Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beslutsångest. Har hittat en klänning jag gillar. Den är jättefin och jättebekväm. Men, jag blir lite att se ut som en oformlig klump i den, vilket inte känns speciellt charmigt alls. Ska jag bry mig om det och strunta i att köpa klänningen, eller ska jag köpa den och tänka att jag vänjer mig vid den och att den kommer bli snygg på mig eftersom jag tycker att den är bekväm osv?
 
Beslutsångest. Har hittat en klänning jag gillar. Den är jättefin och jättebekväm. Men, jag blir lite att se ut som en oformlig klump i den, vilket inte känns speciellt charmigt alls. Ska jag bry mig om det och strunta i att köpa klänningen, eller ska jag köpa den och tänka att jag vänjer mig vid den och att den kommer bli snygg på mig eftersom jag tycker att den är bekväm osv?
Om du känner dig fin i den hade jag köpt. Men jag hade inte köpt den med tanken om att vänja mig vid hur jag känner mig i den. De kläder som jag trivs bäst i är sådana som är bekväma OCH som jag känner mig fin i.
 
Om du känner dig fin i den hade jag köpt. Men jag hade inte köpt den med tanken om att vänja mig vid hur jag känner mig i den. De kläder som jag trivs bäst i är sådana som är bekväma OCH som jag känner mig fin i.
Grejen är väl den att jag i princip aldrig känner mig fin i något öht. De bästa kläderna jag har är sådana som "bara" är tråkiga, typ ett par hyfsade shorts och ett enkelt, grått linne. Den här klänningen är färgglad och i lite "roligare" stil, så jag misstänker att jag känner mig obekväm just därför, för att jag inte är van..
 
Grejen är väl den att jag i princip aldrig känner mig fin i något öht. De bästa kläderna jag har är sådana som "bara" är tråkiga, typ ett par hyfsade shorts och ett enkelt, grått linne. Den här klänningen är färgglad och i lite "roligare" stil, så jag misstänker att jag känner mig obekväm just därför, för att jag inte är van..
Okej. Har du råd så testa att köpa den! Det är ju lovande att du tycker att den är fin och att den är bekväm. Kanske blir det en succé. Och om inte så kanske det inte är någon större fara. Har du bild på den?
 
Beslutsångest. Har hittat en klänning jag gillar. Den är jättefin och jättebekväm. Men, jag blir lite att se ut som en oformlig klump i den, vilket inte känns speciellt charmigt alls. Ska jag bry mig om det och strunta i att köpa klänningen, eller ska jag köpa den och tänka att jag vänjer mig vid den och att den kommer bli snygg på mig eftersom jag tycker att den är bekväm osv?
Jag är en stor förespråkare av positiv kroppsuppfattning, men samtidigt är jag helt övertygad om att man bara ska köpa kläder som får en att se lite bättre ut än man egentligen gör. Plagg som döljer, förvillar, etc. Plagg som gör att man ser bättre ut helt enkelt.

En klänning som man inte känner sig helt bekväm i kommer man inte använda. Då använder man andra saker istället och den blir hängande i garderoben. Ekonomiskt kasst! Köp en klänning som du trivs i istället.

Ibland behöver man en kompis som ser det där med stil och kroppsform. Jag har en kompis som är guld värd på det viset. Saker jag aldrig skulle tänka mig på galgen sitter skitbra när jag väl provar. Hon är bäst att ta med ut på shoppingrunda eftersom hon utmanar mig och egentligen också utbildar mig. Ta med en sådan kompis!
 
Grejen är väl den att jag i princip aldrig känner mig fin i något öht. De bästa kläderna jag har är sådana som "bara" är tråkiga, typ ett par hyfsade shorts och ett enkelt, grått linne. Den här klänningen är färgglad och i lite "roligare" stil, så jag misstänker att jag känner mig obekväm just därför, för att jag inte är van..

Kan du inte köpa och gå runt i den en stund hemma? Känner du att det är helt off så lämnar du tillbaka den. Så brukar jag göra. Många affärer har ju 30 dagars öppet köp så jag provar flera ggr innan jag väl bestämt mig (alltså framför speglen och känner efter en stund, inte gå runt i flera timmar typ 20 ggr under de 30 dagarna).
 
När man har en timme över efter jobbet, går in i en nyöppnad second hand-affär och hittar två helt perfekta klänningar i favoritfärgen för nästan inga pengar alls... :love: Nu ska jag bara se till att bli bjuden på tillräckligt många fina tillställningar så att jag får anledning att använda alla dessa klänningar :angel:

dsc_6347_5af9ed23e087c361c045568a.jpg


dsc_6338_5af9ec11ddf2b348dbc52eba.jpg


Några åsikter om vilken som skulle passa bäst på lördagens 60-årsfest med klädkod kavaj?
 
Så himla fina klänningar @Mineur :love: Passar ju dig superbra!

Och jag hade nog valt den undre till en 60-års fest, men båda är verkligen aå fina!
Tack! Jag hade nog tur som gick dit såhär första veckan butiken har öppet, för de hade verkligen massor av snygga och fräscha saker! Ett rent under att jag inte kom hem med mer... :angel:

Och jag tror jag håller med dig om att klänning nummer två blir bättre. Jag hade tidigare en som var nästan identisk, men som jag av någon anledning gjorde mig av med när jag flyttade, så det är ett kärt återseende :) Den första är egentligen lite för figursydd för att jag ska vara helt bekväm, men den var så fin i övrigt att jag inte kunde låta bli.
 
Jag lite halvt om halvt spontanshoppade en ny bil. Hejdå skrotbil och hej-hej till en liten BMW x1 :love: så glad över den. Känns som ett riktigt bra köp. Just nu känns det mest lockande med en fungerande AC med tanke på Sveriges högsommarväder :p Så sambon ska åka upp och hämta den i morgon. Så förhoppningsvis kan jag använda den som dragbil på söndag när det vankas tävling. Tänk att man kan bli så glad över en bil!
 
Har shoppat massa inredning idag på HM Home. Bland annat detta! :D

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod

hmgoepprod
Herregud kopparna! KOPPARNA! :love:

Det blir en tur till H&M idag tror jag bestämt :bump: (för visst kan man inte ha för många koppar?)

Har du koll på hur stora de är ungefär? Espresso, cappuccino, badkar...? Försöker kolla på hemsidan men den ligger nere för maintenance.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 388
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: valy
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp