Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blueberry

Trådstartare
De andra forumen här på Buke har ju shoppingtrådar, så jag startar en här på Hund också.
Det måste ju finnas fler än jag som råkar (nåja) köpa grejer till hunden i tid och otid..?

Så... Vad har du köpt på sistone?
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Kul tråd!:D

De här två halsbanden fick jag hem förra veckan
31317431.jpg


31316296.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

:D

Idag har jag äntligen hittat ett litet halvstryphalsband med bara en kedja.
Jag har letat som bäver i flera dagar, när jag upptäckte att hans utställningshalsband har blivit för litet. Attans hundskrälle som bara växer och växer så att man måste köpa nya saker :angel:

Det blev även ett vitt utställningskoppel och lite mutor inför ställträningen som komma skall.

cimg0959_98907026.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Kul tråd! :D

Från "hundshoppingen" i förrgår.
DSCF1945copy1.jpg


Massor av elastiska, självhäftande lindor och en liten bunt sterila kompresser.
Och så en sån där tokigt praktisk vattenflaska med inbyggd vattenskål.
Nu har jag så att Wahidahs tassar kan läka och sedan blir det lättare att ta med vatten på träningar och tävlingar :laugh:
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Det senaste jag shoppade var detta:



Hunden alltså :D

Så nu blir det ju en massa shopping hädanefter, det behövs spårsele och dragsele, ny spårlina till gammvovven och halsband både läder och halvstryp samt ett stryp. Stackars mig! ;)

Förtillfället har han Cairnens gamla koppel och halsband, och han passar bra i rött, problemet är bara det att den andra vovven har orange som sin färg... Så borde man ta rött och ha dom fina en och en, eller satsa på en färg som går bra ihop med orange? Han är vit men åt det lite aprikosa hållet. Här är en bild på båda grabbarna, liten gul i oranget och stor vit i rött
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Har dessvärre ingen bild men jag köpte en canvasbur på utställningen i helgen :)
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

ha,ha,jag svarade ju i halsbandstråden om att jag aldrig köpte halsband/koppel till hunden då det var onödigt...........Men andra saker köper jag. Pga en liten frys och foder till hunden som mestadels består av färskfoder,så är jag i vår hundaffär ca en gång i veckan, Där köps alltid ben,grisöron och godis för ca 200 kr och nästan alltid en liten leksak också,trots att hunden inte alls leker speciellt mycket:D Har en liten (stor) låda med leksaker som bara ligger.

Sist blev det en illerleksak som hunden bara tittade på och aldrig lekt med;)
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Usch jag handlar på tok för mycket till mina hundar.

På sistone har det blivit:

Hetsahalsband till Grima:

hetshalsband_norm.jpg


Viktmanchetter till båda:

viktmanschetter1_norm.jpg


Stor bendeboll

blm-302-och-602_norm.jpg


Med mera. Jag behöver köpa ny klicker, ny klotång och så en ny biabädd till Grima. Det blir dyrt dyrt dyrt! :D
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Jag kunde inte hålla mig, utan råkade åka och handla lite verktyg för att blinga halsbandet.
Hoppsan!
Snyggt blev det i alla fall :d

Tror ni att det blir bra med vitt koppel?

cimg0963-copy_98929295.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Blueberry: oh, supernice :love:
Vad roligt det måste vara med en korthårig hund på det viset! Det spelar ju ingen roll vad för halsband man har på min lurvboll, dom syns ju ändå inte under all päls! Men det kanske är lika bra, fattig som man är :D

kl
Jag har faktiskt beställt följande prylar idag:

iclick1.jpg

5-pack klicker


24-33L.jpg

Stabilare koner (köpte gula, för röda finns redan på min hemmaklubb)


Scalibor_collar_6.jpg

..och sen var vi inne på apoteket och shoppade hem det enda fästingmedlet som verkar fungera på min hund (nu har jag provat både frontline och xspot, inget funkar), Scalibor.
 
Senast ändrad:
Sv: Shoppingtråden - Hund

"Orange means something bad is going to happend..!" enligt Desperate Housewifes. Bara så att du vet ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Kul tråd!

Har inte köpt något på senaste tid men funderar på att beställa hem ett gäng grejer... Sigge behöver faktiskt nytt halsband. Sen vill matte ha lite saker också :p
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Jag tror och hoppas att han har haft sin beskärda del utav sämre händelser i sitt liv, och tänker låta honom fortsätta vara orange, dock vet jag inte alls med den stora...

Billy vart superfin!
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

*kl*
Boss har vuxit ur sin (fjärde) sele, så idag blev det en ny Y-sele från hurtta!
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Det allra senaste:

31 sådana här burkar:
Tackenberg%20Barf%20Pferd%20Frischfleisch%20Pferdedose%20g.gif


Och 1 kg (kommer behöva minst 2 kg till) sådant här:

Hirs-142x200.jpg


Förra veckan blev det den här till luggen/ögonbrynen och tassarna:

hundescheregerade.jpg


Har letat ett tag nu efter en ny sele, men fortfarande inte hittat någon som är det jag är ute efter.

Kanske blir ny matskål också, för det första skramlar den alldeles gör mycket och för det andra räcker den verkligen preciiiiis för den mängd mat han måste få nu...
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Jag skulle ju inte precis bli ledsen om jag en dag hade råd att köpa de här
halsbanden till voffarna, men aj vad det skulle svida i plånkan :crazy:

Besöker de stora sthlm i år kan det dock hända att jag råkar köpa dem..

Till Grima:

ecker1.jpg


Till Ian:

ecker2.jpg


Fast en sak är säkert och det är att Ian ska få ett halsband från minxdesign inom snar framtid :)
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Just det ja!
Jag köpte en fluga till Billy för ett tag sen.
Han ska ha den på sig när jag och Hunken gifter oss - bara 17 dagar kvar..!

Jag har världens finaste hund :love:

DSC_0013_web.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Kul tråd! :D

Från "hundshoppingen" i förrgår.
DSCF1945copy1.jpg


Massor av elastiska, självhäftande lindor och en liten bunt sterila kompresser.
Och så en sån där tokigt praktisk vattenflaska med inbyggd vattenskål.
Nu har jag så att Wahidahs tassar kan läka och sedan blir det lättare att ta med vatten på träningar och tävlingar :laugh:

Jag köpte också en sån flaska... och kastade den tre dagar senare. Den läckte och blötte ner halva bilen!
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Jag köpte också en sån flaska... och kastade den tre dagar senare. Den läckte och blötte ner halva bilen!

Att du om inte gick tillbaka till affären och klagade? Jag har visserligen inte åkt bil med min, men än så länge har den inte läckt alls.
 
Sv: Shoppingtråden - Hund

Jag köpte också en sån flaska... och kastade den tre dagar senare. Den läckte och blötte ner halva bilen!
Inte riktat till mig visserligen men....

Jag har en liknande (hade en sådan förut men köpte en annan modell senare) och den har inte läckt en enda gång, samma modell dock en annan typ av "kork".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 213
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp