Bukefalos 28 år!

Shop to you drop, del 4

Har Millers och är jättenöjd. Jag tycker dock det är tråkigt att det typ inte finns några klosaxar för vänsterhänta - försöker jag använda klosaxar med vänstern så glappar de något otroligt. Tur att jag är ambi.
Giljotinen kan användas av oss som är vä hänta (även om jag klipper lika bra med hö)
 
Jag var på gekås i onsdags och torsdags och är riktigt besviken på hundavdelningen. Har tidigare shoppat massa där när vi varit dit men nu var det inte bra. Jag skulle ha halsband men det fanns typ noll. Hurtta fanns inte. Men godis och tugg fanns iaf.
Tråkigt :( Ville ha reflexkoppel. Jag har precis handlat godis och tugg för 600:-, så det får kanske räcka:angel:
 
Dumsnåla jag har ebayshoppat material till "växa-selar". Spännen, justeringsspännen och band till 5 selar för ungefär 40 kr inkl frakt. Plättlätt att göra dem själv!

Nackdelen är att det lär ta en månad innan grejerna kommer :banghead:
 
Behöver täckeshjälp!
Behöver ett värmande täcke att ha under regntäcke/ alternativt när hon ska bli varm och torka i bilen.
Men insidan på täcket behöver var sådant som gör att pälsen inte tovar sig onödigt. Allra helst satin på insidan och ull på utsidan. Hilfe?
Tänker pudlar borde ha samma problem, så det borde inte vara omöjligt att hitta.
 
Är det någon här som testat ultraljudstandborste? Funderar på om det kan vara värt att köpa eller om det inte funkar alls :)

Jag har en kompis som har en, har testat den två-tre gånger på Billy. Den gjorde helt klart större skillnad än jag trodde, och hade bergis varit ännu bättre om jag hade kunnat använda den mer frekvent. Dock så är den ju ganska dyr, om du tänker på Emmi-varianten? Jag hade helt klart köpt en om jag hade pengarna över.

(Billy ska in på någon form av ”seniorkontroll” nu i vinter, har jag tänkt, de får nog ta tänderna då när de ändå är igång.)
 
Jag har en kompis som har en, har testat den två-tre gånger på Billy. Den gjorde helt klart större skillnad än jag trodde, och hade bergis varit ännu bättre om jag hade kunnat använda den mer frekvent. Dock så är den ju ganska dyr, om du tänker på Emmi-varianten? Jag hade helt klart köpt en om jag hade pengarna över.

(Billy ska in på någon form av ”seniorkontroll” nu i vinter, har jag tänkt, de får nog ta tänderna då när de ändå är igång.)

Jo, det blir ju över tusenlappen att köpa (tänkte på Emmi), men så tänker jag också att om den nu funkar så spar man ju definitivt pengar på att köpa en istället för att behöva ta tandsten hos veterinären. :) Min äldsta vovve tycker dessutom inte alls om att åka dit...
 
Shoppade en trimmer idag. Trodde jag skulle klara mig med den jag hade sen innan (de trimmas lite på bröstet och öronen bara) men när jag satte igång den lät den som en halv traktor och vibrerade så man nästan blev illamående. Hade ingen lust att börja träna valpen på den :crazy:

Blev en Andis AGC super 2 speed
 
Shoppade en trimmer idag. Trodde jag skulle klara mig med den jag hade sen innan (de trimmas lite på bröstet och öronen bara) men när jag satte igång den lät den som en halv traktor och vibrerade så man nästan blev illamående. Hade ingen lust att börja träna valpen på den :crazy:

Blev en Andis AGC super 2 speed
Den tänkte jag köpa nästa löning!
Har du fått den än? Du får gärna recensera den, om den är högljud eller om den vibrerar mycket.
Tänkte köpa den i butik så jag kan klämma och känna innan.
 
Den tänkte jag köpa nästa löning!
Har du fått den än? Du får gärna recensera den, om den är högljud eller om den vibrerar mycket.
Tänkte köpa den i butik så jag kan klämma och känna innan.

Nej jag tror jag får den i slutet på veckan :) min uppfödare rekommenderade dock den just för att den va tyst. Kan återkomma när jag provat den :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 880
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 009
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp