta man kunde tänka var väl i stil med flatlöss (fan vad de kliar....) och svamp.... Vi låg runt rätt friskt. Jag hade nog sex med de flesta av mina manliga kompisar då.

Jag känner inte igen något av detta tjat-sex eller manliga sexego-beteendena? Var jag blind och döv eller har något ändrats?

Jag blir så ARG när jag läser om det här. Som om sex vore något som män har med kvinnor. Inte något man gör tillsammans.
I tex Gun-Britt Sundströms Maken förekommer det tjatsex rätt frekvent. Och det är då en mycket "schysst" man och en medveten och stark kvinna. Om du har läst den?

Den formen av tjatsex föreställer jag mig som vanlig både då och nu, i alla åldrar och även i de bästa familjer.

Jag var lite för ung tonåring under 70-talet, men upplevde omfattande sexuella påtryckningar just i de "frigjorda" kretsarna.
 
Jag har tidigare varit ihop med en kille (en kort period ska tillfäggas) där tjatsex var mer regel än undantag. När man med sitt kroppsspråk visade att man inte ville men han ändå fortsatte tills man verbalt fick ryta ifrån, ursäktade han det med att "jag trodde du gillade när jag var lite dominant och hårdhänt".

Nu när jag har en ny man kan jag ibland komma på mig själv med att nästan bli förvånad över hur respektful och lyhörd han är. Minsta lilla att det skulle vara obehagligt, göra ont, eller vad som helst så är det stopp direkt oavsett hur kåt han är. Han visar gärna att han vill om han är sugen men säger jag nej så är det lugnt. Det är sjukt att man ska behöva bli förvånad och imponerad över något sånt, det är ju hur självklart som helst att man ska kunna bete sig som folk, speciellt mot den man hävdar att man älskar.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 361
Senast: Whoever
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 762
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp