Bukefalos 28 år!

Skada på garaget

BernT

Trådstartare
Har blivit en liten skada i garaget på min bils garageplats. Vilken försäkring tar det? Är det min bilförsäkring eller min hemförsäkring? Är hyresvärdens garage. Har felanmält det förra veckan men inte fått svar än.

Är bilen som orsakat skadan för övrigt så det bör väl vara bilens försäkring? Bilen är inte skadad.
 
Eh.
Menar du att du i användandet av din bil råkat ha sönder något?
I så fall torde det vara bilens trafikförsäkring som täcker.
Men det kanske kan vara klokt att kolla vad det kostar att reparera och jämföra med kostnad för självrisk och eventuell minskad bonus, för att avgöra om du ens ska dra in försäkringsbolag.
 
Eh.
Menar du att du i användandet av din bil råkat ha sönder något?
I så fall torde det vara bilens trafikförsäkring som täcker.
Men det kanske kan vara klokt att kolla vad det kostar att reparera och jämföra med kostnad för självrisk och eventuell minskad bonus, för att avgöra om du ens ska dra in försäkringsbolag.
Nej ett dörruppslag i en vägg = en spricka i väggen. Ej gjort av mig om man ska vara petig. Men av min bil. Vi ska ändå sälja bilen så bonus osv bryr jag mig inte om. Självrisken är bara 1000kr och väggen kostar nog mer än så, spackla och måla om. Men det känns rimligt att det är bilens försäkring som tar det.
 
Nej ett dörruppslag i en vägg = en spricka i väggen. Ej gjort av mig om man ska vara petig. Men av min bil. Vi ska ändå sälja bilen så bonus osv bryr jag mig inte om. Självrisken är bara 1000kr och väggen kostar nog mer än så, spackla och måla om. Men det känns rimligt att det är bilens försäkring som tar det.

OK.
Och om ni inte ska köpa en annan bil i stället så låter det som ett rimligt resonemang. Men tänk på att eventuell bonus inte följer bilen utan försäkringstagaren.
 
OK.
Och om ni inte ska köpa en annan bil i stället så låter det som ett rimligt resonemang. Men tänk på att eventuell bonus inte följer bilen utan försäkringstagaren.

Om/när vi köper annan bil kommer vi ändå ta ett annat försäkringsbolag så just den aspekten spelar ingen roll :) har aldrig använt bonus eller så ändå så det känns inte så viktigt. Ska prata med bolaget och se om de håller med att det ska gå på bilens försäkring.
 
Nu har jag kollat och det är inte bilens försäkring som täcker detta. Utan hemförsäkringens ansvarsförsäkring :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 676
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 247
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 324
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp