Bukefalos 28 år!

Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Åhh vilket underbart stall du har :)

Framförallt till de små, åhh gud så söta de är i sina små boxar med små dörrar :love:

Tom sambon min smälte när han såg de små i sitt fina stall :)

Tack för att du delade med dig, nu har du givit mig ett ypperligt bra förhandlingläge vad gäller stalldel på kommande gård :P
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Tack :bow:
jag älskar mitt stall ! Det är bara att sno ideér ! vill du ha mer bilder så säg bara till!!


Tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Tack ! Va glad jag blir att ni tycker om mitt stall :love::bow:
det tog lång tid att rita för det skulle vara så bra för hästarna som möjligt

Tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Fint stall! Men jag ÄLSKAR verkligen alla de små söta :)
Har du uppfödning eller vad använder du de till???
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

jag föder upp i en liten skala ! Bara för att jag älskar dom här små undebara varelserna !!

tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

TS förresten!!! Hur mkt får ditt bygge gå på ungefär? Eller du vill bara stjäla gdbitar ur stallen?
Jag såg för ett tag sen ett stall där de hade byggt sadelkammaren i mitten av stallet- som ett lusthus.
Tyvärr hittar jag inte bilderna men skulle vilja kika igen- tror det var ett svenskt stall.

Jan Brink har nattbelysning i golvet- en häftig effekt :)
Automatisk bevattning i taket på ridhus och sprinklar på utebanor tycker jag är bekväm lyx jag gäääärna hade haft.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja! Det har jag sett!
Alltså, vi är beredda på att lägga en totalsumma på 300 :o
Stallet är idag 2,30 högt, så vi måste bara komma på ett sätt att fixa detta först :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Automatisk bevattning i taket på ridhus och sprinklar på utebanor tycker jag är bekväm lyx jag gäääärna hade haft.


...å jag hade varit totalt salig om jag så bara haft en ynka utebana, även om jag skulle rida med pannlampa i beckamörkret :o
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha! Jag menade inte så- jag har inte heller detta.... Paddck blir det så småningom.... utan sprinklerbevattning ;) Men hon ville ju ha tips!!!

TS 300 vadå??? miljoner eller?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha, vad tror du är det mest realistiska?
300 000:-
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jo men dessa gårdar vi visar upp här kostar ju långt över miljoner....
300 000:- är tyvärr inte mkt i byggsammanhang...

Vad är det för tak på det befintliga? mått för övrigt? Är staketen bra? Bara sätta stolp tråd kostar ju multum på 20 h...
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Fast stil och lite "lyxig" känsla behöver inte kosta massor med pengar. Det handlar om att man har smak och vet hur man ska bygga för att få en viss stil.

Dte finns många som spenderat mycket mer pengar, men deras stall ser ändå inte ett dugg lyxigt ut. Hur lyxigt det blir sitter inte i pengarna, utan det handlar om vilken smak man har.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Eftersom att min mammas sambo jobbar inom byggbranschen, så kommer vi komma rätt långt på det.

Och som sagt, smak och med saken att göra. Kan man jobba effektivt och hitta snygga och bra lösningar, så kan man få det snyggt för en mindre summa än 300 000.

Och jag söker inte efter en att min gård skall se super lyxig ut på utsidan, utan jag vill ha det snyggt, med en "lyxig" och enkel känsla på insidan.

Ingenting finns uppe då gården inte har används till hästhållning, utan kor.
Har 10ha åkermark och 10ha skogsmark.
Och vi kommer köra på stolpar och tråd, då huvudsaken är att det fungerar och inte ser snyggt ut, för det är ingenting vi kommer att prioritera då hela huset också måste renoveras.

Ladan är 300kvm, uppdelat på tre olika "delar", och vi kommer först och främst att fixa en del med ca. 4-5 boxar, för att sedan riva ner väggar och bygga ut när hästarna går på sommarbete.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

spanien088.jpg

spanien090.jpg

Nämen åååh! Det där var det sötaste jag sett på länge! :love:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Då skulle du se stallarna i verkligheten. De är HELT underbara! :love:
Stora, luftiga och ljusa! Och underbara hästar och människor... Gillar att det är ett så stort och känt stall men att hästarna ändå får vara hästar, alla får vara ute och busa varje dag m.m.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

småtjejerna tackar och bugar :bow:
Och jag tackar :)för jag tar åt mig av stallbygget ;):bow:

Tesora
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 828
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp