´shortchaps och ridskor?

D

Daizy

Ska tävla unghäst på lokal hopp tävling i helgen vilka regler gäller där får man rida med shortchaps och ridskor. Är ju lite varmt med stövlar... någon som vet???
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

du får ha chaps o skor, men utan fransar..:P
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

Daizy skrev:
Ska tävla unghäst på lokal hopp tävling i helgen vilka regler gäller där får man rida med shortchaps och ridskor. Är ju lite varmt med stövlar... någon som vet???

JAPP... PÅ LOKALTÄVLING FÅR DU DE OM DE GÅR I SAMMA FÄRG OCH INTE HAR FRANSAR.....
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

Vad jag förstått så är kravet på ridstövlar helt släppt inom hoppningen nu, så du kan ha jodhpurs + shortchaps (utan fransar och i samma färg som skorna) ända upp i elit (?)-tävlingar.
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

Litenvit skrev:
Vad jag förstått så är kravet på ridstövlar helt släppt inom hoppningen nu, så du kan ha jodhpurs + shortchaps (utan fransar och i samma färg som skorna) ända upp i elit (?)-tävlingar.
dvs släta läderskor och släta läderchaps som blänker? en tvådelad ridstövel mao?

kan man ha mountainhorses tygridskor med snörning och mockachaps? (helsvart utan fransar)
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

Nej, det behöver inte vara släta läderchaps.
Sonen tävlar i mockachaps - hittills upp till regionalt - och det har ingen sagt något om. Minns inte heller att det var specifierat med vilka sorters chaps (förutom att de ska vara franslösa) det bör vara i TR.
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

ridskor med valfria shaps. Dom ska vara utan fransar och i samma förg som skorna. Det kan du ha upp till elittävling. Förut var du tvungen att ha ridstövel där, men den regeln har dom tagit bort.

Lycka till på tävlingen!:)
 
Sv: ´shortchaps och ridskor?

tack, men det är bara KM för min del om jag vågar! :)

ska visserligen skaffa grönt kort någon gång tror jag...
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: hhere
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 913
Senast: valy
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: zarmino
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 691
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp