Skäcktråden!

Har ingen egen skäck, men nästan.
Har en "liten" skäck på ridskolan som är mer eller mindre min, då min egen är skadad mest hela tiden.

Danny Boy heter han och är född 2008. Importerad från Irland, troligen mer eller mindre bara inriden när han kom i somras.
En känslig men snäll kille som dessutom ha en härlig mekanik och lätt för sig men har legat på lite för mycket och blivit spänd, förhoppningsvis ska det bli häst av honom under våren :)

Har tyvärr bara gamla bilder
img_6362_54c69d832a6b2201feab4719.jpg
img_6375_541f2c9fe087c30e7f41eb34.jpg
 
Sparkar lite liv i tråden med en bild på mig och min fina dam Joline e: Johnny War Chic. Bilden är tagen efter vår första dressyrstart :) :heart
P8230740.JPG

embed

Någon mer som har en avkomma till Johnny?
 
Kul att den här tråden vaknat igen! Har kollat igenom alla sidor med fina skäckar och nu har jag ju en alldeles egen sedan en månad! Hade lite svårt för skäckar förut men nu tycker jag de är kanonfina.
Min har väldigt lite vitt, men ändock en skäck (och finast i världen tycker ju jag )

IMG_20150812_103743.jpg

Hans svans är så läcker tycker jag!
DSC_0674.jpg

Tillsammans med min andra häst
IMG_20150811_191116.jpg


Så i stort sett svart med vita ben och vit svans..vita vingar på rumpan och lite vitt på vardera bogblad. Och så en väldigt fin stjärn, halv vit underläpp och ett blått öga!
 
Kul att den här tråden vaknat igen! Har kollat igenom alla sidor med fina skäckar och nu har jag ju en alldeles egen sedan en månad! Hade lite svårt för skäckar förut men nu tycker jag de är kanonfina.
Min har väldigt lite vitt, men ändock en skäck (och finast i världen tycker ju jag )

IMG_20150812_103743.jpg

Hans svans är så läcker tycker jag!
DSC_0674.jpg

Tillsammans med min andra häst
IMG_20150811_191116.jpg


Så i stort sett svart med vita ben och vit svans..vita vingar på rumpan och lite vitt på vardera bogblad. Och så en väldigt fin stjärn, halv vit underläpp och ett blått öga!

Så fin! Älskar hästen i bakgrunden på första bilden, hey, jag vill också vara med :)
 
Jag har förälskat mig i ridskolans skäck. Suck...... och han är ev till salu också.

Vad gör man? Släpper man garden och bara slår till?
Det är en jättetrevlig och fin häst av halvblodstyp, knapp 165 cm (skulle jag tro).

Vånda! :nailbiting:
 
Jag har förälskat mig i ridskolans skäck. Suck...... och han är ev till salu också.

Vad gör man? Släpper man garden och bara slår till?
Det är en jättetrevlig och fin häst av halvblodstyp, knapp 165 cm (skulle jag tro).

Vånda! :nailbiting:

Köp om du ändå tänker köpa häst, han uppfyller de flesta av dina önskemål, är frisk och i rimlig ålder.

Köpte själv älsklingshästen från ridskola för 12 år sedan och har inte ångrat mig en dag trots att hon inte uppfyllde alla mina önskemål som stam och inriktning, men som är en fantastisk personlighet och fortfarande frisk fast hon fyllt 25.
 
Köp om du ändå tänker köpa häst, han uppfyller de flesta av dina önskemål, är frisk och i rimlig ålder.

Köpte själv älsklingshästen från ridskola för 12 år sedan och har inte ångrat mig en dag trots att hon inte uppfyllde alla mina önskemål som stam och inriktning, men som är en fantastisk personlighet och fortfarande frisk fast hon fyllt 25.

Åh, usch - säg inte så. Nu börjar jag fantisera ännu mer.

IMG_0897.jpg
 
Jag ser ingen bild i inlägget men den kommer upp när jag trycker på svara???

I alla fall, han ser ju jättetrevlig ut! ;)
Har han någon stam?

Konstigt... Nej, okänd härstamning (vad jag vet). Han heter Mango och finns på Göteborgs Fältrittklubb. kanske någon vet vem han är? Ridläraren säger att han är 12 år.
 
Konstigt... Nej, okänd härstamning. Han heter Mango och finns på Göteborgs Fältrittklubb. kanske någon vet vem han är? Ridläraren säger att han är 12 år.

Kollade runt lite och hittade inte heller någon stam. Tycker det är kul med skäckar av halvblodstyp, många är ättlingar till några icke godkända gamla svenska hingstar.

Kolla upp ordentligt varför han ska säljas. Min egen började vantrivas med ridskolelivet. Det som är bra med ridskolehästar är att man kan få veta väldigt mycket om dem från många olika personer.
 
Kollade runt lite och hittade inte heller någon stam. Tycker det är kul med skäckar av halvblodstyp, många är ättlingar till några icke godkända gamla svenska hingstar.

Kolla upp ordentligt varför han ska säljas. Min egen började vantrivas med ridskolelivet. Det som är bra med ridskolehästar är att man kan få veta väldigt mycket om dem från många olika personer.

Ja, anledningen är just vantrivsel. Ridskolelivet passar inte alla hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 797
Senast: Solstig
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
636
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp