SIHS Shopping 2017

Dressyrtjejen på shoppingtur :p
Kom faktiskt inte hem med ett enda schabrak eller träns! :D
Utan fick i stället med mig följande:
- En hel bunt med kataloger från div. transportförsäljare.
- Smakprov från Swedfed.
- 4 hökassar från Krafft.
- Senaste numret av Tidningen Ridsport.
- 5 st gamla hingstkataloger/stamböcker - 4 st SWB hingstkalendrar och en Welshstambok från sent 80-tal. Avelsnörden inom mig jublar!
- Medlemsskap i Beridna Högvakten.
- En Mulle-bok.

Så jag är jättenöjd! :D
 
Åh, Equestrian Sthlm-schabrak! *dreggel* Brukar de finnas till mässpriser?
Jag har precis bestämt att jag "behöver" ett pink i dressyr och ett plum i hoppning. Tyvärr kommer jag inte iväg till mässan. Kanske kan ta mig till GHS istället.

Jag har ett jättesnyggt Equito-schabrak, kornblått med silverkant. :love:

Equestrian Stockholms säljer två schabrak för 999:-. :)
 
Jag skulle vilja hitta täcken i tidigare säsongers färger. De täcken jag helst vill ha verkar vara bruna och blå i år och det är tillsammans med beige och rosa mina hatfärger. Rött, grönt eller lila är favoritfärgerna.

Men det var länge sedan det gick att göra fynd på mässan. Numera verkar många vilja vara så exklusiva istället för billiga, det är mycket kläder, och mycket är i färger som jag aldrig skulle använda.
 
Jag skulle vilja hitta täcken i tidigare säsongers färger. De täcken jag helst vill ha verkar vara bruna och blå i år och det är tillsammans med beige och rosa mina hatfärger. Rött, grönt eller lila är favoritfärgerna.

Men det var länge sedan det gick att göra fynd på mässan. Numera verkar många vilja vara så exklusiva istället för billiga, det är mycket kläder, och mycket är i färger som jag aldrig skulle använda.

Skriver under på andra stycket!

Förresten, du kanske redan sett det, men Tidningen Ridsport säljer ut massa gamla hingstkalendrar. Tänkte, du är väl också avelsnörd? :D
 
Jag tycker att det har blivit mycket tråkigare på mässan de senaste åren. Förr var det mer hästgrejer och man kunde göra fynd och hitta saker man inte sett någon annanstans, nu är det mest människokläder (dyra).

Jag skulle vilja hitta roliga schabrak, ljusbruna hoppskydd och hästgodis, men kommer bara att komma hem med det sistnämnda.

Jag tycker halva mässan var schabrak. Hur många olika som helst! Och hur många fina som helst, jag är glad att jag inte har häst :angel:
 
Var på mässan igår och det blev inga inköp alls denna gång.
Provade både hjälmar och sadlar och kom väl fram till att det står mellan Samshield och Charles Owen men osäker på vilken än så får klura lite till.
Sadelfronten bjöd på en del trevliga sadlar men ingen som kändes toppen så att jag vill ta ut någon försäljare så blir att klura vidare där också.
Många fina schabrak men jag hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa flera och plånboken är nog glad att det blev så. :angel:
 
Var på mässan igår och det blev inga inköp alls denna gång.
Provade både hjälmar och sadlar och kom väl fram till att det står mellan Samshield och Charles Owen men osäker på vilken än så får klura lite till.
Sadelfronten bjöd på en del trevliga sadlar men ingen som kändes toppen så att jag vill ta ut någon försäljare så blir att klura vidare där också.
Många fina schabrak men jag hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa flera och plånboken är nog glad att det blev så. :angel:
Det blev ingen shopping för min del heller men mest bara för att jag inte ens kom till mässan. Sonen krigade sig genom showen men öroninflammation och feber så det var till att åka raka vägen hem efteråt.
 
Vi shoppade bara småplotter. Hittade ingenting av det som behövdes. Mässan känns numer som fancy, exklusiva saker. Inget för hobby/ridskolefolk...
 
Nu har jag också varit där, det var verkligen trist i år!

Kläder, kläder, kläder. Allt såg ungefär likadant ut. Flera av de som brukar vara där och sälja hästprylar var det inte. Det var väldigt få ställen som hade täcken och de flesta var marinblå. Färgen är så ful att det gör ont i ögonen:(

Jag kom hem med ett innetäcke från Börjes till min gamla häst och en Mullemugg till mig själv.
 
Jag köpte bara strumpor och reflexer i år. Blev inte så köpsugen. Flughuvan hade för stora öron för min häst tyvärr.
 
För oss blev det två schabrak med brodyr och 12 par strumpor :D

Hade hoppats på att kunna köpa några täcken men hittade inget jag ville ha och dessutom var det så sjukt mycket folk överallt så man knappt kunde komma runt kändes det som. Sen var det sjukt långt mellan mässan och läktaren så man hann ju knappt i pauserna kändes det som.
 
Det blev två Mulleböcker, men inga grimmor...

Jag tycker att mässan blivit tråkigare, med mycket kläder och bling-bling och väldigt lite av innovativa praktiska saker...

Alltså fölgrimmor är inte så enkelt som det låter, på min ras passar inte "standard för varmblod", eftersom de är "tjockskalliga" (grova över nacken) redan som nyfödda, så det gäller att hitta grimmor med rätt form, och många inställningsmöjligheter, bra spännen och lagom mjuk väv.

Jag såg egentligen inte till några vanliga fölgrimmor alls, utan endast fina dyra lädergrimmor. En fin lädergrimma räcker att ha hemma, medans jag gärna har en flera stycken fräscha syntetgrimmor att prova ut till de nya fölen...
 
Jag köpte två equestrian Stockholm schabrak ( dusty pink och pistage) och ett Rambo new market ridtäcke. Ovanligt lite shopping :(
 
Köpte ett 250gr Amigo innetäcke, eftersom de i nya stallet inte behöver stå med samma inne/ute. Stallboken, som alltid. Samt en stor hink med PS-godis.

Letade strykkappor från Kentucky eller Veredus UTAN fluff - gick bet på det, om vi säger så. :cautious:
Kikade också efter billiga hag-boots men även det var svårt tyckte jag. Allt var fancy-pancy med bling eller fluff eller lack.
 

Liknande trådar

Utrustning I helgen är det ju årets upplaga av SIHS, och vad är väl SIHS utan shopping? Inte mycket. Vad ska ni titta efter i år? :) Själv ska...
2
Svar
36
· Visningar
4 040
Senast: Ace
·
Utrustning Ja, nu är det ju typ bara en månad kvar till Sweden International Horse Show! :D Så en tråd som denna känns behövd, eller vad säger ni...
Svar
0
· Visningar
488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp