Bukefalos 28 år!

Skadad foderhäst

Ja jag vet att du säger att ni läser tillsamman men jag tror inte en vuxen okunnig människa skulle vifta med handen mot flera goda råd från mycket kunniga människor.

Varför be om råd när ni inte är mottagliga för dem? Ni har ju redan bestämt er?
Ja vi har så gott som bestämt oss, självklart vill jag ha alla råd som möjligt då jag lär mig av dem. Sedan så är det mycket jag svarar på flera gånger om :)
 
Nej, hon skriver alltså ett kontrakt och mailar över det till oss. Sedan får vi lägga till eller ta bort vad vi "vill". Sedan skriver vi det när vi hämtar honom är tanken.
Du är otroligt naiv, egoistisk och lättlurad, tyvärr.
En röntgen säger absolut ingenting om en senskada, vad får en totalt okunnig mamma ut av att kolla på det när skadan berör en sena?!:banghead:
Hur kan du vara intresserad av att ta emot en häst som har en aktiv skada på senan? En frisk sena svullnar absolut inte! Den kanske blir gallig i benen av värme, men absolut inte i senan! Gallor och senor är två helt olika saker. Dessutom blir den hästen ÅTERKOMMANDE halt. Frågar du dig inte varför ägaren lämnar iväg en sån häst till vilt främmande människor? Låter som ett djurskyddsärende i mina öron!
Vem hyr ut en skadad häst till en okunnig fodervärd och dennes barn? :cry:
Jag hör att du är desperat, men tänk på hästen.
 
Tretton timmar är väl helt okej om man åker och tittar på en häst som man ska spendera minst ett år tillsammans med? Gör en utflykt av det. Åk över en helg och övernatta någonstans.
Sällan folk som lånar ut sin häst i 1 år och sedan till någon som bor 13 timmar bort, sedan kostar resan mycket pengar också och skulle inte hästen funka känns det ingen kul :(
 
Hittade en häst jag gillade, den var 13 timmar bort. Tyvärr finns det inte alls mycket hästar ute på annons. Jag vill heller inte stresslåna en häst bara för att få en häst :)

13 h är lite att betala för att få en trevlig FRISK häst. :)

Nästa häst köper jag nog från Danmark för att få rätt häst. Det blir bökigare än om den stod i Stockholm(för mig).
Men väl värt det om det blir rätt!
 
Du är otroligt naiv, egoistisk och lättlurad, tyvärr.
En röntgen säger absolut ingenting om en senskada, vad får en totalt okunnig mamma ut av att kolla på det när skadan berör en sena?!:banghead:
Hur kan du vara intresserad av att ta emot en häst som har en aktiv skada på senan? En frisk sena svullnar absolut inte! Den kanske blir gallig i benen av värme, men absolut inte i senan! Två helt olika saker. Dessutom blir den hästen halt. Frågar du dig inte varför ägaren lämnar iväg en sån häst till vilt främmande människor? Låter som ett djurskyddsärende i mina öron!
Vem hyr ut en skadad häst till en okunnig fodervärd och dennes barn? :cry:
Jag hör att du är desperat, men tänk på hästen.
Precis varför jag har gjort denna tråden. Då jag inte alls tycker att det är en bra idé att ta en dålig häst, och eftersom du tycker vi är så okunniga är det väl super att jag la ut en tråd här för att kunna diskutera och ha någon att bolla med? ;)
 
Precis varför jag har gjort denna tråden. Då jag inte alls tycker att det är en bra idé att ta en dålig häst, och eftersom du tycker vi är så okunniga är det väl super att jag la ut en tråd här för att kunna diskutera och ha någon att bolla med? ;)
Ja det i sig är jättebra, tyvärr låter det som du inte tar till dig något, eller din mamma heller för den delen. Åker ni dit kommer ni med största sannolikhet att ha med er hästen hem, vare sig du vill eller inte.
 
13 h är lite att betala för att få en trevlig FRISK häst. :)

Nästa häst köper jag nog från Danmark för att få rätt häst. Det blir bökigare än om den stod i Stockholm(för mig).
Men väl värt det om det blir rätt!
Hade det handlat om att köpa en häst hade jag inte tvekat, men en häst som jag ska låna i ett år känns konstigt, speciellt eftersom jag vill provrida hästen ett flertal gånger.
 
Precis varför jag har gjort denna tråden. Då jag inte alls tycker att det är en bra idé att ta en dålig häst, och eftersom du tycker vi är så okunniga är det väl super att jag la ut en tråd här för att kunna diskutera och ha någon att bolla med? ;)

Det är i ett sådant här fall inte så mycket att bolla om. Man bör absolut inte varken låna ut en sådan här häst på foder eller ta en sådan här häst på foder.

SKA ni låna den MÅSTE ni vara beredda på att betala allt för den inklusive veterinär, utan att kunna rida. Om det känns okej - DÅ är det en bra ide att ta den på foder. Om det inte känns okej ska ni absolut inte ta den här hästen. Kontraktet hjälper er ingenting.
 
Precis varför jag har gjort denna tråden. Då jag inte alls tycker att det är en bra idé att ta en dålig häst, och eftersom du tycker vi är så okunniga är det väl super att jag la ut en tråd här för att kunna diskutera och ha någon att bolla med? ;)
Fast du tycks inte ta åt dig av det som skrivs, vilket är ganska oroväckande. En senskada hos häst är ingenting att leka med och jag fattar absolut inte hur hästägaren vågar låna ut en sån häst till okunnigt folk. Ägaren låter HÖGST oseriös och jag hade lagt benen på ryggen direkt i din situation.
Hellre ingen häst alls, än den du skriver om i tråden.
 
Ja det i sig är jättebra, tyvärr låter det som du inte tar till dig något, eller din mamma heller för den delen. Åker ni dit kommer ni med största sannolikhet att ha med er hästen hem, vare sig du vill eller inte.
Jo det gör vi verkligen, och vi har diskuterat hela dagen. Hon vill upp och träffa henne igen medan jag helst vill avsluta det med ett enkelt sms eller samtal.
 
Det är i ett sådant här fall inte så mycket att bolla om. Man bör absolut inte varken låna ut en sådan här häst på foder eller ta en sådan här häst på foder.

SKA ni låna den MÅSTE ni vara beredda på att betala allt för den inklusive veterinär, utan att kunna rida. Om det känns okej - DÅ är det en bra ide att ta den på foder. Om det inte känns okej ska ni absolut inte ta den här hästen. Kontraktet hjälper er ingenting.
Då blir det ingenting, tänker defenetift inte betala för en skadad häst. ;)
 
Jo det gör vi verkligen, och vi har diskuterat hela dagen. Hon vill upp och träffa henne igen medan jag helst vill avsluta det med ett enkelt sms eller samtal.

Vad sa din mamma om att kontraktet inte hjälper utan ni kan få betala allt inklusive veterinär för hästen, även om ni vill lämna tillbaka den?
 
Fast du tycks inte ta åt dig av det som skrivs, vilket är ganska oroväckande. En senskada hos häst är ingenting att leka med och jag fattar absolut inte hur hästägaren vågar låna ut en sån häst till okunnigt folk. Ägaren låter HÖGST oseriös och jag hade lagt benen på ryggen direkt i din situation.
Hellre ingen häst alls, än den du skriver om i tråden.
Får jag fråga vad jag inte tagit åt mig av? Jag har ändrat min uppfattning helt och hållet och lyssnat på er? ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 241
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 951
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 251
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp