Skäcktråden!

Jag har förälskat mig i ridskolans skäck. Suck...... och han är ev till salu också.

Vad gör man? Släpper man garden och bara slår till?
Det är en jättetrevlig och fin häst av halvblodstyp, knapp 165 cm (skulle jag tro).

Vånda! :nailbiting:

Vad kul! :) Har du tid och råd så slå till ;) Har man en bra känsla för en häst så tror jag att det räcker otroligt långt.
 
Senast ändrad:
Vad kul! :) Har du tid och råd så slå till ;) Har man en bra känsla för en häst så tror jag att det räcker otroligt långt.
Tack! Ja, nu träffade jag honom igen igår, och det känns liksom att vi hör ihop.
Jag fick dessutom lite mer information om hans bakgrund. @Görel - det visar sig att han är importerad från Tyskland och född 2005, så hans ålder var inte riktigt rätt.
I nästa vecka skall jag be att få möjlighet att rida honom, sedan får vi se. Som det varit hittills, så har jag bara haft tillfälle att lära känna honom från marken då döttrarna haft förmånen att rida honom i knattegrupp.

Jag tänker att en häst på ca 165 cm i mankhöjd, som ofta går med de yngre ryttarna i skritt och trav (om än med ledare), bör ha ett bra temperament. Lägg till att alla föräldrar inte är så särdeles vana att tränsa och sadla eller hantera hästen, men ges ändå ansvar att göra det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 797
Senast: Solstig
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
636
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 903
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp