Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt att jag bombarderar er med hjälmfrågor.... Men det är inte så lätt när det inte finns så mycket att välja på här i butik så man måste shoppa på nätet.

Hursom. Uvex hjälmar, hur är dom? De verkar inte gå upp i så stora storlekar tyvärr men de kanske är bra i storlekarna ändå? Jag brukar som sagt behöva ha kring 60..
 
Förlåt att jag bombarderar er med hjälmfrågor.... Men det är inte så lätt när det inte finns så mycket att välja på här i butik så man måste shoppa på nätet.

Hursom. Uvex hjälmar, hur är dom? De verkar inte gå upp i så stora storlekar tyvärr men de kanske är bra i storlekarna ändå? Jag brukar som sagt behöva ha kring 60..

De är väldigt små i storlekarna :( Min jag hade var i storlek 59 tror jag....Normalt sett har jag 56 i hjälm.
 
Ja värt att ha i åtanke är att många billigare hjälmar produceras i Asien. Modellerna (skallbenet) där är mycket rundare än tex en hjälm tillverkad i England som har en mer avlång form. Dock kan ju en dyrare hjälm som är tillverkad i Asien vara mer avlång, men då har tillverkaren gjort en egen mall, vilket gör hjälmen mycket dyrare.
 
Det bästa när man ska köpa hjälm tycker jag är att åka till den mest välsorterade affär man kan hitta. Inte skicka efter. Det är först när man kan prova massa hjälmar på en gång man inser att det man först tyckte satt okej i själv verket satt skit.

Har man väldigt avlångt huvud är det dock inte helt lätt oavsett.. Och man kan nästan helt glömma ställbara (ratt i nacken) lättviktshjälmar tyvärr.
 
Jag har köpte alldeles för mycket för mitt egna bästa :mad:

Fick ett rosa dressyrschabrak från PS av kompisen i julklapp:love:
Köpt ett ull ländtäcke med reflexer på samt gummiboots med ludd på som ska bli tävlingsboots.
Sen väntar jag på ett pannband från PS, Black Joy :love: Passade på när de reades ut, så jag fick händerna på ett svart i xfull (Äntligen pannband i xfull), samt 2 dressyrschabrak från HKM. Ett lila samt ett blått som ska bli hemma schabrak ev för tävling. Ps schabraket ska endast användas på tävling.
Bästa köpet jag gjort det senast förutom hästen så klart är en Prestige Modena dressyrsadel:banana:
Borde införa köpstopp i flera år framöver:meh: (kommer ju säkert gå såååå bra :cautious: )
 
Det bästa när man ska köpa hjälm tycker jag är att åka till den mest välsorterade affär man kan hitta. Inte skicka efter. Det är först när man kan prova massa hjälmar på en gång man inser att det man först tyckte satt okej i själv verket satt skit.

Såklart. Men det är inte helt enkelt när man inte har så många affärer att välja bland..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
877
Senast: Linda_A
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
349
Senast: Human
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp